X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הערב - הכרעה בעניין הפריימריז בעבודה

פואד: המפלגה מתפרקת ופרס שותק

המוסד לבירור עתירות ידון הערב בדרישתו של המזכ"ל כבל, לבטל את ההחלטה להוסיף 9,600 שמות לספר הבוחרים כבל: אם לא תתקבל עתירתי, תהיה עוד דחייה
▪  ▪  ▪

חבר הכנסת בנימין (פואד) בן-אליעזר, שהינו אחד המועמדים בפריימריז של העבודה, קורא ליו"ר העבודה, שמעון פרס, לחדול משתיקתו ולהתחיל לעשות סדר במפלגה, שכן אם לא יוסדרו ענייני המפלגה, היא תתפרק. בן-אליעזר התבטא לקראת הדיון הערב (שבת, 15.10.05) בערעור שהגיש מזכ"ל העבודה נגד המוסד לבירור עתירות.
בן-אליעזר אמר בראיון לרשת ב', כי הוא נאלץ לעתור כדי להוציא מספר הבוחרים קולות שנפסלו - אלה אושרו מאוחר יותר, שלא כדין, על-ידי מזכ"ל העבודה, ח"כ איתן כבל - אך לצערו, פרס ממשיך בשתיקתו ומתנהג כאילו שזו אינה מפלגה שלו, וכאילו הוא אינו עומד בראשה.
הדיון הדחוף במוסד לבירור עתירות יתקיים הערב בערעור שהגיש מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ איתן כבל, על החלטת המוסד לבירור עתירות, שקבע שיש להוסיף לספר הבוחרים של המפלגה 9,600 מתפקדים שהושמטו מהרשימה. לדברי כבל, משמעות ההחלטה היא דחייה נוספת של הפריימריז.
כבל: ההחלטה - ביזוי המפלגה
ראשיתה של הפרשה הנוכחית בעתירה שהגיש השר בנימין בן-אליעזר למוסד לבירור עתירות של המפלגה, בטענה כי אלפי מתפקדים ביצעו רישום כראוי, שילמו דמי חבר, ולמרות זאת החליטה ועדת הבדיקה, בראשות השופטת בדימוס שרה פריש, להותירם מחוץ לרשימה, ולמעשה להוציא אותם מספר הבוחרים של המפלגה.
בן-אליעזר ציין, כי בין הנפסלים שהוצאו מרשימת המפלגה, גם קרובי משפחתו בדרגה ראשונה. "זה לא יעלה על הדעת", אמר, "נפסלו אנשים שלא היו צריכים להיפסל. מה הם אומרים, שאשתי זייפה חתימה? זה הרי אבסורד. וכמוה יש עוד אלפי אנשים שרוצים להיות חברים במפלגת העבודה, ושילמו, והם מעוניינים להשתתף בבחירות, אבל הוועדה קבעה שאינם יכולים לעשות זאת".
כאמור, המוסד לבירור עתירות קיבל את עמדתו של בן-אליעזר והורה להחזיר 9,600 מתפקדים שנפסלו על-ידי ועדת הבדיקה, לספר הבוחרים.
מזכ"ל המפלגה איתן כבל הביע זעם ותסכול על ההחלטה ואמר, כי פירוש ההחלטה היא דחייה נוספת של הבחירות הפנימיות. "הייתה ועדת בדיקה בראשות שופטת בדימוס. זוהי ועדה בלתי תלויה. היא החליטה מה שהחליטה, ובמקום זה מוסדות המפלגה ומי שמתיימר לעמוד בראשה נותנים יד למעשה הזה", אמר והוסיף כי מדובר בהחלטה "שמשמעותה ביזוי המפלגה".
גם השר מתן וילנאי, תקף השבוע את בן-אליעזר ואמר כי "מדובר במזוכיזם. כדאי שהמועמדים יתחילו לחשוב על המפלגה ואיך שהיא נראית במקום לחשוב על עצמם בלבד. אנחנו מערערים את עצמנו לדעת".
ממטהו של יו"ר המפלגה, שמעון פרס, נמסר כי "על הבחירות הפנימיות להתקיים במועדם". ואילו במטהו של בן-אליעזר דוחים את הביקורת ואומרים כי "אם הבחירות לא יתקיימו במועדם תהיה זו אשמתו של מזכ"ל המפלגה איתן כבל בלבד, כיוון שלא קיים את החלטות המרכז".
אם ידחו הפריימריז פעם נוספת, תהיה זו הדחייה השלישית. המועד המקורי של הבחירות הפנימיות היה באפריל. אלא שאז נחשפה פרשת הזיופים ואי ההסדרים במפקד בעקבותיה נפסלו קרוב למחצית מהמתפקדים.
לפני כחודש אישר מרכז מפלגת העבודה את ה-9 בנובמבר כתאריך הפריימריז. כמו כן אישר המרכז את ספר הבוחרים כפי שהציגה אותו ועדת הבדיקה בראשות פריש. אבל מאז כאמור, התקבל ערעורו של בן-אליעזר להוסיף 9,600 שמות שהושמטו מרשימתה של ועדת פריש.

תאריך:  14/10/2005   |   עודכן:  15/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
ארגון הסוכנים ובעלי תחנות הדלק טוענים כי הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, נמצא בניגוד עניינים בתוכנית למיזוג חברות הדלק סונול ודור אלון מכיוון מששימש בעבר בתפקיד יועץ משפטי לחברת סונול
עומר שיקלר
עיריית מודיעין הצליחה להגיעה להסכמות עם החברות הסלולריות ותתאם את הקמת מתקני השידור ברחבי העיר    חלק מהאנטנות יוסרו ואחרות יוקמו במקומות שיסכנו את בריאות הציבור במידה מופחתת
נמרוד דוויק
כוכבת "בברלי הילס 90210" מתגרשת לאחר שנה וחצי מבעלה    "איכזבתי את כל מי שבא לחתונה שלי" - מסרה הכוכבת
עומר שיקלר
המשפחה התייאשה מגורמי המדינה ופועלת באופן עצמאי להשגת מידע על גורלו של הנווט שנפל בשמי לבנון באוקטובר 86'    נציג המשפחה, חן ארד שוחח עם אנשי העיתון הערבי "אל-חייאת"
שלומי דיאז
בן 50 נכפת ברגליו ובידיו ונורה בראשו    האירוע פלילי    בן 16 נורה בפ"ת    נבדק קשר למעשי רצח וניסיונות רצח שאירעו בחודשיים האחרונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il