X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד המשפטים: "הקמת רשות מקצועית תעביר מסר ברור לעניין החשיבות שנותנת המדינה להגנה על עדים הממלאים חובתם האזרחית לתת עדות אמת בבית המשפט"
▪  ▪  ▪

יוזמה משותפת של שרת המשפטים, ציפי לבני, פרקליט המדינה, ערן שנדר, והיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, עתידה להביא לראשונה בישראל להקמתה של "רשות להגנת עדים" אשר תפעל תחת אחריותו של משרד המשפטים.
במשרד המשפטים מגדירים את הקמת היחידה כחלק מ"המאמץ הכולל למאבק נחוש בהתגברות הפשיעה החמורה בישראל, ובמטרה להביא להתמודדות אפקטיבית עם התופעה של איומים על עדים ופגיעה בשלומם על-ידי גורמים עבריינים העומדים לדין".
העבריינים ה"קלים" נגד ה"כבדים"
כידוע, עדי מדינה הם אחד הכלים בהם נעזרות מחלקות התביעה בכל רחבי העולם על-מנת להרשיע עבריינים ביתר קלות. לשם כך מפעילות מדינות בהן קנדה, גרמניה, סקוטלנד, אוסטרליה, ארה"ב והולנד יחידה להגנת עדים אשר נוסף על תפקיד ההגנה הפיזית על עד המדינה, היא אחראית על רווחתו, בין אם הוא מרצה תקופת מאסר ובין מחוץ לכתלי הכלא.
התביעה הישראלית עושה שימוש הולך וגובר בעדי מדינה, זאת על-מנת לאפשר הגשת כתב אישום נגד עבריינים "כבדים", בתמורה להקלה בעונשם של העבריינים ה"קלים" אשר מוכנים להפוך לעדי מדינה ולמסור מידע שיוביל להרשעת שותפיהם.
מטבע הדברים, במקרים רבים, עדות זו כרוכה בסיכונים אישיים לעד ולבני משפחתו, דבר אשר גורם לעיתים לעדים לחזור בהם מעדותם ומאלץ את התביעה להסכים להסדרי טיעון מקלים עם הנאשמים.
עוד ב-2002 מינתה פרקליטת המדינה דאז, עדנה ארבל, צוות בראשותו של פרקליט מחוז ירושלים לשעבר, עו"ד משה לדור, אשר המליץ על הקמת רשות מיוחדת להגנה על עדים מאחר ועל-פי התרשמותו "מדובר בתופעה רחבה ומסוכנת הרבה מעבר לעולה מהנתונים שנאגרו במשטרת ישראל".
20 עדים ברמת סיכון גבוהה בשנה
מבנה היחידה החדשה אומץ מהמודל האמריקני וההולנדי לפיו תוקם הרשות כיחידה במשרד המשפטים אשר תהיה אחראית להיבט המבצעי של מתן הגנה לעדים טעוני הגנה ברמת הסיכון הגבוהה ביותר. יש לציין כי על-פי נתוני המשטרה ישנם כ-20 עדים ברמת סיכון גבוהה בכל שנה.
במסגרת פעילותה תהיה הרשות אחראית לגיבוש תורה מקצועית כוללת, תגבש "סלי הגנה" אשר תותאם לרמת האיום של כל עד, תכין מקומות מאובטחים לעדים ולבני משפחותיהם. על-פי ההצעה, יזכו עדי המדינה אשר ירצו עונש מאסר בפועל לתנאים פיזיים טובים בבית הסוהר.
הרשות אף תפעל לשינויי החקיקה הנדרשים, לתיאום הבינמשרדי והעולמי בתחום הגנת העדים ותורכב מאנשי מקצוע מתחום הקרימינולוגיה, העבודה הסוציאלית והאבטחה.
"הקמת רשות מקצועית תעביר מסר ברור לעניין החשיבות שנותנת המדינה להגנה על עדים הממלאים חובתם האזרחית לתת עדות אמת בבית המשפט", טוענים במשרד המשפטים ומוסיפים כי הרשות תהווה כתובת מקצועית מרכזית לנושא המאבק באיומים על עדים, ותהווה גורם מרכזי שיעבוד בעניין זה מול מערכות החקירה, התביעה ובתי המשפטי.
התוכנית תועלה בפני ועדת השרים לענייני אלימות, זאת על-מנת לאפשר את יישומה לקראת שנת 2007.
טרם נקבע היקף התקציב הנדרש לצורך הקמת היחידה.

תאריך:  09/10/2005   |   עודכן:  09/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
בני שטיינמץ וחברות בשליטת צבי בארינבוים ירכשו 52.5% מהחברה ב-950 מיליון שקל - אריסון תקבל 630 מיליון שקל    העובדים יקבלו 318 מיליון שקל וירויחו 44%    ורדיזר לא נכח    לאומי יממן    שני ישאר
גלית יצחק
כך עולה מסקר שערכה חברת ISL    מימון הלימודים העיקרי מגיע מעבודה ומחסכונות אישיים    דתיים, חרדים ובעלי הכנסה ממוצעת, יממנו את לימודיהם מהלוואות
ענבל אביב
השכר הממוצע ברוטו למשרת שכיר של עובדים ישראלים בחודש יולי 2005 היה 7,521 ש"ח    מספר משרות השכיר באותה תקופה היה 2,511.4 מיליון
ענבל אביב
1/3 מהחברות עלולות להיקלע לקשיים פיננסיים    שוויין של החברות הנסחרות בת"א - 450 מיליארד שקל    כך עולה מנתונים שפרסמה D&B
נוה יוסף
בית המשפט המחוזי בירושלים מינה מפרק זמני מפעיל לעמותת "קו לחיים"    הסיבה: ליקויים חמורים שהתגלו בפעילות העמותה והגירעון הגדול שנוצר בקופתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il