X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
t
השר בן-אליעזר הציג בפני שר האוצר תוכנית להורדת המיסוי על הדלק השר אולמרט מתנגד לשימוש בעודפי התקציב לצורך הוזלת מחירי הדלקים
▪  ▪  ▪

ממלא-מקום ראש הממשלה ושר האוצר, אהוד אולמרט, נפגש היום (א', 9.10.05) עם שר התשתיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר. במהלך הפגישה הציג השר בן-אליעזר לשר אולמרט תוכנית להורדת המיסוי על הדלק. במסגרת התוכנית הציע בן-אליעזר הטלת בלו דיפרנציאלי מופחת על בנזין וסולר, ללא פגיעה בהכנסות המדינה.
בדבריו ציין בן-אליעזר, כי יש להשתמש בעודפי תקציב המדינה המתוכנן על-מנת להפנות אותם לטובת הורדת מחירי הדלקים. לעומת זאת השר אולמרט הבהיר, כי העמדה המקצועית של המשרד ועמדתו הוא מנוגדות לעמדת משרד התשתיות שהוצגה בפניו. פקידי האוצר אשר השתתפו בישיבה שללו באופן מוחלט את הצעת משרד התשתיות, וטענו כי הדבר מהווה תקדים מסוכן, למרות שהודו כי אכן ישנם עודפי הכנסה מעליית מחירי הדלק.
בן-אליעזר אמר, כי עליית מחירי הדלק הופכת להיות נטל כבד על מרבית הציבור בישראל הנאלצים לשלם פעמיים - גם על עליית מחירי הדלק וגם על עליית מחירי המע"מ, ולכן "מתפקידי ומתפקידה של ממשלת ישראל למצוא פתרונות הולמים על-מנת להקל על אזרחי המדינה".
הוא הוסיף ואמר, כי "לאנשי האוצר יש קיבעון מחשבתי בנוגע לשינויים לטובת האזרח. לצערי במקום לראות את הנטל הרב של עליית מחירי הדלק הם בוחרים להיצמד למספרים ולמחשבה ששינויים שלא מטעמם הם בעיה".
שר האוצר הנחה את מנהל רשות המיסים, לבחון, בתיאום עם אגף תקציבים ומשרד התשתיות, את טענת משרד התשתיות לפיה חל גידול בהכנסות המדינה בשנת 2005 נטו (בניכוי הגידול בהוצאות בגין עליית מחירי הדלקים).
כמו כן הנחה השר אולמרט לבחון, באם אכן נוצרו הכנסות נוספות, מהו השימוש האלטרנטיבי הרצוי על-פי סדרי עדיפויות משרד האוצר, להפחתת נטל המס ו/או להקטנת החוב הממשלתי.
נתונים אלה יובאו לידיעת שר האוצר ולאחר התייעצות עם שר התשתיות יודיע השר אולמרט על החלטתו לגבי החלופה המועדפת מבין אלו שיוצעו על-ידי אנשי האוצר לניצול כספי העודפים.
בתחילת החודש שברו מחירי הדלק לתחבורה שיאים חדשים ומחירו של ליטר בנזין עבר את סף ה-6 שקלים. לאחר העלאת המחירים ביקש שר התשתיות לבחון דרכים שונות להוזלת המחיר.

תאריך:  09/10/2005   |   עודכן:  09/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
המעבר נסגר ב-24 בספטמבר בשל התראות לפיגוע וכן בשל פתיחת מבצע 'גשם ראשון'    המעבר מנוהל על-ידי רשות שדות התעופה
שלומי דיאז
שניים אחרים נפצעו קשה ועוד שניים קל    שני כלי רכב נמחצו ע"י משאית שאיבדה שליטה ונפלה מגשר    לפנות בוקר נהרגו ארבעה בגלל נהג שיכור
נוה יוסף
הבנק השיב לבקשה לתביעה ייצוגית נגדו בסך 576 מיליון שקל על-ידי לקוח שטען כי לקוחות שהפקידו כסף דרך האינטרנט לא קיבלו תוספת של 1.25% על הריבית השנתית בפיקדונות    לאומי: "עילת הבקשה שגויה מעיקרה ואינה נכונה עובדתית"

אסף גדות
4 רכבים רובוטיים עצמאיים סיימו אתמול את המירוץ המדברי בחסות הפנטגון האמריקני, ובראשם פולקסוואגן משופרת מאוניברסיטת סטנפורד שתקבל 2 מיליון דולר
אלעזר לוין
יפרשו מתפקידם אם יזכה בעל השליטה לוי יצחק רחמני בערעורו בפרשת הקרטל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il