X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפגישה החלה הערב ב-19:00, בארבע עיניים; ראש הממשלה מתערב אישית ולוחץ למנות את משה מזרחי, שנמצא משבש בעצמו ומכזב בבית המשפט; אהרונישקי מחייב מינוי חיים קליין לתפקיד; אולטימטום לאהרונישקי: להסכים למנות את מזרחי, או שיבוטל מינויו לתפקיד המפכ"ל
▪  ▪  ▪

השר לביטחון פנים ושר החוץ פרופ' שלמה בן-עמי, מקיים הערב פגישה עם המפכ"ל הנכנס, ניצב שלמה אהרונישקי, כדי להכריע מי ימונה לתפקיד ראש אגף החקירות במשטרה. הפגישה החלה ב-19:00 בביתו של השר בן-עמי ובעת כתיבת שורות אלה היא נמצאת בעיצומה. הפגישה מתקיימת בארבע עיניים, נוכח המתיחות הרבה בין השניים.
ביסוד הפגישה שזומנה: העמדת אולטימטום לאהרונישקי: להסכים למנות את מזרחי לתפקיד, או ביטול מינויו של אהרונישקי לתפקיד מפכ"ל המשטרה. אהרונישקי אמור להיכנס לתפקיד המפכ"ל ב-1 בינואר הקרוב.
נודע, כי שני אישים נחשבים עתה למועמדים הריאליים: ראש יאחב"ל תנ"צ משה מזרחי, וראש אגף המודיעין במשטרה ניצב חיים קליין. במינוי מזרחי תומכים בן-עמי וגם ראש הממשלה אהוד ברק. את מינוי קליין מחייב אהרונישקי עצמו, וכך גם המפכ"ל היוצא, יהודה וילק.
בימים אלה התערב גם ראש הממשלה אהוד ברק במינוי ראש אגף החקירות. התערבות זו נראית חריגה, בשל העניין האישי שיש לברק עצמו בזהות האיש שימונה: ראש אגף החקירות הוא שיצטרך לקבל החלטות, הן בנוגע לאופן החקירה בפרשת העמותות והן לגבי זימונו וחקירתו של ברק בפרשה פלילית זו.
אם לא תושג הבנה בין השר לבין המפכ"ל הנכנס על מינוי אחד מהשניים, יתכן מינוי אדם שלישי - גם כזה שיהא מועמד מן החוץ.
נודע, כי אהרונישקי מבקש בתוקף להימנע ממינוי מזרחי, וזאת בשל המידע הרב שהובא לידיעתו אודות מעשים בלתי כשרים שעשה מזרחי בכמה עניינים.
המרכזי שבהם: "פרשת נמרודי". בחודשים האחרונים התברר - ודבר זה הוכח בבית המשפט המחוזי בתל אביב ואף נכתב על-ידי השופטת ברכה אופיר-תום (היושבת בתיקו של עופר נמרודי) - כי מזרחי הסתיר מבית המשפט, מההגנה ואפילו מהפרקליטות, מידע מהותי הנוגע לחקירה. בין היתר הוא הסתיר מידע, לפיו קלטות רבות מאלו שהוקלטו על-ידי יגאל תם (עד מרכזי), נמצאו לאחר בדיקה חשודות כ"מבושלות".
כמו כן התגלה, כי מזרחי הבטיח לעדים אותם הפך לעדי מדינה, הטבות ותנאים מיוחדים, וגם את כל זאת הסתיר מבית המשפט. מזרחי פעל איפוא אישית, על-פי החשד והמידע שנחשף בבית המשפט, כדי לשבש את הליכי החקירה והמשפט של נמרודי - וזאת במטרה "מקודשת" לכאורה, "לסגור" על עופר נמרודי.
יתירה מכך: מחומר הראיות ומעדותו של מזרחי עצמו התברר, כי הוא הסתיר מידע גם ממפכ"ל המשטרה יהודה וילק ומראש אגף החקירות ניצב יוסי סדבון. מזרחי נימק זאת בחשד שהעלה יגאל תם, לפיו מידע הנמסר לוילק ולסדבון מודלף גם הוא.
נודע עוד, כי לפני מס' ימים התערבה בפרשת המינוי גם פרקליטת המדינה עדנה ארבל. ארבל מנסה להפחית מחומרת מעשיו של מזרחי, תוך ניגוד אינטרסים לכאורה. ההערכה היא כי הטלת דופי במזרחי עלולה לפגוע בסיכויי ההרשעה בכתב האישום שהגישה הפרקליטות נגד עופר נמרודי, ולהעמיד את ארבל עצמה במצב מביך, שכן היא הטילה את כל יהבה בתיק חקירה ומשפט זה.
בפני אהרונישקי הוצגו מסמכים רבים, הנוגעים לפרשת נמרודי, במטרה לשכנעו שלא נמצא דופי חמור במעשיו של מזרחי. אהרונישקי לא השתכנע, ולפי מידע שהובא לידיעתי, דעתו דווקא התחזקה כנגד המינוי.

תאריך:  09/12/2000   |   עודכן:  22/12/2000
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עדנה ארבל / Edna Arbel
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
יואב יצחק
אברמוביץ' נוהג בפרסומיו לעיתים כ"פרשן חצר" של הפרקליטות; משרד המשפטים:
ההחלטה התקבלה על-ידי המשנה עו"ד יהודית קרפ משיקולים ענייניים; ליועץ המשפטי ולפרקליטות אין "כתבי חצר"; אברמוביץ' נמנע ממתן תגובה
יואב יצחק
חשוד בהזרמת כספים בלתי חוקית לקמפיין הבחירות של ראש הממשלה אהוד ברק: בחקירתו שמר על זכות השתיקה; לפניו שמרו על זכות השתיקה - עו"ד דורון כהן, אורנה אנג'ל וטל זילברשטיין
יואב יצחק
- לעומת 35 חוקרים שעסקו בכך בתחילת החקירה; המשטרה נמנעה עד כה מחקירת ראש הממשלה אהוד ברק, למרות החשדות הברורים כנגדו; ראש אגף החקירות ניצב יוסי סדבון - הצוות צומצם לאחר שהסתיימה החקירה בתיקים הנוגעים ליהדות התורה ולליכוד
יואב יצחק
המינוי מתוכנן להתבצע בקרוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il