X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרשות הפלשתינית קיבלה מממשלת טורקיה עותק של הארכיון העותמאני בו מתועדות הבעלויות על הקרקעות בפלשתין עד שנת 1916 מסמכים מארכיון זה ישמשו את הפלשתינים במו"מ עם ישראל על הסדר הקבע בסוגיות הגבולות והפליטים ואדמות ההקדש
▪  ▪  ▪
מסמכי בעלות על קרקעות

ממשלת טורקיה העבירה אמש (9.10.05) לידי הרשות הפלשתינית עותק של הארכיון העותמאני המיוחד בו מתועדות הבעלויות על הקרקעות בפלשתין עד שנת 1916. בכך נענתה טורקיה לבקשה שהעבירה לה הרשות הפלשתינית לפני כעשר שנים במסגרת היערכותה לדיונים על הסדר הקבע עם ישראל.
הרשות הפלשתינית וארגונים פלשתינים בישראל מגלים מזה שנים עניין רב בארכיון העותמאני במסגרת מאמציהם לבנות מאגר מידע על הנכסים הפלשתינים קודם להקמת מדינת ישראל. במאי 2001 ביקרה משלחת של אגודת אל-אקצה מישראל בארכיון העותמאני וקיבלה לידיה מחקרים שהכין ד"ר מוחמד תמימי על רכוש הוואקף המוסלמי (אדמות ההקדש) בפלשתין ועותק ממסמכים בארכיון שטרם נחקרו.
לטענת גורמים באגודת אל-אקצה, המסמכים שהשיגה המשלחת משלטונות טורקיה תואמים את רישום קרקעות הוואקף בשטח ישראל המתבצע על-ידי האגודה. ממשלת טורקיה העניקה ארבע מלגות לסטודנטים פלשתינים ללימודי דוקטורט על-מנת שיחקרו את הארכיון העותמאני.
לרשות הפלשתינית עניין רב בתיעוד ההיסטורי של הנכסים הפלשתינים ומזה שנים שהיא מפעילה ומעודדת מכוני מחקר לאסוף מסמכים ולהקים מאגרי מידע על הקרקעות בפלשתין, בהתבסס על מסמכים שהיו בידי מוסדות, ארגונים ופליטים פלשתינים. עד כה נאספו לטענת הרשות הפלשתינית מאות אלפי מסמכים ותעודות רישום בטאבו בנוסף לחומר שנמסר משלטונות טורקיה.
הרשות הפלשתינית מייחסת למסמכים אלה חשיבות עליונה במו"מ המדיני עם ישראל לקראת בשלב המכריע של הדיונים על סוגיות הסדר הקבע ובראשן הגבולות והפליטים. נביל שעת', שר ההסברה הפלשתיני, טען לפני מספר שנים כאשר כיהן במשרת שר החוץ, כי הרשות הפלשתינית מתכוונת להשתמש במסמכים אלה על-מנת לתבוע מישראל להשיב את כל הרכוש הפלשתיני לבעליו.
גישה זו עולה בקנה אחד עם פעילותם של ארגונים פלשתינים בישראל הדורשים בערוצים הפוליטיים והמשפטיים את השבת רכוש ההקדש המוסלמי והרכוש הפרטי שהיה בבעלות פלשתינים ונלקח מהם לאחר 1948. לטענת הפלשתינים, חיים כיום במדינת ישראל למעלה מ-200 אלף "פליטים", כלומר אזרחי ישראל שנעקרו מבתיהם בשנת 1948 ועברו להתגורר במקומות אחרים במדינה.

תאריך:  10/10/2005   |   עודכן:  10/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
יצרנית התוכנה למסחר במט"ח גייסה את הכסף מקרן פיטנגו, ומהמשקיעים הקיימים
שלומי דיאז
מפקד יחידת עבירות המחשב הודח כי הרצה ללא אישור    מחליפו הורשע בעבר בהתנהגות שאינה הולמת    גורם משטרתי: "העסק מאוד תמוה"
נמרוד דוויק
הרכב ההיפ הופ הנודע צפוי לשחרר בינואר פסקול לסרט המתקיים בשנות ה-1930   את ההשראה הם מצאו במוסיקת התקופה  סינגל חדש יצא בימים אלו.
גלית יצחק
לקבוצת קניוני עזריאלי הוענק "אות נגישות ישראל", על ביצוע כל ההתאמות הנדרשות עבור גישה נוחה ושיוויונית לציבור לקוחות הנכים
יפעת גדות
הסיכויים עולים בהתמדה עם השנים    לנשים בגילאי 50-69, בטווח הגילאים בו קיימת הסבירות הגבוהה ביותר לאבחון המחלה, ישנם הסיכויים הטובים ביותר להישרדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il