X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לאחר שהסתכסכה עם כל ארגוני בעלי החיים ואמרה שתוריד הפרוות מהמדפים, אך פרסמה קטלוג עמוס פרוות, הודיעה אתמול קסטרו, כי תוריד כל הפרוות מהמדפים עד נובמבר השנה
▪  ▪  ▪

לאחר שהסתכסכה חברת האופנה קסטרו עם כל ארגוני בעלי החיים, הודיעה סוף סוף (ואולי הפעם גם תתכוון לזה), כי תוריד את מוצרי הפרווה מהמדפים עד סוף חודש נובמבר 2005.
המאבק בקסטרו החל באוגוסט השנה, כחודש לאחר שהשיקה את קולקציית החורף החדשה שלה והתגאתה בפומבי בשימושה הבולט בפרוות שועלים וארנבים. הפרסום עורר זעם רב בקרב אזרחים ופעילים לזכויות בעלי חיים שהכריזו על מאבק משותף הקורא לחרם צרכנים ארצי על קסטרו עד שתפסיק למכור פרווה בחנויותיה.
במקביל החל מאבק ציבורי אינטנסיבי שכלל חמש הפגנות מתוקשרות מחוץ לסניפים הראשיים של החברה בתל אביב ובירושלים והועלתה לרשת האינטרנט עצומה הקוראת להחרמת החברה, אשר עליה חתמו כ-20,000 גולשים בשלושת השבועות הראשונים. בנוסף הוצפו תיבות הדואר האלקטרוני, מכשירי הפקס וקווי הטלפון של הרשת בתלונות וקריאות להפסקת השימוש בפרוות.
ביום 15.9.05 פרסמה קסטרו, בצעד חד-צדדי, הודעה על-פיה בעקבות הלחץ הציבורי החליטה להפסיק לייצר בגדים העשויים מפרווה, אך תמשיך למכור את אשר במלאי. במשך חודש סירבו נציגי החברה למסור מידע ממוקד יותר אודות כמות הפריטים המצוייה במלאי והיקף המכירות הצפויות, אך תחת לחץ כבד שהגיע מהרחוב הישראלי ומן התקשורת, הסכימו לחשוף הערכה לפיה המכירות יימשכו עד ינואר. בינתיים הספיקה הרשת להפיק קטלוגים ותשדירי פרסומת בהם הפרווה "מככבת" והמכירות בסניפיה נמשכות כרגיל.
בעקבות זאת נשלח להנהלת קסטרו מכתב אולטימטום מתוך פורום זכויות בעלי חיים בתפוז, מארגני הקמפיין, ובו נכתב כי לאור האמור לעיל ניתנת לקסטרו אורכה עד ה-10.10.05 להסיר את הפרווה מן המדפים ולהפסיק למוכרה או שהפעילות נגדם תתחדש ביתר שאת, תוך שימת דגש על אמינותם המפוקפקת.
אתמול, נפגשו נציגי קסטרו עם פעילים למען בעלי החיים בישראל, ובפגישה התחייבה כאמור קסטרו, להוריד ממדפיה את כל הפרוות עד לחודש נובמבר השנה.
קסטרו "נוקמים" במפגינים
ובתוך כך, החליטו בקסטרו ל"התנקם" באנשים אשר השתתפו בהפגנות נגדם. היום (ג') נודע, כי קסטרו ביטלה את שיתוף הפעולה עם בית הספר לאיפור של גיורא שביט, עקב השתתפות אחת המורות בהפגנה נגד שיווק פרוות בחנויות קסטרו.
ג'יין הלוי , מורה ותיקה לאיפור, השתתפה אמש בהפגנה ופגשה שם את מישל, מנהל הסניף הראשי של קסטרו בדיזנגוף סנטר. מישל התקשר לגיורא שביט לבטל את שיתוף הפעולה עקב הפעולה העצמאית של הלוי.
מארגני ההפגנה מספרים, כי מנהל הסניף טען שההפגנה פגעה בו מאוד ולטענתו, הלוי קיללה והציגה את עצמה כנציגת גיורא שביט. יש לציין, כי הלוי מכחישה טענות אלו. נודע, כי שביט החליט שלא לפטר את הלוי ולתמוך בזכות המחאה שלה.
הלוי אמרה בנושא, כי "איומים כאלו לא ירפו את ידיי. גם אם חלילה הייתי מפוטרת, לא הייתי מפסיקה להילחם בהתעללות בבעלי חיים. זו בושה וחרפה שקסטרו מנסה למנוע ממני למחות על אכזריות תעשיית הפרוות".
שלי אברט, פעילה בקמפיין להסרת הפרוות ממדפי קסטרו אמרה בתגובה, כי "הצעד התמוהה של קסטרו מעיד על הנואשות והמועקה בה הרשת נמצאת בעקבות הלחץ האינטנסיבי שאנחנו הפעילים והפעילות והציבור מפעילים עליה בחודשיים האחרונים בקמפיין להסרת הפרוות ממדפיהם, במיוחד אחרי ההפגנה הסוערת שהתקיימה אתמול מחוץ לסניף בסנטר שמנתה כ150 מפגינים שקראו במשך 3 שעות סיסמאות נגד החברה ושכנעו קונות וקונים להדיר את רגליהם וכיסם מהסניף".

תאריך:  11/10/2005   |   עודכן:  11/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אפולו 7 היתה המשימה המאויישת השניה בתוכנית אפולו להנחתת אדם על הירח
עידן יוסף
הרשות מאיימת בפתיחת תיק פלילי וקנס, לכל מי שיעיז לכרות ערבות-נחל לשימוש בחג, מגדות נחל הירקון    מישהו הולך לבכות בחג...
אבי בליזובסקי
המצב של ההשכלה הגבוהה צריך להדאיג את כולנו, ומאגר זוכי הנובל עשוי להסתיים מהר מאוד כי היום אנו קוטפים את הפירות של החינוך מלפני 20-30 שנה    ראיון עם פרופ' מנחם מגידור, נשיא האוניברסיטה העברית
מחלקה ראשונה
הטלוויזיה הפלשתינית ממשיכה בהסתה האנטישמית: חייל צה"ל עם אף מוארך רוצח בדם קר כלה פלשתינית המהלכת להנאתה על חוף הים ואז פורץ בצחוק חולני
עידן יוסף
מה שהחל כדיון שיבוצים רגיל בפורום מטכ"ל, הסתיים בקולות צורמים    הרב הצבאי הציג לרמטכ"ל מועמדים מטעמו ומולם הציב מועמדים ראויים פחות    ראש אכ"א התנגד לשיבוץ מועמד משום שבניו, לטענתו, לא שירתו בצה"ל כי תורתם אומנותם    דובר צה"ל בתגובה: כל ניסיון לייחס למינוי שיקולים בלתי רלוונטים הינו מגמתי, שיקרי ומשולל כל יסוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il