X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"סולומון קרנות נאמנות" רוכשת מבנק הפועלים את קרנות הנאמנות "פ.ק.ן" תמורת 954 מיליון ש"ח יו"ר הבנק, שלמה נחמה: "מטרתנו – מיקסום השווי של הקרנות וקופות הגמל נבדקת האפשרות להעביר חלק מהקרנות והקופות הנותרות לכלל בעלי-המניות של הבנק"
▪  ▪  ▪

העיסקה הפיננסית הגדולה ביותר אי-פעם בישראל בתחום מכירת קרנות הנאמנות נחתמה הבוקר (יום א', 16.10.05) לאחר שבנק הפועלים ו"סולומון קרנות נאמנות" הגיעו להסכם, לפיו תרכוש "סולומון קרנות נאמנות" מבנק הפועלים את קרנות הנאמנות "פ.ק.ן", בתמורה לסכום של 954 מיליון ש"ח.
בעקבות אישור רפורמת בכר נדרשים הבנקים למכור את אחזקותיהם בחברות קרנות הנאמנות. בנק לאומי מכר את קרנות פיא לחברת הביטוח הראל ובנקים נוספים הלכו בעקבותיו.
"מייד לאחר אימוץ המלצות ועדת בכר על-ידי הכנסת במסגרת החוק, נערך בנק הפועלים ליישום בהקדם של הוראות החוק", אמר שלמה נחמה, יו"ר הדירקטוריון של בנק הפועלים, עם פרסום ההודעה על העיסקה.
בבנק בוחנים אפשרות, כי חלק מקרנות הנאמנות (למעט "פ.ק.ן") וקופות הגמל שבניהול הבנק, יועברו לבעלותם של כלל בעלי-המניות של הבנק. אם יוחלט לבחור באפשרות זו, יפוצלו האחזקות הישירות והעקיפות של הבנק בקופות הגמל ובחברות המנהלות את קרנות הנאמנות, ונכסים אלה יועברו לכלל בעלי-המניות.
בבנק הפועלים אומרים, כי אם בתום הבחינה יגיעו למסקנה שאפשרות זו תגדיל את הערך לבעלי-המניות, סביר להניח שהיא תינקט לפחות לגבי חלק מהקרנות והקופות. "רצינו ליישם את הוראות הרפורמה בהקדם, אך לא בחיפזון", הוסיף היו"ר נחמה. "מטרתנו: מיקסום השווי של קרנות הנאמנות וקופות הגמל של בנק הפועלים, כולל המוניטין הרב שנצבר במשך שנות הפעילות הרבות של הקרנות והקופות".
עוד הוא אמר, כי "מרגע שהמחוקק קיבל את ההחלטה, לפיה לא יוכלו עוד הבנקים לנהל קרנות נאמנות וקופות גמל, נערכנו לביצוע הוראות החוק. בעלי המניות שלנו יכולים להיות שבעי רצון מסכום התמורה שהושג עבור הקרנות. באותה מידה אני משוכנע כי "סולומון קרנות נאמנות" שרכשה את הקרנות עשתה עיסקה טובה, ומאחל לה הצלחה".
מנכ"ל בנק הפועלים, צבי זיו, אמר: "במשך שנים רבות, בנק הפועלים היה הגורם המוביל בשוק החיסכון הישראלי. הקמנו את מערכת קרנות הנאמנות וקופות הגמל הגדולה בישראל, ושרתנו נאמנה מיליוני לקוחות במרוצת השנים. מכירת קרנות "פ.ק.ן" ל"סולומון" תבטיח המשך ניהול מצוין של הקרנות לטובת הלקוחות. נמשיך להתקדם על-פי תוואי חקיקת בכר על-מנת שנגיע במהירות לשלב השני של יישום הרפורמה - שווק ללקוחותינו, בהקדם ובמלוא ההיקף,של מגוון נרחב של מוצרים פיננסיים ופנסיוניים, לפי העדפותיהם וצרכיהם".
נכון לסוף ספטמבר 2005, היקף נכסי קרנות הנאמנות המנוהלים בקבוצת בנק הפועלים מגיע ל- 41.9 מיליארד ש"ח, מתוכם 20.5 מיליארד ש"ח מנוהלים במסגרת "פ.ק.ן".

תאריך:  16/10/2005   |   עודכן:  16/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
שניים נחקרו הערב באזהרה    אחרים זומנו לחקירה
עומר שיקלר
איש העסקים הנרי זימנד הודיע כי יעניק חסות ראשית, זו השנה השניה ברציפות, למחזיקת גביע המדינה לנשים בכדורסל
עומר שיקלר, ענבל אביב
תגובות נזעמות במערכת הפוליטית לשני הפיגועים שהתרחשו אחר הצהריים    ח"כ אורלב: ממשלת ישראל חייבת לנקוט בתגובה חריפה שלא ננקטה כמוה עד כה    עריקאת: הפיגועים - ניסיון לערער שלטון אבו מאזן
ניר וייס
ביהמ"ש קבע כי הפרסומים, במסגרתם טען דניאל פלטי, יריבה של יעל גרמן בבחירות המוניציפליות של שנת 98', כי שילמה שוחד בחירות, מהווים לשון הרעה
אלעזר לוין
נכסים ובנין, בשליטתו, קנתה ב-3.3 מיליון דולר 75% ממגרש לבנית 126 דירות ו-930 מ"ר מסחרי    תשקיע במזומן עוד 6.4 מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il