שר התחבורה, אפרים סנה הורה (יום א', 2.6.02) למנכ"ל הרכבת, יוסי שניר, להאיץ את העבודות לחידוש קו הרכבת ירושלים-תל אביב ולהשלים את רכישת הקרונות עבור הרכבת.
מחר (3.6.02) יבקרו ראש הממשלה, אריאל שרון והשר סנה בתוואי המסילה ליד בית שמש ויעקבו מקרוב אחר התקדמות העבודות בשטח. עלות הקמת הקו נאמדת בכ-400 מיליון ש"ח.
הפרויקט לשדרוג קו הרכבת ירושלים-תל אביב כוללת הנחת מסילת ברזל חדשה לאורך של 56 קילומטרים שבין נען לירושלים וישור תוואי המסילה באזור מפגש מסילת הברזל עם כביש חוצה ישראל.
הפרויקט כולל בניה של שלוש תחנות רכבת חדשות ברמלה, בית שמש ומלחה בירושלים. כמו כן תבנה תחנה נוספת בנחל שורק. לאורך הקו יונחו מערכות תקשורת ואיתות אלקטרוניות חדישות, שיופעלו בשלט רחוק מתחנת הממסר שבלוד. העבודות מתבצעות כיום במקביל, לאורך כל התוואי, באמצעות שישה קבלנים שזכו במכרזים שפרסמה הרכבת.
לדברי שר התחבורה, יחל לפעול קו הרכבת בין בית שמש לתל אביב בספטמבר 2003. הקו יפעל עוד לפני השלמת הקו מירושלים לתל אביב. במחצית השניה של שנת 2004 יחנך הקו כולו. משך הנסיעה מירושלים לתל אביב יהיה 35 דקות, ומתל אביב לירושלים 60 דקות.
בשלב הראשון יופעלו בקו 30 רכבות ביום לשני הכיוונים. על-פי התחזיות צפויים לנסוע בקו זה 1.7 מיליון נוסעים בשנה.
אישור תוכניתו של השר סנה לשדרג את קו הרכבת לירושלים תבוצע במקביל להקמת קו מהיר בין ירושלים לתל אביב שיעבור בתוואי קצר יותר, דרך נתב"ג מודיעין, ושער הגיא ויאפשר להגיע לירושלים בתוך 30 דקות בלבד.