X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המאבק בפרוות נמשך ואיתו גם חרם הצרכנים הפגנה ותיאטרון רחוב נגד קסטרו ותעשיית הפרווה תתקיים היום ב-17:30 מול סניף החנות בדיזנגוף סנטר בתל אביב
▪  ▪  ▪

המאבק בקסטרו החל באוגוסט השנה, כחודש לאחר שהשיקה את קולקציית החורף החדשה שלה והתגאתה בפומבי בשימושה הבולט בפרוות שועלים וארנבים. הפרסום עורר זעם רב בקרב אזרחים ופעילים לזכויות בעלי חיים שהכריזו על מאבק משותף הקורא לחרם צרכנים ארצי על קסטרו עד שתפסיק למכור פרווה בחנויותיה.
במקביל החל מאבק ציבורי אינטנסיבי שכלל חמש הפגנות מתוקשרות מחוץ לסניפים הראשיים של החברה בתל אביב ובירושלים והועלתה לרשת האינטרנט עצומה הקוראת להחרמת החברה, אשר עליה חתמו כ-20,000 גולשים בשלושת השבועות הראשונים. בנוסף הוצפו תיבות הדואר האלקטרוני, מכשירי הפקס וקווי הטלפון של הרשת בתלונות וקריאות להפסקת השימוש בפרוות.
ב-15.9.05 פרסמה קסטרו, בצעד חד-צדדי, הודעה על פיה בעקבות הלחץ הציבורי החליטה להפסיק לייצר בגדים העשויים מפרווה, אך תמשיך למכור את אשר במלאי. במשך חודש סירבו נציגי החברה למסור מידע ממוקד יותר אודות כמות הפריטים המצוייה במלאי והיקף המכירות הצפויות, אך תחת לחץ כבד שהגיע מהרחוב הישראלי ומן התקשורת הסכימו לחשוף הערכה לפיה המכירות יימשכו עד ינואר. בינתיים הספיקה הרשת להפיק קטלוגים ותשדירי פרסומת בהם הפרווה "מככבת" והמכירות בסניפיה נמשכות כרגיל.
בעקבות זאת נשלח להנהלת קסטרו מכתב אולטימטום מתוך פורום זכויות בעלי חיים בתפוז, מארגני הקמפיין, ובו נכתב כי לאור האמור לעיל ניתנת לקסטרו אורכה עד ה-10.10.05 להסיר את הפרווה מן המדפים ולהפסיק למוכרה או שהפעילות נגדם תתחדש ביתר שאת, תוך שימת דגש על אמינותם המפוקפקת.
עינב הדר, ממארגנות הקמפיין: "קסטרו הודיעה כי היא מתנגדת לפגיעה בבעלי חיים אך מנגד ממשיכה להתעשר ממכירת מוצרי עור ופרווה אשר כרוכים בהתעללות זוועתית. הקמפיין והלחץ שהופעל על הרשת הוכיחו כי הפרוות נשארו מחוץ להסכמה הציבורית, וקסטרו הבינה שעליה לשפר את תדמיתה שנפגעה אנושות. אלא שהבטחותיהם לציבור הרחב חלפו כלא היו והודעתם היתה למעשה הולכת שולל. במכתב האולטימטום מסרנו לאנשי קסטרו מספר דרכים אפשריות ליצור איתנו קשר, אך הם, במהלך של זריית חול בעיני הציבור, בחרו לבזבז זמן בישיבות סרק במטרה להמשיך ולמכור את האשליה של הורדת הפרוות מהמדפים".
עוד הדגישה כי אין טעם לישיבות מאחר ואין על מה לדבר וכי המסר הוא פשוט: כל עוד יש פרוות בתוך החנות יתקיימו הפגנות מחוצה לה. הצהרות שיכנסו לתוקף רק בעוד שנה לא מספקות ופרווה שנפשטה מעורם של בעלי חיים אינה יכולה להיות מוצגת בתור פריט אופנה.
"ציד של חיות בר בתעשיית הפרוות מתבצע בשיטות אכזריות בדרך שלא תפגע בשלמות הפרווה על-ידי מכות במוט ברזל, המתה בתאי גז, זריקות רעל, חשמול או שבירת המפרקת. מדי שנה מומתים כמיליון בעלי-חיים במשקים של תעשיית הפרוות בעולם. זה הזמן להפסיק את הזוועות!"
בכניסה לחנות יתקיים מייצג חזותי שיציג את סבלם של הארנבים והשועלים שמגוויותיהם מייצרת קסטרו בגדים, בתעשיית הפרווה. כחלק ממנו מאפרת מקצועית תאפר שתי פעילות כך שפניהן יהיו חצויים - צד אחד יאופר כפני ארנב וכפני שועל, בעוד שהחצי השני יאופר כפנים שהעור נפשט מהם.

תאריך:  10/10/2005   |   עודכן:  10/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
גנב מזוזות קשיש נעצר בתל אביב על-ידי שוטרי מרחב ירקון    הרב מצגר: "מזוזות גנובות הן פסולות"
מתי טוכפלד
ראש הממשלה בוועדה למניעת אלימות: "באתי לוועדה למרות שאיני חבר בה, בגלל החשיבות"    השר פינס: "המשרדים זקוקים לתוספת תקציבית כדי לעמוד ביעדים"    שרון: "לא יהיו תוספות. תתייעלו"
מחלקה ראשונה
כל חטאו היה שרצה לשמור את הכסף לנכדים במקום לבזבז אותו על תפוחים תוצרת חוץ; בית המשפט פסק לטובת האישה לאחר שטענה כי כינה אותה משוגעת ושהידידות ביניהם נהרסה
שלומי דיאז
פעם שלישית החודש    העיריה התלוננה נגד שני חשודים    הרקע: סירוב לאשר להם להקים דוכן פירות וירקות
גלית יצחק
האגודה למלחמה בסרטן וישראייר חתמו על שת"פ במסגרתו צוותי ישראייר יתרימו את נוסעי קווי התעופה הבינלאומיים והפנים ארציים של החברה במהלך אוקטובר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il