X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ממחקרים שנעשו בשנים האחרונות עולה כי צריכת קפה קשורה לירידה בשכיחות של מספר סוגי סרטן ומחלות כרוניות
▪  ▪  ▪

אולי הגיע הזמן להוציא את הקפה מרשימת תענוגות החיים האסורים. מחקרים חדשים קובעים כי השותים קפה באופן מתון נהנים לא רק מעירנות בבוקר אלא גם מיתרונות בריאותיים בשעות שלאחר מכן.
אלה חדשות טובות למיליוני בני אדם שפשוט לא מצליחים "להעביר את היום" בלי להתחבר ל"אינפוזיה של קפאין". קפה הוא אחד המשקאות הבודדים האוניברסליים - מבתי הקפה בפריס, דרך תחנות ההתרעננות של משאיות לאורך ארה"ב, ועד הפאבים בדרום אנגליה, בין אם הוא מוגש כשהוא חם, שחור, אספרסו קצר, יחד עם חלב וסוכר, או אפילו במתכונת "לא מוגדרת" כמו מצ'יאטו, קפוצי'נו ועוד ברשתות הקפה בעולם. ההוצאה על שתיית המשקה הפופולארי מסתכמת בלמעלה מ-70 מיליארד דולר בשנה.
בעבר רווחה הדעה כי לקפה השפעות שליליות על בריאותנו. כיום מתברר יותר ויותר כי ההיפך הוא הנכון. ממחקרים שנעשו בשנים האחרונות עולה כי צריכת קפה קשורה לירידה בשכיחות של מספר סוגי סרטן ומחלות כרוניות. אחד המחקרים, שבוצע על-ידי בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת הרווארד, הראה כי הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2 נמוך יותר בקרב לוגמי הקפה. ישנם אף מחקרים שמצאו קשר בין קפה לכוח סבל רב יותר במהלך אימון גופני.
עשיר בחומרים נוגדי חימצון
הבעייה, לדעת חוקרים רבים, היא שיש תחושה מוקדמת כי קפה זה רע. היא החלה מוקדם יחסית, כשמחקרים לא היו עדיין ברמה של המחקרים כיום. לטענתם אין ראיות משכנעות המראות כי הקפה מזיק ובכל יום נוספות ראיות לכך שלקפה יתרונות רבים.
עם זאת, ראיות אלה אינן צריכות לגרום להעלאת צריכת הקפה. משמעותן היא כי מנה מתונה יומית יכולה להיות בהחלט מוצדקת כל עוד זוכרים שיותר מדי קפה עלול לגרום לאדם להיות עצבני ולחוש שלא בנוח.
80% מהאמריקנים שותים קפה ויותר ממחצית האוכלוסיה שותה קפה כל יום, וכפי הנראה הפופולאריות של הקפה היא שהופכת אותו מקור עיקרי לחומרים נוגדי חימצון לרבים מאיתנו.
צמחים מייצרים חומרים רבים נוגדי חימצון. רכיבים אלה מונעים מהשמש לאפשר לרדיקליים החופשיים לגרום נזק לצמחים, וזו כנראה הסיבה מדוע הם טובים גם לגוף האדם. חומרים נוגדי חימצון הם למעשה הסיבות העיקריות לירידה במחלות. אנו צורכים שומנים וסוכרים המייצרים רדיקלים חופשיים וויטמינים אינם מסוגלים להילחם בהם לבדם - הם זקוקים לחומרים נוגדי חימצון.
החוקרים בדקו את תכולתם של חומרים נוגדי חימצון בסוגים שונים של מזון, כמו ירקות, פירות, תה וקקאו. הם החליטו לבדוק גם את הקפה וכאשר עשו זאת, גילו כי הן קפה רגיל והן קפה ללא קפאין הכילו כמות משמעותית של חומרים נוגדי חימצון, זאת למרות שהדגישו כי ירקות ופירות הם מקורות יותר מזינים.
הורדת הסיכון למחלות
לדברי החוקרים, במחקרים אפידמיולוגיים בעיקר נמצא הקשר בין צריכת קפה להורדת שיעור מחלות מסויימות כמו פרקינסון, אלצההיימר, סוכרת מסוג 2, סרטן המעי הגס ומחלות לב. (מחקרים אפידמיולוגיים הם לעיתים קרובות ניסויים היסטוריים שאינם נחשבים מוחלטים על-ידי מומחים).
שתיית קפה - אינה אמצעי למניעת סרטן
לאור פרסומם של מגוון המחקרים אשר עוסקים ביכולתו של קפה למנוע סרטן, האגודה למלחמה בסרטן, מסתייגת מיישום מסקנות מחקרים אלו. לדברי דוברת האגודה, נאוה ענבר, על אף אפשרות השפעת הקפה על מניעת סרטן, הוא מכיל חומרים אחרים מזיקים, מעוררים וממריצים ואין לראות במחקרים אלו ואחרים משום המלצה לציבור, להרבות בשתיית קפה כאמצעי למניעת סרטן, שכן לשתיית קפה מרובה עלולה להיות השפעה שלילית על הבריאות.

תאריך:  16/10/2005   |   עודכן:  16/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
ביקשו למחות לכאורה נגד מהומות השחורים    ראש העיר הכריז על מצב חירום והטיל עוצר על העיר
יפעת גדות
אתם אולי סופרים כבשים כשאתם מנסים להרדם אבל תחת ראשיכם רוחשות למעשה אלפי פטריות הניזונות מקשקשי העור שלכם    עדיפות - לכריות עם נוצות
יפעת גדות
במהלך השנתיים הראשונות לשביו התקבלו מרון מכתבים מעטים אך מאז 1987 נעלמו עקבותיו של רון
אסף גבור
גל של הכחשות מתנועת החמאס לאחר שערוץ תקשורת מקומי חשף כי קיימים ויכוחים בין חברי התנועה על השתתפות בחירות    על-פי הדיווחים - הנהגת החמאס בגדה כועסת על החמאס בעזה וטוענת כי המעצרים האחרונים ישפיעו על הישגיה של התנועה בבחירות לפרלמנט ולכן יש לדחותם
עידן יוסף
את הדברים המפתיעים אמר זקן המקובלים לאחר ששקע בהרהורים ממושכים בעת תפילת מנחה בעיצומו של יום הכיפורים    בלעדי ל-Nfc
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il