X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במקביל למשפטו של סדאם שנפתח אתמול נעצר בבגדאד אחיינו של הרודן, יאסיר סבחאוי איברהים, במהלך פעילות משותפת של כוחות אמריקנים ועירקים איברהים מואשם במימון רשת הטרור של המורדים העירקים ובשיתוף פעולה עם זרקאווי
▪  ▪  ▪

בעוד העולם צופה במשפטו של הרודן העירקי סדאם חוסיין עצרה משטרת עירק אתמול (19.10.05) את אחיינו של סדאם בבגדאד.
יאסיר סבחאוי איברהים, בנו של אחיו למחצה של סדאם, חסאן אל תקריתי, מואשם בניהול פיננסי של מוסדות מפלגת הבעת' הפועלות להפלת הממשלה העירקית החדשה.
איברהים שהה עד כה בסוריה ומשם ניהל את מלחמתו נגד המשטר החדש. בעקבות לחצים של הרשויות המקומיות נאלץ לחזור לעירק וכאמור אתמול נתפס בדירה שכורה בבגדאד.
דמות מרכזית בטרור העירקי
לכידתו של איברהים בוצעה בשיתוף פעולה בין הכוחות האמריקנים והעירקים. בכיר עירקי שמכהן כמתאם פעולות בין הכוחות הסביר כי החשיבות של המעצר היא עצומה. הוא הגדיר את איברהים כ"האדם המסוכן ביותר בקרב כוחות המורדים". בכיר אחר במשרד ההגנה העירקי אמר כי מעצרו של איברהים הוא מכה קשה לרשת הטרור הפועלת נגד המשטר העירקי.
שני המקורות מיהרו להדגיש כי סוריה לא הסגירה את איברהים לידי הכוחות העירקים אלא הפעילה עליו לחץ לחזור לעירק.
עם זאת, ישנן ידיעות המצביעות על כך שבסוריה ידעו על מקום מסתורו בבגדאד והעבירו את המידע לכוחות העירקים.
רשת טרור המופעלת מסוריה
מעצרו של איברהים חשף אחת מדרכי הפעולה המרכזית של כוחות המורדים העירקים. על-פי חקירה ראשונית, איברהים ניהל את הקרן הפיננסית של מפלגת הבעת', מפלגתו של שליט עירק לשעבר סדאם חוסיין, המתנגדת לממשלה החדשה, מתוך סוריה, ירדן ותימן, וגם ניהל רשת נרחבת של קבוצות מורדים בתוך עירק.
הבכירים אומרים עוד כי איברהים תיאם בין מתנגדי השלטון מטעם מפלגת הבעת' לבין אנשיו של מנהיג אל-קאעידה בעירק, אבו מוסעב אל זרקאווי.
אחיינו של סדאם חוסיין נחשב למספר 2 בארגון הסירוב מטעם מפלגת הבעת', מיד אחרי יוניס אל אחמד, חבר לשעבר בממשלה העירקית מטעם המפלגה, שככל הנראה עדיין שוהה בסוריה.
הכל נשאר במשפחה
ב-21 ביולי הקפיא משרד האוצר האמריקני את חשבונותיהם של חמישה אחים לבית משפחת אל-תקריתי. הוא עצמו נלכד בסוריה השנה ונמסר לכוחות הביטחון העירקיים במסגרת מחווה סורית.
ב-19 בספטמבר דן בית המשפט הפלילי בעירק למאסר עולם אח אחר, אימאן אל-תקיריתי, לאחר שהואשם בסיוע למימון רכישת פצצות ששימשו את כוחות המורדים.
סוריה - קן צרעות של המורדים העירקים
עם נפילת משטרו של סדאם חוסיין חצו בכירים עירקים את הגבול לכיוון סוריה, שפרשה את חסותה עליהם. משם פתחו במשא הנקם נגד המשטר העירקי-אמריקני, כהגדרתם. הם הקימו רשת טרור עניפה הכוללת מימון פעולות טרור ורכישת חומרי נפץ, וכן שיגור כוחות מורדים דרך הגבול הסורי הפרוץ.
למרות הידיעות הרבות על הבכירים העירקים המסתתרים בסוריה, המדינה ממשיכה להכחיש כל קשר וטוענת כי היא פועלת נגד הטרור. "האשמות שווא", מתעקשים בסוריה להדגיש.

תאריך:  20/10/2005   |   עודכן:  20/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
אתר משנה של eBay פרסם מודעה למכירת תינוקות    המודעה שהוסרה הציעה בנים תמורת 3,500 דולר ובנות תמורת 1,600 דולר    לא ברור אם מדובר בהונאה בלבד
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
הגיע לעירק כדי לראיין משפחה עירקית בנוגע למשפטו של סדאם חוסיין    הפקיד הבריטי הבכיר בצפון-אירלנד קרא לחוטפים לזכור כי מדובר בעיתונאי אירי
יפעת גדות
השתלים הקיימים כיום מאפשרים לאנשים להאזין לדיבורים אך לא למוזיקה    השתל החדש דומה למסרק, עם מספר מחיצות המעוצבות כשערות הרוטטות בתגובה לצליל
אסף גבור
על-פי מקורות מערביים, ארה"ב וצרפת יודיעו כבר ביום שלישי הבא על החרפת הסנקציות המופעלות על סוריה ובראשן בידוד מוחלט של המדינה    בכיר אמריקני: "כל העולם יראה שלסוריה לא נותרו בעלות ברית וכולם מתנגדים לאופי המשטר ולנשיא אסד"
יפעת גדות
"הספר הלבן השני" נועד להקפיא את היישוב היהודי בארץ על-ידי הפסקת גידולו הן בנפש והן בקרקעות, ולהשאירו תלוי בחסדי השלטון הבריטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il