X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האבטחה לקראת הבחירות כבדה לאור נסיונות העבר למרות האלימות במדינה נרשמה עלייה במספר התיירים הנכנסים
▪  ▪  ▪

הבחירות לנשיאות סרי-לנקה קרובות (נובמבר) והרשויות אינן לוקחות סיכון. צוותי משטרה מאומנים, כלבי גישוש וכוחות ביטחון מיוחדים כבר הידקו את חגורת האבטחה. מאות אנשי ביטחון, חלקם במדים וחלקם בבגדים אזרחיים, הקיפו את מנהיג האופוזיציה, רניל וויקרמסינג', ואת ראש הממשלה, מהינדה רג'פקסה, לקראת פגישתם של השניים.
נזכיר כי בבחירות קודמות היו אירועים אלימים אשר כללו פיגועי תופת קטלניים ומחבלים מתאבדים שפוצצו עצמם מול המועמדים. ב-1999 הנשיאה צ'נדריקה קומרטונגה השתתפה בקמפיין הבחירות בקולומבו כשחשוד מארגון טמיל טיגר פוצץ את עצמו וגרם למותם של למעלה מ-20 בני אדם. הנשיאה נפצעה קל בעינה. חמש שנים קודם לכן מועמד האופוזיציה נהרג יחד עם 50 בני אדם נוספים כשירד מהבמה בקמפיין בפרבר של קולומבו. גם אז הופנתה אצבע מאשימה כלפי הטמיל טיגר.
מלבד בסרי-לנקה ישנם באירופה כ-100,000 טמילים ובאוסטרליה כ-50,000. הגולה של הטמילית התפזרה גם בחלקים אחרים של העולם, בהם הודו. מקורם של הטמילים בדרום הודו ובצפון מזרח סרי-לנקה ומלבד השפה הטמילית מעולם לא חיו תחת שלטון אחד. רובם הינדים. הקהילה השנייה בגודלה בסרי-לנקה, הטמיל (12%) ירדה לפחות מחמישה אחוז וכעת נמצאת אחרי מספר 2 - המורים. ההגירה ההמונית של הטמילים החלה ב-1983, לאחר תחילת המהומות האתניות, לקנדה ולבריטניה.
סרי-לנקה היא רפובליקה דמוקרטית סוציאליסטית (ציילון) בתת-היבשת ההודית. באזור סכסוך אשר נמשך כמעט שני עשורים בעיקר בין הממשלה הלאומית ונמרי השחרור של טמיל אלאם, המורדים.
התיירים לא נרתעים
למרות כל זאת, התיירות בסרי-לנקה עלתה ב-8% עם סוף הרבע השלישי של השנה, כך עולה מנתונים שפורסמו בדיילי ניוז (ה', 20.10.05). מספר התיירים שהגיעו למדינה עד ספטמבר 2005 הוא 405,585, עלייה של כמעט 30,000 תיירים, או כאמור 8%, בהשוואה ל-375,630 בתקופה המקבילה אשתקד.
המקור הטוב ביותר לתיירות לסרי-לנקה הוא דרום-אסיה, משם מגיעים 114,039 תיירים, עלייה של 31.4% בהשוואה לתקופה המקבילה אתשקד. התיירים ההודים מהווים 82,434 בהשוואה ל-67,834 בתקופה המקבילה אשתקד ומהמלדיבים עלייה מ-9,817 ל-19,245 - 19%.
ירידה של 15% נרשמה בתיירות האירופית מאוסטרליה, בלגיה, פינלנד, הולנד, ספרד, שבדיה, שוויץ, בריטניה וגרמניה, בניגוד לדנמרק, צרפת ונורבגיה, שהעלו את המספרים.
ב-2004 מספר התיירים הנכנסים היה 500,000 והשנה מצפים למספר גבוה יותר.

תאריך:  20/10/2005   |   עודכן:  20/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הסיבה - מכירת מניות בל"ל ב"ביטוח ישיר" ל"צור-שמיר" ב-116 מיליון שקל
גלית יצחק
תבלינים מסויימים עשויים לעזור לכם לעבור את החורף ללא מחלות וללא ביקורים אצל הרופא    עלי מרווה טובים נגד פצעים בדרכי העיכול, חום גבוה וחולשה כללית    פטרוזיליה מפחיתה לחץ דם גבוה ועוזרת לטיפול בדרכי השתן
הדר פרבר
ערוץ אנימל פלנט (ערוץ 39 ב-יס) ישדר ב-10 בנובמבר את "מצילי סופת קתרינה" - סרט המתעד את הצלתן של מאות חיות שהיו על סף מוות בעקבות סופת ההוריקן
נוה יוסף
בג"צ דחה את בקשת העותרים למתן צו ביניים האוסר על שטרום לטפל בכל הנוגע לעסקת המיזוג סונול-דור-אלון    הדיון בעתירה יתקיים לאחר המועד בו נדרש שטרום להחליט על עתיד המיזוג    יו"ר דור אלון, דוד ויסמן: ההחלטות מעידות על שאת נפש מהתנהגותם של גופים אינטרסנטיים    "מדובר במהלך שמאחוריו קיימת סבירות גבוהה עומדת חברה מתחרה גדולה"
נוה יוסף
ג'קסון קיבל זימון מבית המשפט לשמש כחבר ב"חבר מושבעים" במשפט פלילי שיתקיים במדינת קליפורניה    עורכי דינו הגישו בקשה לשחררו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il