X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מה שהחל כדיון שיבוצים רגיל בפורום מטכ"ל, הסתיים בקולות צורמים הרב הצבאי הציג לרמטכ"ל מועמדים מטעמו ומולם הציב מועמדים ראויים פחות ראש אכ"א התנגד לשיבוץ מועמד משום שבניו, לטענתו, לא שירתו בצה"ל כי תורתם אומנותם דובר צה"ל בתגובה: כל ניסיון לייחס למינוי שיקולים בלתי רלוונטים הינו מגמתי, שיקרי ומשולל כל יסוד
▪  ▪  ▪

הכל החל בדיון שיגרתי וסגור לכלי התקשורת של פורום מטכ"ל, שהתקיים (יום ב', 10.10.05) בנוכחות הרמטכ"ל רא"ל דן חלוץ. פרטים מהדיון הגיעו לידיעת Nfc.
בדיון שעסק בנושאי איוש תפקידים, אישר הרמטכ"ל שורה של שיבוצים בצה"ל וקידומים בדרגות. המועמדים אמורים להתמנות על-ידי הרמטכ"ל המקבל מקציני החילות רשימת שמות ומכריע מי ראוי להיות מקודם בדרגה ובתפקיד. הרמטכ"ל הוא המוסמך למנות קצינים בדרגות אלוף-משנה ומעלה.
חלוץ אינו חותמת-גומי
אל ישיבת הפורום הוזמן גם הרב הצבאי הראשי, תא"ל ישראל וייס, שהציג בפני הרמטכ"ל שמות מועמדים לאיוש שני תפקידים ברבנות הצבאית: רמ"ח אירגון שיחליף את הרב צבי בלאק ורמ"ח כשרות והלכה שיחליף את הרב מחפוד. לכל תפקיד הציג וייס שני מועמדים.
קדמה לכך דרישה מצד ראש אכ"א, האלוף אלעזר שטרן: שהרבצ"ר יעלה כמה שמות של מועמדים לכל תפקיד, והרמטכ"ל הוא זה שבסופו של דבר יכריע. וייס, שציפה כי הרמטכ"ל ישמש כחותמת-גומי לבחירה שבחר – נכזב.
הוא כבר גמר אומר בליבו לבחור את הרב שלמה פרץ, הרב הצבאי של פיקוד דרום, לתפקיד רמ"ח כשרות והלכה, ואת יד ימינו ואיש סודו סא"ל שחר מתנה, שמילא תפקידים במז"י, לתפקיד רמ"ח אירגון. אך מה לעשות וראש אכ"א פסק, ואין אפשרות לערער על החלטתו.

אנשי-קש כמועמדים

בצר לו שב הרב הצבאי הראשי ללשכתו וחיפש מועמדים נוספים לאיוש התפקידים. דא-עקא, להתמודדות מול המועמדים שבחר העמיד וייס מועמדים הנמצאים בשוליים, ללא רקורד צבאי מפואר ולובי שיעמוד מאחוריהם.
הבחירה נפלה על שני מועמדים: הרב שלמה יעקובוביץ', רב חיל המודיעין, וסא"ל איתמר גוטהרץ, שלזכות עברו הצבאי נזקפים תפקידים משרדיים. בתפקידו האחרון הוא משרת כמפקד בסיס הרבנות הצבאית בצריפין. בעבר שימש בתפקיד ראש לשכתו של הרב הצבאי הקודם, האלוף גד נבון, רע"ן נפגעים ברבנות הצבאית ועוד.
ההכרעות בשני המינויים היו אמורות לעלות לדיון, אולם בפועל, רק מינויו של רמ"ח כשרות והלכה אושר. חלוץ הכריע כי הרב שחר מתנה צעיר מדי למילוי תפקיד רמ"ח אירגון ובעצם "את המינוי הזה יחליט כבר הרבצ"ר הבא".

צה"ל: ניסיון לייחס למינוי שיקולים בלתי רלוונטיים

בדובר צה"ל סירבו לאשר או להכחיש האם ראש אכ"א העלה את שיקול הבנים של הרב או לא. בתגובה שנמסרה נכתב: "בתום דיון איוש המתקיים באופן רגיל ותדיר הוחלט כי סא"ל הרב שלמה פרץ יתמנה לתפקיד רמ"ח כשרות והלכה ויועלה לדרגת אלוף-משנה. האחרון נבחר לאור מכלול רחב של נתונים שנשקלו, כגון: חוות דעת מפקדים, הצלחה בתפקידי עבר וכדומה. כל ניסיון לייחס למינוי שיקולים לא רלוונטיים הינו מגמתי, שיקרי ומשולל כל יסוד".

