X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מסקר פנימי שערכו אנשי האיחוד הלאומי אלון: עלינו להודיע על איחוד מייד, לא להמתין לבחירות יהלום: יש להמתין ולבחון
▪  ▪  ▪
שאול יהלום, נדרוש שת"פ

מפלגות הימין לא כל כך יודעות כיצד "לעכל" את הסקר החדש, הצופה 20 מנדטים למפלגת ימין מאוחדת: מפד"ל-האיחוד הלאומי.
הסקר, שנחשב למקיף ביותר ועם אחוז טעות דגימה סטטיסטית קטן יחסית, כיוון שהוא נערך בקרב למעלה מאלף איש מכלל האוכלוסיה הבוגרת בישראל, נערך על-ידי 2 מכוני סקרים גדולים: 'דחף' בראשות ד"ר מינה צמח, ו-'דיאלוג' בראשות פרופ' קמיל פוקס.
מהסקר המפתיע עולה, כי אם ירוצו 2 המפלגות ב-2 פתקים נפרדים, אחד למפד"ל ואחד לאיחוד הלאומי, יפחת כוחם של שתי המפלגות בכמחצית ואפילו פחות מכך. הסקר מצביע על כך שבתרחיש זה, של ריצה משותפת, נוגסת המפלגה הימנית הגדולה במפלגות: הליכוד וש"ס. במידה ובראשות הליכוד יעמוד בנימין נתניהו ולא אריאל שרון, יקטן הליכוד עוד יותר.
נתוני הסקר המלאים עדיין לא פורסמו כיוון שרק מחר יתקיים דיון בנושא בנוכחות כל חברי האיחוד הלאומי, ורק לאחר מכן ישחררו הנתונים המלאים. עם זאת לידי Nfc הגיעו כמה מהנתונים המרכזיים בסקר.
הסקר בחן עבור האיחוד הלאומי מספר תרחישים פוליטיים אפשריים:
- תרחיש אחד, הוא האפשרות שנתניהו מנצח בליכוד ושרון פורש.
- תרחיש שני אפשרי, אותו בחן הסקר, היא האפשרות שנתניהו מנצח בליכוד ושרון מקים מפלגה מתחרה, מהלך הנקרא "המפץ הקטן".
- התרחיש השלישי הוא ששרון מנצח בליכוד ונתניהו עומד מאחוריו.
מהסקר עולה, כי המצב הטוב ביותר עבור האיחוד הלאומי, הוא דווקא בתרחיש השלישי, זה שאומר ששרון מנצח בליכוד. יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בני אלון, אומר כי אומנם לאיחוד הלאומי זה טוב, אבל לגוש הימין זה רע, והם יישארו במיעוט במקרה והתסריט אכן יתממש.
התרחיש הגרוע ביותר עבור האיחוד הלאומי, הוא זה האומר שנתניהו מנצח בליכוד ושרון פורש ומקים מפלגה חדשה.
בגוף הסקר כתב הסוקר, קמיל פוקס, הערה לפיה אין להתייחס למספרים המופיעים בסקר כמספרים מוחלטים, כיוון שמדובר בסקר ספקולטיבי. כל עוד לא יהיה איחוד בין המפד"ל לאיחוד הלאומי, הרשימה המשותפת היא רק על הנייר ואין לדעת לאן תגיע בסופו של דבר. עם זאת, אומר פוקס, בהחלט ניתן ללמוד על מגמות. כלומר, גם אם משמיטים את החלק של המספרים בסקר, זאת אומרת את מספר המנדטים, ניתן לראות בוודאות כמעט מוחלטת, שמשקלם הסגולי של המפד"ל והאיחוד הלאומי כשהם בנפרד, קטן בהרבה משהם ביחד.
בני אלון מסכים לקביעה ואומר, כי "הדבר היחיד שניתן ללמוד מהסקר הוא מגמה, לא מספרים. הנתון הזה של 20 מנדטים בהחלט יכול להתגלות כמוגזם, אבל זה לא שמשנה בסקר הזה. מה שמשנה היא העובדה, שעל האיחוד הלאומי והמפד"ל להתאחד לפתק אחד ולרוץ יחד בבחירות הקרובות".
