X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, החלה מסע קצר בן 4 ימים למרכז אסיה המטרה: הצדקת נוכחות הכוחות האמריקניים באזור לנוכח הביקורת שהחלה להישמע מכיוון רוסיה וסין
▪  ▪  ▪

מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, עתידה לבקר בקירגיסטאן, אפגניסטן וקזחסטאן במסגרת מסע אינטנסיבי בן 4 ימים למרכז אסיה, במהלכו תיפגש עם נציגי ממשל, אנשי כלכלה ונציגי האופוזיציה. לדברי רייס, היא תשקול להרחיב את ביקורה גם לפקיסטן, במידה וביקורה אכן יסייע בהתמודדות עם נזקי אסון של רעידת האדמה.
"מזכירת המדינה תדגיש את תמיכתה של ארה"ב לכל אותן מדינות המקיימות את הרפורמות הדרושות לשם שמירה על זכויות אדם והגנה על החופש והביטחון", כך אמר דובר מטעם הבית הלבן טרם יציאתה של רייס למסע הדיפלומטי.
מרכז אסיה מהווה בחודשים האחרונים זירת מתח גיאו-פוליטית במסגרתה מתמודדות ארה"ב, רוסיה וסין על הגברת שליטתם, בעיקר בשל מיקומה האסטרטגי בין אירן, אפגניסטן וצפון מזרח סין.
חרף הנמכת הפרופיל בנוכחות הרוסית באזור, רוסיה עודנה רואה באוזר מרכז אסיה כ"חצר האחרית" של מדינתה, מנגד, ניצבת הרפובליקה העממית של סין, אשר הגבירה לאחרונה את השתלבותה בייצור אמצעי האנרגיה, ומעוניינת במגע עם מקורות הנפט והגז הרווים באזור. בשל כך, רואה ממשלת סין את הנוכחות הצבאית של ארה"ב באזור, כאיום אסטרטגי על מטרותיה.
שתי המעצמות המתחזקות, הן רוסיה והן סין, רואות בנוכחות כוחות הצבא האמריקני, שהחלו זורמים למרכז אסיה מאז ספטמבר 2001, כגורם לחוסר יציבות פוליטית, וכך הן דורשות את נסיגת הכוחות האמריקנים.
ביקורה של רייס, נועד בין היתר, להמחיש לראשי מרכז אסיה את החשיבות הרבה של המשך נוכחות כוחות הצבא האמריקני באזור. בפגישתה עם הנשיא האפגאני, תחזור רייס על מחויבותה של ארה"ב בהמשך שיקומה של אפגניסטן, אך יחד עם זאת תדגיש את דבקותם בחיסול תאי הטרור של אל-קאעידה. נכון להיום, ישנם כ-18,000 חיילים אמריקנים בשטחה של אפגניסטן.
בינתיים, ארה"ב שוקלת את אפשרות בנייתם של בסיסי קבע באפגניסטן במידה והמצב הביטחוני יחמיר. לצד זאת, גורמי ממשל אמרו השבוע כי ארה"ב מתכננת פרישתם של כ-15,000 חיילים נוספים בדרומה של המדינה.

תאריך:  11/10/2005   |   עודכן:  11/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
לאחר ארבעה ימים של מתח ודריכות ביטחונית ברחבי ניו-יורק, הודיע ראש העיר, מייקל בלומברג, כי החשש הוסר    הכוננות הוכרזה ביום חמישי האחרון בעקבות חקירת עצירים עירקיים
נוה יוסף
התובעים: בני זוג שחויבו בתשלום על שירות אינטרנט בטרם סופק להם השירות    בית המשפט: "אי מסירת המידע לגבי תחילת חיובם של המבקשים בתשלום עבור השירות שהזמינו, וזאת - בטרם השירות סופק להם במלואו, ובטרם הם היו יכולים ליהנות ממנו - מהווה הטעייה"
גלית יצחק, שלומי דיאז
על-פי החשד, החשודים הטרידו את ברינבוים ובני משפחתו וניסו לסחוט ממנו מיליוני דולרים    בין הצדדים קיים סכסוך עיסקי    החשודים, שמכחישים, שוחררו בערבות
גלית יצחק
היום מתקיים מבצע גיוס תרומות דם להצלת חולים הזקוקים בדחיפות להשתלות מח עצם    בין החולים: הדר בת ה-5, חולת לוקמיה, ויעקב רובין, הזקוקים בדחיפות להשתלת מח עצם    אתם יכולים להציל אותם
נמרוד דוויק
אמיטב בחצ'אן, בצעד נדיר בתעשיית הבידור הבוליוודית, מבטל את חגיגות יום הולדתו ה-64    הסיבה - רעש האדמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il