X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
כשנתיים וחצי לאחר נפילת משטרו של הרודן העירקי נפתח (יום ד') בעירק משפטו יחד עם שיבעה בכירים נוספים במשטרו חשש ממהומות עם פתיחת המשפט
▪  ▪  ▪

הרודן העירקי סדאם חוסיין ושבעה בכירים במשטרו הופיעו הבוקר (יום ד', 19.10.05) בבית המשפט לתחילת משפטם על פשעים נגד האנושות. חוסיין מואשם במתן ההוראה לחיסולם של לפחות 150 שיעים בשנת 1982, זאת לאחר הניסיון להתנקש בחייו.
משפטו של סדאם מועבר בשידור חי בטלוויזיה. בית הדין המיוחד מבקש לקיים משפט פומבי, בשל ההתעניינות העצומה במשפט זה - שהוא הראשון הנערך בעירק נגד בכיר ממשטרו של סדאם. בעירק מבצעים עתה סידורים מיוחדים לרגל פתיחת המשפט, מחשש למהומות ופיגועים קשים.
כאילו לא די לו, לסדאם, בכתב האישום התלוי ועומד, והנה דורשת עתה אירן להעמידו לדין בגין פשעי מלחמה נגד האנושות. ממשלת אירן הגישה בקשה רשמית, ובה היא דורשת להעמידו לדין בגין פשעי מלחמה שביצע בשנים 1988-1980. הטענה המרכזית: סדאם השתמש בנשק כימי נגד אזרחים תושבי העיר סרדשט שבאירן.
אנשי בית המשפט בבגדד הודיעו, כי חוסיין עומד לדין בגין הטבח שהתרחש בכפר דוגיל, בראש ובראשונה בגלל שמדובר במקרה חד וברור שיהיה קל להוכיח את מעורבותו. לטבח היו היו עדים רסים ומולם לא היה ניסיון להסתיר את העובדות. הם הוסיפו, כי רשויות המשפט במדינה ממשיכות לחקור מקרים נוספים ובהם התקיפות של הכורדים בצפון המדינה בהם נהרגו לא פחות מ-180,000 בני אדם.
פרקליטיו של סדאם חוסיין נכונים למלחמה, בעיקר נגד סמכויות בית המשפט. הם ימשיכו לטעון כי אין בסמכותו של בית המשפט העירקי-אמריקני לקבוע את גורלו של מרשם. חליל אל דולאמי עורך דינו הראשי של סדאם, ישטח בפני בית המשפט לא פחות מאשר 122 נקודות בהן יוכיח כי צוות חמשת השופטים שנבחרו לערוך את המשפט, נבחרו בהליך לא חוקי. "נשיא עירק, סדאם חוסיין, לא יקבל משפט הוגן בפני צוות השופטים הללו, צוות המשפט לא הורכב בצורה חוקית ושלל מסדאם זכויות אדם בסיסיות", אמר. דולאמי מבקש לדחות את המשפט לפחות בשלושה חודשים.
במידה שחוסיין ועוזריו יורשעו בדין הם צפויים לעונש מוות, אך בפניהם עומדת האפשרות לערער על גזר הדין בפני בית הדין לערעורים העירקי.
הנאשמים יובאו לבית המשפט ובאוזניהם יוקרא כתב האישום. באותו דיון יעסוק בית המשפט בעניינים פרוצדורליים נוספים, אך מדובר בצעד סמלי וחשוב.
ראש הממשלה העירקי, איברהים אל-ג'אפרי התלונן (יום ב') כי בית המשפט העירקי נטל לעצמו זמן ארוך מדי שלא לצורך, כדי להיערך למשפט. "אני לא חושב שיש בעולם עוד פשעים ברורים יותר מאשר אלו שביצע סדאם", אמר אל-ג'אפרי. מסיבות שונות נדחה מועד פתיחת המשפט פעמים רבות במשך חודשי המאסר הרבים של חוסיין בתא מעצרו בנמל התעופה של בגדד.
חוסיין שלט בעירק במשך כ-23 שנה, והופל משלטונו בחודש אפריל 2003, עת הגיע לשיאו המבצע האמריקני. חוסיין נמלט במשך שמונה חודשים עד שנלכד על-ידי חיילים אמריקנים כשהוא מסתתר בבור בעיר הולדתו תיכרית. לאחר מעצרו נחקר ארוכות על-ידי אנשי ביטחון מארה"ב ומעירק.

תאריך:  18/10/2005   |   עודכן:  19/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
למעלה מ-200,000 איש שלחו את הצעותיהם לשם של הגור הסיני-אמריקני
מחלקה ראשונה
הקבוצה הרמת שרונית מארחת בישראל את יריבתה מסרבייה    המשחק יתקיים ביום חמישי בשעה 20:00 באולם אורנים ברמת השרון
יפעת גדות
בדיקה ביתית הנעשית על-ידי משטח גרון תאפשר לדעת האם אתם נשאים של HIV    אדם יוכל לדעת בתוך 20 דקות האם נדבק בווירוס או לא    רבים מביעים חשש כי אנשים שיגלו בדרך זו כי נדבקו בווירוס יתאבדו    מספר קטן של תוצאות עשוי להיות שגוי
שלומי דיאז
גורם משטרתי: זה מה שהצליח בשכונות בעייתיות ובערים בהן הסמים והאלימות היו במקום הראשון
אשר גולדברג
קבוצתו של יוסי בניון מבקשת חיזוקים מקצועיים נוספים עבור המנג′ר אלן פארדיו    נציג הקבוצה יעקוב אחר גולן מול פאלרמו ביום חמישי במסגרת גביע אופ"א
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il