X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך קובע בית המשפט המחוזי בתל אביב; בקשתם לנהל הליך של בקשה לתביעה ייצוגית הוכרה על-ידי כמקצועית יותר מזו של עו"ד פנחס זלצר
▪  ▪  ▪

משרד מקובסקי-הרפז ושות', המייצג את יוסף רוזנפלד, הוא המתאים יותר לנהל תביעה ייצוגית נגד הארגון למימוש האמנה על ביטחון סוציאלי ("פרשת הפנסיה גרמנית") ונגד עו"ד ישראל פרי וגורמים אחרים, והוא עדיף על עו"ד פנחס זלצר, המייצג את אביו, צבי זלצר. כך החליטה השופטת אסתר חיות, בהחלטה תקדימית שניתנה על-ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב.
בשני ההליכים יוחסו למשיבים מעשי תרמית וגזל בהיקף כספי של מאות מיליוני דולרים. בשני ההליכים נטען, כי מדובר באחת מפרשיות ההונאה הגדולות בתולדות ישראל, וכן הודגש כי הפרשה נחקרה על-ידי משטרת ישראל ועל-ידי משטרת גרמניה והוגשו אישומים נגד חלק מהגורמים המעורבים.
תביעת רוזנפלד הוגשה עוד בתקופה שבמשרד הראשון (הזוכה כאן) היה שותף עו"ד אמיר טיטונוביץ ועובדה זו גררה אף היא מחלוקת. זלצמן טען, כי פירוק המשרד - המשרד החדש המוביל עתה את התביעה נקרא מקובסקי-הרפז ושות' (ובו שותפים עו"ד אורי מקובסקי ודרור הרפז), והעובדה שבייצוג עתה אינו נוטל חלק עו"ד טיטונוביץ, שהיה שותף להגשת תביעה/בקשה זו במקור, מעידה כי עם פרישת טיטונוביץ, המשרד אינו טעון עוד, כביכול, בניסיון הרב שלו טען המשרד בתביעות ייצוגיות.
בהליכים שהוגשו לבית משפט זה, החליט נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, אורי גורן, כבר בשלב המקדמי, לאחד את הדיון בשני ההליכים: זה של זלצר, שהוגש ביום 26.9.99, וזה של רוזנפלד, שהוגש מאוחר יותר - ביום 6.1.00.
פרקליטי הצדדים ניהלו במשך כמה חודשים מו"מ, על-מנת לאחד כוחות בבקשת אישור משותפת של התביעה, כתביעה יצוגית. אך משכשלו, כך לפי השופטת, העמידו סוגיה זו להכרעת בית המשפט. השאלה שבה התבקש בית המשפט להכריע: בקשתו של מי, כתובע פוטנציאלי, עדיפה לצורך ההתמודדות מול המשיבים.
בית המשפט נאלץ להכריע בסוגיה זו, נוכח המשמעות הציבורית והמשפטית הגלומה בעצם מתן ההיתר לתובע: השם עצמו כתובע ציבורי בתביעה ייצוגית.
השופטת חיות קבעה, כי במקרה שלפנינו, אין די בקריטריון הכרונולוגי כדי להכריע את הכף לטובת זלצר (זו הוגשה שלושה חודשים קודם לכן), וזאת "משום שהשוואה בין הליך זלצר להליך רוזנפלד מגלה הבדלים ממשיים בטיב הייצוג ובדיות התובענה". דותן קבעה עוד:
- מדובר אמנם בשני משרדים מנוסים. אלא שהשוואת כתבי הטענות מראה כי ההליך שהוגש בשם רוזנפלד - שהוגש מאוחר יותר - "יש לו יתרון ניכר על-פני הליך זלצר";
- לפרקליטיו של רוזנפלד ניסיון מוכח בענף התביעות הייצוגיות (ניסיון שנרכש אומנם גם בתקופה שהיה עו"ד טיטונוביץ שותף במשרד) והדבר ניכר היטב בכתבי הטענות. "בהקשר זה עליי לציין במאמר מוסגר, כי העובדה שעו"ד טיטונוביץ עזב לאחרונה את השותפות המייצגת את רוזנפלד, כפי שטרח לטעון עו"ד זלצר בכתב ביום 26.5.02, אין בה כדי לשנות דבר בעניין זה הואיל והפרקליטים המייצגים את רוזנפלד נותרו בשותפות והמוניטין של המשרד בעניין תובענות ייצוגיות נזקף ממילא לזכותם;
- הליך רוזנפלד מופנה גם כנגד חברת BGA ו-BGF, שנטלו לכאורה חלק בשיטת המעילה. "ככל ניתן לומר, כי הליך רוזנפלד מנוסח באופן רהוט ובהיר, בבחינת 'דבר דבור על אופניו' וניכר מאוד כי בטרם הוגש ההליך, נעשתה עבודת הכנה יסודית ומקיפה לבירור העובדות והנתונים הרלוונטיים, לרבות קבלת חוות דעת של כלכלן ואקטואר...";
- הליך רוזנפלד כולל נתונים מפורטים ומנומקים בכל הנוגע לגודל הקבוצה ולסכום התביעה הייצוגית הפוטנציאלית. נתונים אלה מעידים, אף הם, על עבודת ההכנה היסודית שבוצעה לקראת הגשת הליך רוזנפלד על-ידי פרקליטיו.
השופטת קובעת, כי די בנקודות ההשוואה [שחלקן הוצגו לעיל, י.י.] כדי להוליך למסקנה בדבר עדיפותו של הליך רוזנפלד, "אם כי ניתן למצוא עניינים לא מעטים נוספים בהשוואת שני ההליכים, התומכים באותה מסקנה עצמה".

תאריך:  30/05/2002   |   עודכן:  30/05/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
הסיבות להפסד הן התחזקות בשער הדולר, הקפאת תעריפי החשמל והירידה ברווחי האג"ח בהן השקיעה
רנית נחום-הלוי
היצוא להודו עלה ב-11% ברבעון הראשון של 2002, היבוא בעליה של 48% ברבעון הראשון של 2002 לעומת הרבעון המקביל אשתקד
רנית נחום-הלוי
על כל הובלה מוזמנת מתבקשים נהגי המשאיות ליצור קשר עם עמיל המכס טרם ביצועה
אלונה קורן
משרד האוצר: "הגיוס הנמוך נובע מהירידה הצפויה בגירעון כתוצאה ממעבר התוכנית הכלכלית בכנסת"
רנית נחום-הלוי
בכנס ישתתף מנכ"ל בנק הפועלים אלי יונס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il