X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנהיג החמאס התראיין לעיתון הארץ זה הראיון הראשון מאז חיסולם של אחמד יאסין ועבד אל-עזיז רנטיסי בשנת 2004 טוען: לא נתפרק מהנשק גם לאחר הבחירות
▪  ▪  ▪

מנהיג החמאס בעזה, מחמוד א-זהאר, מאיים כי פעולות הטרור לא ייפסקו והתהדייה לא תימשך, אם התנאים שהציב ארגונו לא יתקיימו במלואם. בראיון לעיתונאי ארנון רגולר בעיתון הארץ הוא אומר: "לא נסכים להמשך הרגיעה אם לא יתקיימו התנאים שהובילו להכרזה עליה - בחירות לפרלמנט ושחרור אסירים". א-זהאר אף מאיין, כי חטיפות הישראלים אף יתרחבו אם לא ישוחררו אסירים פלשתינים.
הראיון שנתן מנהיג החמאס לעיתון הארץ, הינו ראיון ראשון לכלי תקשורת ישראלי מאז חיסולם של ראשי החמאס אחמד יאסין ועבד אל-עזיז רנטיסי בשנת 2004 על-ידי ישראל.
בהתייחסו לדרישה כלפי החמאס אומר א-זהאר, כי ארגונו לא יתפרק מנשקו גם לאחר הבחירות לפרלמנט הפלשתיני. לדבריו, הרשות הפלשתינית אינה יכולה לבדה לפרק את החמאס מנשקו.
א-זהאר מציין את סוף שנת 2005 כמועד סיום התהדייה, אם הרשות הפלשתינית וישראל לא יעמדו בהתחייבותיהן, כדבריו. הוא מציין אף את חטיפתו ורציחתו של האזרח ששון נוריאל לפני כחודש, ואומר ש"החטיפה זוכה לתמיכה רחבה בבתי הכלא, בארגונים השונים וגם ברחוב הפלשתיני", וזאת בגלל שישראל לא עומדת בהתחייבויותיה ולא משחררת אסירים.
בהתייחסו לשאלות כתב 'הארץ' על הסכם אוסלו, אותו מכנה א-זהאר "אפס פוליטי", הוא אומר: "יש קונסנזוס פלשתיני על גבולות 1967. חלק מהאנשים סבורים שזוהי אלטרנטיבה אסטרטגית וסוף הסיפור, אבל חמאס מתייחס לגבולות האלה רק כשלב במאבק... חלק מהישראלים חושבים שכשאנו מדברים על הגדה ועזה - משמעות הדבר שוויתרנו על המלחמה ההיסטורית. זה לא המצב".
מנהיג החמאס אף מוסיף ואומר, כי אריאל שרון "חיסל" את הסכמי אוסלו כשהפך לראש ממשלה. "אם נצליח בבחירות, גם אנחנו נחסל את אוסלו".
לסיום הראיון אמר א-זהאר: "אני סבור שהחמאס לא השתנה. הרגיעה אינה שינוי עמדה, משום שהיו הפסקות אש בתקופת יאסין, רנטיסי, איברהים אל-מקאדמה ואיסמעיל אבו שנב. גם קבלת רעיון אש"ף וההצטרפות אליו אינה מהווה התפתחות חדשה. זו אותה העמדה שבה דגלנו בעבר. ניהלנו מו"מ על כך עם יאסר ערפאת עוד קודם לכן - בסודאן ובאלג'יר - אבל הדבר נמנע כי ערפאת סירב לכניסתנו לאש"ף על-פי כוחנו האמיתי".

תאריך:  26/10/2005   |   עודכן:  26/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
"ההשתלחות התקשורתית גורמת להטלת דופי בספנות הישראלית ובקציני הים, הידועים בעולם במקצועיות, ביושר ובמהימנות שלהם. לא ניתן יהיה לתקן בעתיד את הסטיגמה שתדבק בקציני הים הישראלים ובחברת צים"
יואב יצחק
היום ייפגש שרון עם חברי הכנסת גדעון סער ואהוד יתום    ביום א' בערב ייפגש עם כל חברי סיעת הליכוד    מאמץ לקיים פגישה בין נתניהו לשרון
יפעת גדות
חוקרים גילו כי בשלבים שונים של המחזור החודשי מתרחשים שינויים במוח הגורמים לנשים להגיב אחרת למצבים רגשיים
מחלקה ראשונה
ישראל: הקסאמים שוגרו בהוראה מדמשק    האשמה כלפי סוריה מתבססת על מידע מודיעיני מוצק שבידי ישראל    ישראל העבירה מסרים לסוריה ולרשות הפלשתינית: למנוע ירי קסאמים לעבר ישראל    חיל האויר הפציץ הלילה מטרות ברצועה בעקבות ירי נוסף של טיל קסאם
יפעת גדות
לאחר שנים של פגישות חשאיות של מנהיגים ישראלים עם מלך ירדן ולאחר חתימת ההסכמים עם אש"ף נחתם חוזה השלום בין ישראל לירדן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il