X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בדיקה ביתית הנעשית על-ידי משטח גרון תאפשר לדעת האם אתם נשאים של HIV אדם יוכל לדעת בתוך 20 דקות האם נדבק בווירוס או לא רבים מביעים חשש כי אנשים שיגלו בדרך זו כי נדבקו בווירוס יתאבדו מספר קטן של תוצאות עשוי להיות שגוי
▪  ▪  ▪

ארצות הברית שוקלת את אישור ערכת הבדיקה הביתית המהירה הראשונה ל-HIV. בעזרת הבדיקה, אדם יוכל לדעת בתוך 20 דקות האם נדבק בווירוס או לא, בפרטיות, בביתו שלו.
רבים הביעו את חששם כי אנשים שיגלו בדרך זו כי נדבקו בווירוס יתאבדו ולכן הבדיקה צריכה להיות מפוקחת ולאפשר ייעוץ פנים מול פנים.
ארגון המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר כבר בדיקת ביתית אחת של HIV. יחד עם זאת, בדיקה זו דורשת מהמשתמש לשלוח טיפת דם על נייר מיוחד למעבדה לצורך ניתוח הדגימה. לאחר מכן מתקשר אותו אדם למספר טלפון חינם ומוסר את מספר תעודת הזהות שלו כדי לקבל את תוצאות הבדיקה, ולקבלת ייעוץ שלאחר הבדיקה באותו זמן.
לעומת זאת, בדיקת ה-'OraQuick' החדשה, הנמכרת כעת רק למרפאות ורופאים בארצות הברית, מאפשרת תוצאה מיידית בבית לאחר 20 דקות על-ידי שימוש במשטח גרון.
בדיקת 'אינסטנט' ביתית
בדומה לבדיקות ההריון הנקנות בבתי המרקחת, קו בודד הוא שמצביע על תוצאה שלילית, שמשמעותה כי לא אובחנו סימנים של הדבקות בווירוס.
הופעתם של שני קווים משמעותה כי האדם נמצא כנשא HIV.
יתרונות הבדיקה הם כי אנשים רבים יותר יוכלו לדעת האם הם נשאים של HIV בצורה אנונימית, בתקווה שהדבר יביא לאבחון מוקדם וטיפול מוקדם, שיכולים לשפר את סיכויי ההשדרות.
יחד עם זאת, קיים חשש כי אנשים שיבדקו את עצמם עלולים לפרש שלא כהלכה את התוצאות או אף שלא יצליחו להתמודד עם התוצאה החיובית של הבדיקה ללא גישה לייעוץ. עלון המכיל מידע לגבי ייעוץ יהיה חלק מערכת הבדיקה.
דאגה
יש לציין כי מספר קטן של תוצאות עשוי להיות שגוי, משמעות הדבר היא כי אנשים שיגלו כי הם אינם נושאים את הווירוס בעקבות הבדיקה, למעשה נדבקו בו, ואחרים שיגלו כי הם נשאים של הווירוס הם למעשה בריאים לחלוטין.
למרות שחשוב שכל אדם שתוצאות הבדיקה שלו נמצאו חיוביות יפנה לרופא לאחר מכן כדי לאשר את הממצאים ולדעת לאיזה טיפול ותמיכה הוא זקוק, יש רבים שחוששים כי אנשים מסויימים לא יפנו לקבלת עזרה זו.
נכון לעכשיו, ה-FDA פנה לוועדה המייעצת בבקשה לשקול נושאים אלו לפני שיגיע להחלטה האם בדיקת ה-'OraSure' צריכה להמכר בבתי המרקחת בכל המדינה.

תאריך:  18/10/2005   |   עודכן:  18/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
גורם משטרתי: זה מה שהצליח בשכונות בעייתיות ובערים בהן הסמים והאלימות היו במקום הראשון
אשר גולדברג
קבוצתו של יוסי בניון מבקשת חיזוקים מקצועיים נוספים עבור המנג′ר אלן פארדיו    נציג הקבוצה יעקוב אחר גולן מול פאלרמו ביום חמישי במסגרת גביע אופ"א
עומר שיקלר
מקרים חדשים של שפעת העופות אותרו ביממה האחרונה ביוון ורומניה    באיחוד חוששים ממגפה רחבת היקף    חברות התרופות מנסות לייצר חיסון יעיל
הדר פרבר
החזאים הזהירו כי הסערה עלולה להפוך להוריקן עז עוד בסוף השבוע    הוגדרה בקטגוריה 5
יהונתן דחוח-הלוי
כך טוען עיתונאי נורבגי בספר חדש שיצא לאור לא מכבר    הסוכנת הייתה לא אחרת מאשר אחת הפעילות הבולטות בשנות השמונים למען הפלשתינים אשר הציעה את שירותיה כסוכנת מודיעין עבור המוסד הישראלי    המידע שמסרה על אבו ג'יהאד היה חיוני ביותר לאיסוף המודיעין למבצע הצבאי בו חוסל סגנו של ערפאת בביתו בתוניס ב-1988
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il