X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
על ישראל לפנות מאחזים ולהפסיק הבנייה בהתנחלויות

בוש לאבו מאזן: נטרלו את הכנופיות

נשיא ארה"ב ויו"ר הרשות נפגשו בבית הלבן בוש לוחץ על אבו מאזן לפרק את הארגונים החמושים מנשקם אבו מאזן: הגיע הזמן לסיים הסכסוך בין שתי המדינות
▪  ▪  ▪

"יש לסייע לפלשתינים לבנות את כלכלתם ולחזק את השלטון. המטרה שלנו היא שהרשות הפלשתינית וישראל יישכנו כשתי דמוקרטיות - זו לצד זו. הדרך קדימה מחייבת את ניטרול הכנופיות החמושות". כך אמר הנשיא ג'ורג' בוש, לאחר פגישתו עם יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן.
סמוך לשעה 17:00 הסתיימה פגישתם של השניים. הפגישה התקיימה (יום ה', 20.10.05) בבית הלבן. בתום הפגישה קיימו השניים מסיבת עיתונאים.
בוש הדגיש, כי למרות תמיכתו בהקמת מדינה פלשתינית, על הרשות לפעול להפסקת פעילות הטרור. הנשיא שיבח את המנהיג הפלשתיני ואמר: "אני מעריך את עבודתך". בפנותו לאבו מאזן ובהתייחסו לתוכנית ההינתקות שיישמה ישראל, אמר בוש: "ההחלטה של ישראל לסגת מעזה הייתה נועזת ונותנת פתח לשורת הזדמנויות. הרשות תרמה להצלחתה".
"הנשיא עבאס הוא אדם אשר מחוייב לשלום ולשאיפותיהם של בני עמו למדינה עצמאית משלהם", אמר בוש והוסיף, "היום העם הפלשתיני קרוב למימוש שאיפותיו אלו".
אבו מאזן: המחסומים הם השפלה
אבו מאזן אמר כי הוא מעוניין לחזור לשולחן המשא-ומתן. "הגיע הזמן לסיים את הסכסוך הישראלי. יש לנוע לכיוון הסדר קבע – שלום וביטחון לא יושגו על-ידי מחסומים ועל-ידי חומות", אמר. אבו מאזן המשיך בדבריו לבקר את מדיניות הביטחון הישראלית ודרש לבטל את הגבלות התנועה ברחבי הגדה שגורמי לפלשתינים "השפלה".
אבו מאזן הוסיף בדבריו, כי "הגיע הזמן לסיים את הסכסוך הישראלי-פלשתיני". הוא פרט את התנאים לתהליך וציין, כי יש לתת לפלשתינים את זכויותיהם בדרך להסדר הקבע; הפסקת הבנייה בהתנחלויות, הריסת בתים, ועונשים קולקטיבים לאוכלוסיה.
בוש: אין לוח זמנים מחייב בדרך לשלום
בוש הציג במקביל כמה דרישות לישראל, ואמר כי יש להפסיק את הרחבת ההתנחלויות וכן להסיר מאחזים לא חוקיים. "רצוי שישראל לא תנקוט כל פעולה שתערער על מחוייבותיה על-פי מפת הדרכים" הוסיף בוש. לדברי בוש, גדר ההפרדה צריכה להיות גדר ביטחונית ולא גדר פוליטית.
הוא גם ציין, כי שתי המדינות התקדמו "בצעדים ענקיים לקראת השלום" ממועד כניסתו לתפקיד לפני חמש שנים. לדבריו, גם ישראל וגם הרשות מעוניינות בשלום. בוש הוסיף, כי אין לוח זמנים מחייב הגעה להסכם שלום לפני תום כהונתו בשנת 2009.
רייס: ארה"ב מתנגדת לבנייה ב-E1
אמש נפגש אבו מאזן עם מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס. רייס הודיעה, כי ארה"ב מתנגדת לפיתוח אזור E1 במעלה אדומים. רייס ציינה עוד, כי ארה"ב מוטרדת מהבנייה בשטחים, ומקזזת כספים מהסיוע לישראל בשל פעילות ההתנחלות.

תאריך:  20/10/2005   |   עודכן:  21/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גדות
חברת Google מסתבכת פעם נוספת, והאיגוד האמריקני למוציאים-לאור תובע אותה בגין הפרת זכויות יוצרים
גלית יצחק
חברת הקוסמטיקה "חבקין" מתחשבת גם באוכלוסיית ליקויי הראייה    היא סיימה תהליך של הטבעת כתב ברייל על כל אריזות הקוסמטיקה שלה אשר יכיל את שם המוצר, למה הוא מיועד ומה מרכיביו
עומר שיקלר
המיניבוס יוצג לראשונה בתערוכת "בס וורלד" בבלגיה    הוא הראשון שעבר תקינה מלאה ומבוסס על רכב אוטומטי    מחירו כ-79 אלף אירו    השקיעה כ-2 מיליון ש"ח בפיתוח
נמרוד דוויק
קצת ברכות לציבור קוראינו מטעם הדוגמניות של סוכנות אימאג'
אסף גדות
ה-RAZR V3x של מוטורולה מעלה את הרף בעיצוב ובטכנולוגיית UMTS
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il