X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
באנונימוס טוענים, כי משרד החקלאות נוקט בסחבת שיטתית בנושא ואינו מטפל כראוי בתקנות שנועדו לבטל, בהדרגה, את התעשיה
▪  ▪  ▪

הפגנות נגד תעשיית עגלי החלב נערכו אמש (א') בארבע ערים: אשדוד, רחובות, תל אביב ורעננה. ההפגנות נערכו במסגרת מסע מחאה בהשתתפות 50 פעילי אנונימוס, שעברו ביישובים רבים ברחבי הארץ וחילקו אלפי עלוני הסברה והחתימו על עצומות.
באנונימוס הדגישו את סבלם של העגלים, אותם מלעיטים במזון דל בברזל, כולאים בתאים זעירים בהם הם אינם יכולים להסתובב בחופשיות ולמעשה הם מוקפים בתאים צפופים כדי לשלא יפעילו שרירים "מיותרים" ויפגמו בבשר הרך.
באנונימוס טוענים, כי משרד החקלאות נוקט בסחבת שיטתית בנושא ואינו מטפל כראוי בתקנות שנועדו לבטל, בהדרגה, את התעשיה. התקנות נכתבו על-ידי ועדה מיוחדת לבדיקת הנושא, שהוקמה בעקבות מאבק אנונימוס. דוברת אנונימוס אומרת: "רק ביוני 2005, בדיוק שלוש שנים לאחר שהוועדה סיימה את עבודתה, הגיעו התקנות לאישור ועדת החינוך והתרבות של הכנסת.
אולם התקנות, שנוסחו לפי כללי האיחוד האירופי, שונו על-ידי משרד החקלאות, וכללו בין היתר מתן ארכה של 10 שנים עד שהשינויים המשמעותיים ייכנסו לתוקף. חברי ועדת החינוך (אברהם פורז, יוסי שריד ומשולם נהרי) דחו את התרגיל של משרד החקלאות והוסכם כי התקנות יוחזרו לוועדה תוך חודש אחד, לאחר שתקופת המעבר תקוצר לשנתיים. מאז עברו עוד ארבעה חודשים, ומשרד החקלאות אינו עושה דבר לעצירת ההתעללות בעגלים".
הצמאת העגלים נאסרה לאחרונה - אך אין אכיפה!
לאחרונה, בעקבות מאבק אנונימוס, נאסרה באופן ממוקד הצמאת העגלים, שהייתה נהוגה כדי לאלצם לגמוע כמויות גדולות מתערובת הפיטום. משרד החקלאות אף התחייב במכתב לאנונימוס כי יתייחס להצמאת עגלים מעתה כאל עבירת התעללות בבעל-חיים. אולם תחקיר אנונימוס, שנערך יותר מחודש לאחר כניסת האיסור על ההצמאה לתוקף, חשף כי מגדלי העגלים מתעלמים מההנחייה, וממשיכים להתעלל. אנונימוס פנתה עם ממצאי התחקיר לתקשורת, וצילומי הוידאו של העגלים המלקקים כאחוזי אמוק את הדליים הריקים פורסמו בחדשות ערוץ 2 ובמקומות נוספים. אנונימוס הגישה תלונה למשטרה ולמשרד החקלאות. אולם עד עתה לא נעשה דבר כדי לאכוף את החוק ולעצור את סבלם של העגלים.
רעות הורן, דוברת אנונימוס: "העגלים מתייסרים מצמא מתמיד, בבידוד מוחלט, בארגז עץ שגדול מהם רק במעט. הם אפילו לא יכולים להסתובב או ללקק את עצמם. זה נורא רק לראות אותם מנסים ללקק אחד את השני מבעד למחיצות העץ הגבוהות, ללא הצלחה, במשך יום שלם. אלה בסך-הכל גורים שזקוקים למרחב, למשחק עם עגלים אחרים, ליניקה וליקוק, והם פשוט משתגעים בתוך הצינוק. כשתיעדנו כיצד מגדלי העגלים ממשיכים להצמיא את העגלים, חיכיתי שם כמה שעות כדי לראות האם באמת איש לא מטפל בהם ומגיש להם מים.
מה שראיתי היה מחריד: במשך שעות הם מבצעים תנועות קטטוניות. זה ממש בית משוגעים לעגלים. אנו קוראים למשרד החקלאות לשנות מן היסוד את גישתו לאכיפת חוק צער בעלי-חיים, או להעביר סמכויות אלה למשרד נייטרלי, שלא מונחה על-ידי אינטרסים ושיקולים זרים".
את תגובת משרד החקלאות לידיעה לא ניתן היה להשיג.

תאריך:  24/10/2005   |   עודכן:  24/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
שני אסירים תושבי טייבה שיצאו מהכלא לחופשת חג, גנבו רכב בהרצליה    הרכב אותר באמצעות מכשיר לווייני המורכב בו    הרכב נתפס בצפון תל אביב לאחר מרדף מלווה ביריות    אחד האסירים הצליח להימלט
ענבל אביב
התחזה לרופא ילדים ואורטופד ונתן מספר חוות דעת רפואיות והנחיות להמשך הטיפול הרפואי    הצוות הרפואי הזעיק המשטרה אשר מצאה כי מדובר בחולה נפש שברח מבי"ח פסיכיאטרי
הדר פרבר
ירידה בייצוג הנשים במקומות העבודה במישיגן    מרוויחות פחות מחצי מעמיתיהן הגברים
מחלקה ראשונה
כך מעריכים חוגים המקורבים לארגון    אסד שלח "כתב הגנה" לחברות מועצת הביטחון, למעט ארה"ב, בריטניה וצרפת    תוכנית ההגנה הסורית כוללת הפגנות בדמשק ובחלב, מול משרדי האו"ם
כתבי טלספורט
אלופת אירופה ניצחה את גבעת שמואל בקרב ללא הגנות, הפועל ת"א הפסידה בר"ג לעולה החדשה, בני השרון ניצחה את הגליל, ראשון לציון הביסה את רמה"ש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il