X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אתר משנה של eBay פרסם מודעה למכירת תינוקות המודעה שהוסרה הציעה בנים תמורת 3,500 דולר ובנות תמורת 1,600 דולר לא ברור אם מדובר בהונאה בלבד
▪  ▪  ▪

משטרת שנגחאי חוקרת מודעה מקוונת אשר מציעה תינוקות למכירה פומבית באינטרנט, באתר משנה של eBay. המודעה נמחקה זמן קצר לאחר שהועלתה לאתר ביום ראשון (16.10.05) והמידע הועבר לחוקרים, כך מסר דובר של האתר Eachnet. "נקטנו באמצעים מיד כשקיבלנו את התלונות מהלקוחות", אמר הדובר, אשר מסר רק את שם משפחתו, טאנג. "קראנו למשטרה וכעת הם חוקרים".
על-פי דיווחים בתקשורת הסינית המודעה הציעה תינוקות - בנים - תמורת סכום השווה ל-3,500 דולרים אמריקנים, ותינוקות - בנות - תמורת סכום השווה ל-1,600 דולרים אמריקנים, מה שמשקף את המסורת של הסינים, המעדיפים בנים. עוד הובטח לספק את התינוקות תוך 100 יום מהלידה.
"המטרה שלנו היא לספק חדשות טובות לאלפי זוגות במדינה אשר אינם מסוגלים להביא ילדים לעולם", נאמר באתר, כפי שדווח בשנגחאי מורנינג פוסט. העיתון דיווח עוד כי אחד מקוראיו הביא לידיעתו את עניין המודעה. דוברת מטעם המשטרה אמרה כי הנושא מטופל אך בינתיים אין כל מידע שתוכל למסור. עם זאת, הוסיפה, עד כה לא דווח על מקרה דומה במחוז הואנגפו שבשנגחאי, שם נמצאים משרדי האתר.
בסין מתנהל "שוק שחור" פעיל של סחר בתינוקות ובנשים צעירות, אשר נקנים או נחטפים ונמכרים לזוגות שרוצים ילד נוסף, ככלה לעתיד, למטרת הבאת בן יורש או לכלכלת הבית, כמשרתת. החוק הסיני מעניש ואף שולח "לכסא החשמלי" את מי שמוכר תינוקות, ובעונשים פחות כבדים לרוכשים אותם. עם זאת, החוק אינו מגדיר אם פרסום מודעה והצעת מכירה מסוג זה מוגדרת כפשע.
דובר האתר אמר כי זהות המוכר אינה ידועה וכי לא ברור עדיין אם מדובר במודעה אמיתית או בניסיון להונאה. "המוכרים מאוד מוזרים. הם מעולם לא קנו או מכרו שום דבר באתר לפני כן ואנחנו לא יודעים מה מטרתם האמיתית", אמר.
בשנגחאי מורנינג פוסט דווח כי כ-50 איש ביקרו בעמוד המודעה בטרם נמחקה מדפי הרשת. לא ידוע אם גורם כלשהו יצר קשר עם "המוכרים".
ב-eBay עצמו ישנה תוכנה שמהווה פילטר למודעות המכילות מילות מפתח המרמזות על פעילות בלתי חוקית, כך אמר דובר החברה. עם זאת, מאחר והאתר מציע באופן שיגרתי פריטים כגון ביגוד לתינוקות, המודעה לא נראתה מאיימת. גם עובדי החברה בודקים מודעות רגישות שעולות לאתר אך לא ברור אם ראו את המודעה שעלתה לאוויר.
eBay שבקליפורניה מפעיל אתר בארה"ב וב-25 מדינות זרות. החברה דיווחה על למעלה מ-168 מיליון גולשים רשומים עד סוף הרבע השלישי של השנה, עלייה של 35% לעומת אשתקד. את רכישת Eachnet השלימה ב-2003. עד השנה שעברה דיווח האתר על 4 מיליון נרשמים הסוחרים בפריטים בשווי מיליוני דולרים.
מיגור הסחר בתינוקות
ביולי השנה הודיעו הרשויות בסין כי עצרו 28 חשודים בסחר בתינוקות. 27 תינוקות הועברו לרשויות, חלקם בני עשרה ימים בלבד. מדובר בכנופייה שתיווכה בין "קונים" ל"מוכרים" של תינוקות ברחבי המדינה.
בדצמבר האחרון אף הוצאו להורג שני גברים ואישה בגין חטיפה ומכירה של 11 תינוקות בגילאי שנתיים עד שלוש. לדברי המשטרה, התינוקות נמכרים בדרך כלל על-ידי אמהות לא נשואות או משפחות שאינן יכולות לקיים אותם. במאי נשפט אב ל-10 שנות מאסר על מכירת בנו כדי לגייס כסף לקנות כרטיסי לוטו.

תאריך:  20/10/2005   |   עודכן:  20/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
הגיע לעירק כדי לראיין משפחה עירקית בנוגע למשפטו של סדאם חוסיין    הפקיד הבריטי הבכיר בצפון-אירלנד קרא לחוטפים לזכור כי מדובר בעיתונאי אירי
יפעת גדות
השתלים הקיימים כיום מאפשרים לאנשים להאזין לדיבורים אך לא למוזיקה    השתל החדש דומה למסרק, עם מספר מחיצות המעוצבות כשערות הרוטטות בתגובה לצליל
אסף גבור
על-פי מקורות מערביים, ארה"ב וצרפת יודיעו כבר ביום שלישי הבא על החרפת הסנקציות המופעלות על סוריה ובראשן בידוד מוחלט של המדינה    בכיר אמריקני: "כל העולם יראה שלסוריה לא נותרו בעלות ברית וכולם מתנגדים לאופי המשטר ולנשיא אסד"
יפעת גדות
"הספר הלבן השני" נועד להקפיא את היישוב היהודי בארץ על-ידי הפסקת גידולו הן בנפש והן בקרקעות, ולהשאירו תלוי בחסדי השלטון הבריטי
נמרוד דוויק
"פסטיבל הפסנתר" המוערך חוזר לשנתו השביעית ב"סוזן דלל"    במרכז "ענבל" למחול מפגישים בעונת החורף בין ז'אנרים שונים של מוסיקת עולם ואתנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il