X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פסטיבל עכו לתיאטרון אחר, מחשובי הפסטיבלים בתחום התיאטרון בארץ חוזר בתוכנית: אמנים מחו"ל, מהארץ וכמובן מיצגי רחוב פתוחים לקהל
▪  ▪  ▪
ממשתתפי הפסטיבל

תיאטרון רחוב לכל דורש

פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר יחל שבוע הבא. הפסטיבל יתקיים זו השנה ה-26 בחול המועד סוכות, 18.10-21.10. פסטיבל עכו היווה במה מרכזית בשנים האחרונות לאמני מיצג ואוונגרד בתחום התיאטרון להצגת מרכולתם.
ההגדרה הידידותית "תיאטרון אחר" בעצם מהווה שם קוד להפקות תיאטרוניות החורגות מגבולות המיינסטרים, לעיתים לטובה, לעיתים לרעה. השנה יקיף הפסטיבל 300 הופעות של 40 הפקות שונות. הצגות תחרות, אירויעם מיוחדים, מופעי חוצות והצגות ארחות מחו"ל. מתוך 150 הצעות שהוגשו לתחרות בוועדה האמנותית, נבחרו תשע, שיעלו בבכורה בפסטיבל, כמתמודדות. רוב ההצגות המשתתפות בתחרות הן של יוצרים שטרם השתתפו בה בעבר.
במסגרת שיתוף הפעולה הבינלאומי יארח הפסטיבל ארבע הצגות אורחות מחו"ל: תיאטרון הבובות המינאטורי של דב וינשטין, הציג גרסת בובות ל"מקבת" של שייקספיר; ההצגה "ילדי החיה" הגרמאנית, העשויה על-פי ספרו של דוד גרוסמן "עיין ערך אהבה"; עבודת הסולו של האמנית הבריטית ילידת יפן קזוקו הוהקי, "בעלי הוא אסטרונאוט", אודות פקידה יפנית אפרורית המתאהבת באנתרופולוג אנגלי; ומאיטליה יארח הפסטיבל עיבוד לספרה של איזבל איינדה "בית הרוחות".
בנוסף יארח הפסטיבל קבוצות תיאטרון מרחבי הארץ וקבוצות סטודנטים לתיאטרון. כמו כן יתקיימו מגוון רחב של אירועי חוצות. בהן גם של קבוצת תיאטרון זיק, החוגגת 20 שנים לקיומה. הללו יחגגו זאת באירוע חד פעמי על שפת הים. בין אירועי החוצות תציג הפסלת עופרה צימבליסטה את פסליה ברחבי אתר הפסטיבל. נוסף על כך יתקיימו אירועי תיאטרון רחוב, אקורבטיקה, מוזיקה, מחול וליצנות.
מעבר לפרסים לזוכים בתחרות יוענקו עיטורי "יקיר פסטיבל עכו" ליוצר והאמן דודי מעיין שהקים את מרכז התיאטרון בעבר והעלה זה 25 שנים הפקות שהשתתפו בפסטיבל ואף היה המנהל האמנותי שלו ב-1995. לד"ר שמריהו בירן, לשעבר ראש עיריית עכו, 1998-2003, שהיה שותף לקידום הפסטיבל בעיר. וכן למר שי לוי ז"ל, אשר שימש בעבל כמנכ"ל החברה לפיתוח עכו, מוותיקי העיר, וליווה את הפסטיבל 13 שנים ברציפות.
השנה הוחלט להפחית את מחירי הכרטיסים לנוער וסטודנטים ל-35 ש"ח לטובת משיכת קהל צעיר יותר לפסטיבל.
בשנים האחרונות חל שיפור יחסי במצבה החברתי הקשה של עכו. על-פי נתוני משרד העבודה, נכון ליולי 2005, עכו סובלת מ-10.4% אבטלה (3906 דורשי עבודה) וכ-20% מתושבי העיר נזקקו בשנה האחרונה לסיוע שירותי הרווחה.
לדעת רבים מתושבי העיר נתפס הפסטיבל, יחד עם ההכרזה השנה על עכו כ"אתר מורשת עולמי" על-ידי אונסק"ו, כאמצעי מרכזי למשיכת קהל ולהקלת המצוקה החברתית בה. בשנה האחרונה רכשו כ-15,000 אנשים כרטיס כניסה לאתרים בעיר העתיקה, עלייה של כ-100% משנה שעברה. לטענת המשטרה למרות המוניטין המפוקפק של עכו כ"בירת הסמים של הצפון", היא הצליחה להפחית 50% מהפשיעה שבה ב-2005.

תאריך:  13/10/2005   |   עודכן:  13/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נמרוד דוויק
בעקבות בזיזת רכוש יהודי על-ידי הצבא האמריקני - אמריקה תפצה את הקהילה היהודית בהונגריה ב-25.5 מיליון דולר שיתרמו לנזקקים
נמרוד דוויק
המחזאי האנגלי נחשב לאחד המשפיעים בדורו    הקולגות מפרגנים ואף הממשל הבריטי אותו ביקר פעמים רבות תומך    נודע גם בשל דיעותיו הפוליטיות אותן הפגין
אסף גדות
חברת Microsoft פירסמה את אזהרות האבטחה האחרונות, ואיתן מספר טלאי תיקון חדשים, חלקם "קריטיים"
אסף גדות
החברות Microsoft ו-Yahoo הגיעו להסכם שבו תוכנות המסרים המידיים שלהן יהיו תואמות    מומחים בתחום - America Online צריכה להזהר
שלומי דיאז
בת 75 נהרגה בתאונה בדיר אל-חנא    רוכב קטנוע נהרג בתל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il