המאבק בקסטרו החל באוגוסט השנה, כחודש לאחר שהשיקה את קולקציית החורף החדשה שלה והתגאתה בפומבי בשימושה הבולט בפרוות שועלים וארנבים. הפרסום עורר זעם רב בקרב אזרחים ופעילים לזכויות בעלי חיים שהכריזו על מאבק משותף הקורא לחרם צרכנים ארצי על קסטרו עד שתפסיק למכור פרווה בחנויותיה.
במקביל החל מאבק ציבורי אינטנסיבי שכלל חמש הפגנות מתוקשרות מחוץ לסניפים הראשיים של החברה בתל אביב ובירושלים והועלתה לרשת האינטרנט עצומה הקוראת להחרמת החברה, אשר עליה חתמו כ-20,000 גולשים בשלושת השבועות הראשונים. בנוסף הוצפו תיבות הדואר האלקטרוני, מכשירי הפקס וקווי הטלפון של הרשת בתלונות וקריאות להפסקת השימוש בפרוות.
ב-15.9.05 פרסמה קסטרו, בצעד חד-צדדי, הודעה על פיה בעקבות הלחץ הציבורי החליטה להפסיק לייצר בגדים העשויים מפרווה, אך תמשיך למכור את אשר במלאי. במשך חודש סירבו נציגי החברה למסור מידע ממוקד יותר אודות כמות הפריטים המצוייה במלאי והיקף המכירות הצפויות, אך תחת לחץ כבד שהגיע מהרחוב הישראלי ומן התקשורת הסכימו לחשוף הערכה לפיה המכירות יימשכו עד ינואר. בינתיים הספיקה הרשת להפיק קטלוגים ותשדירי פרסומת בהם הפרווה "מככבת" והמכירות בסניפיה נמשכות כרגיל.
בעקבות זאת נשלח להנהלת קסטרו מכתב אולטימטום מתוך פורום זכויות בעלי חיים בתפוז, מארגני הקמפיין, ובו נכתב כי לאור האמור לעיל ניתנת לקסטרו אורכה עד ה-10.10.05 להסיר את הפרווה מן המדפים ולהפסיק למוכרה או שהפעילות נגדם תתחדש ביתר שאת, תוך שימת דגש על אמינותם המפוקפקת.
עינב הדר, ממארגנות הקמפיין: "קסטרו הודיעה כי היא מתנגדת לפגיעה בבעלי חיים אך מנגד ממשיכה להתעשר ממכירת מוצרי עור ופרווה אשר כרוכים בהתעללות זוועתית. הקמפיין והלחץ שהופעל על הרשת הוכיחו כי הפרוות נשארו מחוץ להסכמה הציבורית, וקסטרו הבינה שעליה לשפר את תדמיתה שנפגעה אנושות. אלא שהבטחותיהם לציבור הרחב חלפו כלא היו והודעתם היתה למעשה הולכת שולל. במכתב האולטימטום מסרנו לאנשי קסטרו מספר דרכים אפשריות ליצור איתנו קשר, אך הם, במהלך של זריית חול בעיני הציבור, בחרו לבזבז זמן בישיבות סרק במטרה להמשיך ולמכור את האשליה של הורדת הפרוות מהמדפים".
עוד הדגישה כי אין טעם לישיבות מאחר ואין על מה לדבר וכי המסר הוא פשוט: כל עוד יש פרוות בתוך החנות יתקיימו הפגנות מחוצה לה. הצהרות שיכנסו לתוקף רק בעוד שנה לא מספקות ופרווה שנפשטה מעורם של בעלי חיים אינה יכולה להיות מוצגת בתור פריט אופנה.
"ציד של חיות בר בתעשיית הפרוות מתבצע בשיטות אכזריות בדרך שלא תפגע בשלמות הפרווה על-ידי מכות במוט ברזל, המתה בתאי גז, זריקות רעל, חשמול או שבירת המפרקת. מדי שנה מומתים כמיליון בעלי-חיים במשקים של תעשיית הפרוות בעולם. זה הזמן להפסיק את הזוועות!"
בכניסה לחנות יתקיים מייצג חזותי שיציג את סבלם של הארנבים והשועלים שמגוויותיהם מייצרת קסטרו בגדים, בתעשיית הפרווה. כחלק ממנו מאפרת מקצועית תאפר שתי פעילות כך שפניהן יהיו חצויים - צד אחד יאופר כפני ארנב וכפני שועל, בעוד שהחצי השני יאופר כפנים שהעור נפשט מהם.