X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נמצאו הריסות המטוס לא נפסלה האפשרות כי מדובר באירוע טרור רדיו ניגריה אישר שהמטוס התרסק דיווחים כי בכירים במדינה היו על המטוס
▪  ▪  ▪

מסוקים צבאיים ערכו חיפוש אחר ניצולים ממטוס ניגרי אשר התרסק ועליו לפחות 114 איש, לאחר שנעלם מהמכ"ם זמן קצר לאחר המראתו מהעיר הגדולה ביותר בניגריה. גורמים רשמיים בניגריה הודיעו בשעות הערב, כי אין כל ניצול מבין הנוסעים, זאת על אף שבשעות הצהריים הודיע דובר ממשלת ניגריה על עשרות ניצולים.
אבילולה אולוקו, דובר העיר אויו שבתחומה התרסק המטוס הודיע כי המטוס התרסק לאחר שהמריא מלאגוס. בצהריים הוא הודיע כי ישנם ניצולים, אך מאוחר יותר תיקן, כאמור, את הודעתו וציין כי "הדיווח העדכני שהתקבל אצלנו אומר כי כל הנוסעים ניספו".
מדובר במטוס מסוג בואינג 737 של חברת התעופה בלביו-איירליינס (Bellview Airlines) הניגרית. המטוס איבד קשר עם מגדל הפיקוח כחמש דקות לאחר שהמריא משדה התעופה הבינ"ל בלאגוס בשבת (22.10.05). בצהריים הודיע דובר משטרת לאגוס כי אותר המטוס של חברת התעופה בלוויו איירליינס, אשר התרסק כ-200 ק"מ צפונית ללאגוס בשבת. "האנשים שלנו איתרו את הריסות המטוס", אמר.
הטייסים הספיקו לקרוא קריאת חירום בטרם נעלם המטוס כאמור מהרדאר, כ-24 קילומטרים מערבית ללאגוס ומעל האוקיינוס האטלנטי. גורמים בשדה התעופה, אשר לא דיברו באופן רשמי, אמרו כי הם מאמינים כי המטוס התרסק.
באתר האינטרנט של חדשות CNN דווח, כי רשויות התעופה הניגריות אישרו כי המטוס אכן התרסק. מאוחר יותר אישר רדיו ניגריה, כי אכן מדובר בהתרסקות. כתב הרשת בלאגוס דיווח בטלפון: "רשות שדות התעופה של ניגריה מאשרת כי המטוס אכן נפל... דקות אחרי שהמריא מלאגוס". מאחד הדיווחים עולה, כי בין הנוסעים גם כמה מבכירי הממשל במדינה.
כאמור עלו מסוקים צבאיים לאוויר אמש כדי לנסות ולמצוא את המטוס ובתקווה למצוא ניצולים ממה שככל הנראה היה התרסקות, והם המשיכו בחיפושים גם היום. על המטוס היו לפחות 108 נוסעים ו-6 אנשי צוות. הריסות המטוס נמצאו כאמור אך בנתיים לא פורסמו שמות הנוסעים וארץ מוצאם.
רוב המטוסים בניגריה ממריאים מלאגוס, העיר הגדולה ביותר כאמור, בכיוון האוקיינוס אטלנטי ופונים בחזרה לעבר החוף.
חברת התעופה בלוויו היא בבעלות פרטית והיא מפעילה צי של מטוסים אשר ברובם מסוג בואינג 737 בנתיבים הבינ"ל ובמערב אפריקה. החברה החלה לטוס לפני כעשר שנים ועד כה לא דיווחה על אירוע מסוג זה. בינתיים לא ידוע, האם יש אפשרות כי מדובר באירוע טרור. יש לציין, כי ניגריה מעולם לא חוותה אירוע טרור בינ"ל, אם כי ארה"ב סגרה את הקונסוליה שלה בלאגוס למשך יומיים ביוני, לאחר שהרשויות אמרו כי קיבלו שיחת התראה לאירוע טרור.
בניגריה אוכלוסיה של 130 מיליון איש והיא נחצית בין הצפון המוסלמי ברובו והדרום הנוצרי ברובו.
ב-2002 לקח ארגון הטרור של אוסאמה בן-לאדן, אל-קאעידה, אחריות על הניסיון לירות במטוס ישראלי בקניה שבאפריקה, בעזרת טילי כתף. ב-28 בנובמבר 2002 דווח על ירי של שני טילי כתף לעבר מטוס בואינג 757, בטיסה 582 של חברת ארקיע אשר היתה בדרכה לישראל עם 260 נוסעים. המטוס נורה בעת שהמריא משדה התעופה במומבסה וכמה שמוגדר נס, הטיל לא פגע במטוס ואיש לא נפגע.

תאריך:  23/10/2005   |   עודכן:  24/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
צפויה להתעצם ולהתחזק היום בדרכה לפלורידה מוכת ההוריקנים    עד כה דווח על 20 הרוגים
יפעת גדות
גברים שדיווחו על רמות גבוהות של לחץ בעבודה, נטו יותר מעמיתיהם להראות סימנים של היצרות מוקדמת של העורקים כבר בשנות השלושים לחייהם
יפעת גדות
בחודש נובמבר 1993 יצא לדרך הערוץ המסחרי הראשון בישראל ולאחר 25 שנה נשבר המונופול של רשות השידור בהקמת שידורי טלוויזיה כלל ארציים הנגישים לכל
עידן יוסף
במחקר המתפרסם בספר חדש שיוצא לאור נכללים גם יורדים ישראלים ובני תערובת
עידן יוסף
במאבק על לגיטימיות עונש המוות תקף המועמד הרפובליקני את יריבו הדמוקרטי, וטען כי היה מתנגד להטלת עונש מוות גם על הצורר אדולף היטלר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il