נתון מעניין נוסף העולה מהסקר, היא מה קורה למפלגתו של ליברמן 'ישראל ביתנו' בתרחישים השונים. במקרה שהאיחוד הלאומי והמפד"ל מתאחדים ושרון בראשות הליכוד, ליברמן מקבל 8 מנדטים. לעומת זאת, אם תתממש תיאורית המפץ הקטן, יקבל ליברמן 4 מנדטים בלבד.
יו"ר סיעת המפד"ל, ח"כ שאול יהלום, אומר כי "ברור שנעשה הכל כדי להגדיל את כוחנו. אם יתברר כי הסקרים אינם חד-פעמיים ועקביים עד סמוך למועד הבחירות, אמליץ למפלגתי ללכת יחד עם מפלגה שיש לנו איתה הרבה במשותף". יהלום הוסיף ואמר, כי "על-פי תוצאות הסקר היום בראש מעייניו של הציבור הוא שטחי ארץ ישראל. יחד עם זאת נדרוש שיתוף פעולה עם הדגלים הנוספים שלנו: חינוך, שבת, חברה ורווחה".
אלון אומר כי אם יתממש האיחוד, עליו הוא כבר עמל שבועות רבים, תוכל כל מפלגה להמשיך להוביל את ענייניה כראות עיניה ללא כל כפייה מהמפלגה השנייה. אלון אמר את הדברים, לאור הערכה כי יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, לא יסכים לאחר שכבש את ראשות המפד"ל, לחזור לתפקד תחת יו"ר אחר מעליו.
ח"כ בני אלון אומר כי תהיה זו טעות להמתין עד סמוך למועד הבחירות כדי להחליט אם להתאחד או לא. "יש להתאחד כעת ולאפשר לציבור להתרגל למפלגה החדשה. יש ליצור תשתית תמיכה רחבה ומנהיגות רחבה, גם בקרב תלמידי הישיבות, בנות האולפנה וההנהגה הרבנית. לשם כך דרוש זמן. מנהיגות היא דבר שדורש זמן. אם נודיע זמן קצר מידי לפני הבחירות על הריצה המשותפת, ספק אם נצליח להתרומם".

תאריך:  10/10/2005   |   עודכן:  10/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
בשורה לעולם המוסלמי: חברת Ilkone השיקה לאחרונה את "הפלאפון המוסלמי הראשון"    מעתה יוכלו משתמשיו לקבל ישירות לצג המכשיר את כל פסוקי הקוראן, התראה על מועדי תפילות ואזכורי חגים טרם מועדם    בהולנד הפלאפון כבר נכנס לשוק, וע"פ הדיווחים, הצליח לעורר סנסציה אדירה בקרב המשתמשים החדשים    למי שתהה: יש גם גרסה באנגלית
נוה יוסף
לטענת הקצינה קידומה בשירות הקבע נמנע בעקבות תלונה שהוגשה נגד מפקדה, דבר שהוביל לסיום שירותה    בג"צ קובע כי יש להחזירה לתפקיד ולהעניק לה דרגות רס"ן
גלית יצחק
לרגל יום העיניים הבינלאומי שהתקיים ב-29.9.05 משיב ד"ר אורי מלר על שאלות נפוצות בנושא    יום העיניים הבינלאומי התקיים על-מנת להגביר את המודעות בקרב האנשים לגבי הבעיות שעשויות להיווצר בעינינו
עומר שיקלר
שונתה ההנחיה המתייחסת ללבוש הנדרש בתמונת פספורט    משרד הפנים ממליץ לכסות את הכתפיים
עידן יוסף
רווקים ורווקות, גרושים וגרושות, אלמנים ואלמנות, שדכנים ושדכניות, משמחים ומשמחות וסתם הורים מודאגים וחברים איכפתיים התחננו הערב לאלוהים בכותל המערבי שתמצא/י כבר את הצלע השנייה...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il