שלב השאלות

התנהלות זו של הדיון מעמידה בסימן שאלה את טיב הנימוקים המועלים בפורום המטכ"ל:
    א
  • האם בנו של בעל תפקיד, שלא עשה דבר כלשהו הנוגד את החוק, ולומד תורה על-פי חוק שקבעה מדינת ישראל, מביא לפסילת אביו מלהתקדם בתפקיד?
    ב
  • האם טרח האלוף שטרן לבדוק מיהם חמשת בניו של הרב יעקובוביץ'?
    ג
  • האם לא היה צריך האלוף, כמי שמופקד על נושא המשפחות השכולות בצה"ל, לדעת שהרב יעקובוביץ' הוא אב שכול, מאז שבנו השלישי נהרג מפגיעת משאית נהוגה בידי פלשתיני ליד מעלה אדומים לפני כשנה וחצי?
    ד
  • האם לאחר שנודעו לו פרטי הדיון בפורום מטכ"ל, האם ציין הרב וייס (אב שכול בעצמו, שטורח להזכיר זאת בהזדמנויות רבות, ואף ערך ביקור תנחומים בביתו של הרב יעקובוביץ' בראשון לציון) עובדה זו בפני שטרן, או שמילא פיו מים?
    ה
  • האם אמר לו וייס שבכור בניו של יעקובוביץ' שירת בצה"ל שירות מלא ברבנות הצבאית?
    ו
  • האם ידע שטרן שרק הבן השני הוא אברך כולל, והשניים האחרים טרם הגיעו לגיל גיוס?
    ז
  • האם הנימוק שהעלה ראש אכ"א הוא זה שבסופו של דבר הכריע את הכף, וליעקובוביץ' בעצם נערך משפט שדה?
    ח
  • האם קיים קשר בין הנאמר בדיון להצהרתו של הרמטכ"ל בתום אותו דיון, המודיעה על כך שהרב הצבאי יסיים את תפקידו בקרוב?

שלמה נגד שלמה

בסופו של הדיון הכריע הרמטכ"ל כי סא"ל הרב שלמה פרץ ימונה לתפקיד רמ"ח כשרות והלכה. מה שמדהים בהליך המינוי הוא הדיון שקדם להחלטה. לאחר שווייס הציג את שיקוליו לצדד דווקא בפרץ כמועמד הראוי לתפקיד, המשיכו הרמטכ"ל וראש אכ"א להתלבט בין שלמה אחד לשלמה השני.
או אז העלה ראש אכ"א טיעון ממוחו הקודח, שהכריע את הכף לטובת פרץ: בניו של יעקובוביץ' לא שירתו בצה"ל, כי תורתם אומנותם. הטיעון המבריק צד את הרמטכ"ל והפור נפל - שלמה פרץ ימונה לתפקיד הנכסף. הרב יעקובוביץ' נפסל.

תאריך:  10/10/2005   |   עודכן:  21/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
'שושנה תתעוררי, זה סבא שלך, סבא בצרי' - קרא הרב המקובל שהגיע למקום התאונה    שני בני אדם נוספים נפצעו בתאונה    מצבה של הילדה קשה
שלומי דיאז
החשד הוא שהמאבטח איפשר לגנבים להיכנס למפעל    30 טון מגנזיום נגנבו    החשודים נעצרו בעקבות פעילות משטרתית
שלומי דיאז
הילד ניגש לשוטר קהילתי באמצע הרחוב ואמר לו: "מתעללים בי מינית"    שבעה נערים בני 12 - 16 נעצרו בחשד כי נהגו לבצע בו מעשי סדום קבוצתיים
יואב יצחק
דיסקין הופיע לראשונה באירוע פומבי בטקס מצוייני המחשוב 2005    ציין כי המערכות מאפשרות העברת מידע, ניתוחו ועיבודו תוך דקות
עידן יוסף
תובעת לחקור את מעורבותם של גורמים עברייניים בשוק הלולבים, זאת לאחר שמשרד החקלאות הודה היום בקיומם של עבריינים שהשתלטו על חלק מן השוק    השנה צפוי מחסור של כרבע מיליון לולבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il