X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
2 פעילי ימין שנעצרו באפריל בחשד שניסו להצית רכב ולחסום את נתיבי איילון טוענים כי עם סיום ההינתקות אין הגיון להשאירם במעצר בימ"ש יבחן את הבקשה
▪  ▪  ▪

בית המשפט יכריע בשבוע הבא בשאלה, האם ניתן לשחרר ממעצר פעילי ימין שנותרו עצורים עקב ביצוע עבירות של סיכון נתיבי תחבורה, בעת הפגנות המחאה של הימין ערב ההינתקות.
המדינה מתנגדת לשחרורם של שני הפעילים שתכננו להצית רכב בנתיבי איילון, בטענה שמדובר בעבירה שעשויה הייתה להביא לאסון. העצורים טוענים כי ההינתקות נגמרה ואין טעם להאריך את מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים.
הראל ואליצור לוינשטיין נעצרו, כפי שדיווחנו כאן, בחודש אפריל השנה על-ידי משטרת מחוז תל אביב, כשניצפו מרכיבים לוחית זיהוי על רכב בתל אביב ובתום מעקב אחר מעשיהם. בחקירתם, טענה המשטרה, הודו השניים שתכננו לדרדר רכב עמוס בחומר בערה ומזרונים לכביש איילון ולהציתו כדי לגרום לחסימת הנתיב וזאת במחאה על תוכנית ההינתקות.
בימ"ש המחוזי בתל אביב הורה לעוצרם עד תום ההליכים המשפטיים לאחר שהוגש נגדם כתב אישום.
בכתב אישום ייחסה להם המשטרה קשירת קשר לביצוע פשע, סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, ניסיון לסיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה וכן שינוי זהות של רכב.
כעת עותרים השניים לשחררם ממעצר. סניגורם, עו"ד אשר אוחיון, הדגיש בין היתר את העובדה כי סיום ההינתקות מהווה שינוי נסיבות. עו"ד אוחיון הוסיף כי ספק אם השניים ידעו את גודל הסכנה - אם בכלל היתה קיימת.
אלא שבימ"ש המחוזי קבע כבר בהתייחסו לאותה טענה, כי "אין עניינם דומה לזה של אחרים שביצעו עבירות פליליות במסגרת המאבק בתוכנית, ואכן שוחררו עם הוצאתה אל הפועל וסיומה". בימ"ש הוסיף, כי "'הפיגוע' שתיכננו המבקשים לבצע במרכזו של נתיב תחבורה ראשי, הציבם במישור אחר, גבוה ורם בחומרתו".
ב"כ המדינה, עו"ד מטר, מסכימה כעת כי על דרך העיקרון - סיום תהליך ההינתקות הוא בגדר נסיבה חדשה שיש בה כדי להצדיק בחינה מחדש של החלטות בעניין מעצר עד תום ההליכים. עצורים רבים - כך מסרה - אכן שוחררו ממעצר. ואולם, בענייננו, כך טוענת היא, גם לאחר שיקול מחודש שכזה, וגם כשמביאים בחשבון שתהליך ההינתקות הסתיים, עומד בעינו הטעם במעצרם עד תום ההליכים של העוררים. העוררים פעלו, כך נטען, ללא כל מעצורים, דבר המצביע על מסוכנותם.
בימ"ש העליון קבע עכשיו ש"בלי לקבוע בשלב זה מסמרות בדבר האיזון הראוי לעת הזו, יוגש תסקיר משירות המבחן לגבי שני העוררים. התסקיר יבחן, בין השאר, את שאלת המסוכנות ואת האפשרות לפיה ישהו העוררים במעצר בית מלא שלא במקום מגוריהם". לאחר קבלת התסקיר יחליט בימ"ש אם להעתר לבקשה.

תאריך:  27/10/2005   |   עודכן:  29/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בעבר ניסה ראש הכת, סאן מיונג מון, הרואה עצמו כממשיך ישו להיכנס לישראל, אך ממשלת ישראל אסרה עליו להיכנס    מתוך 193 עמודים בסיפרו - 125 איזכורים אנטישמיים
יואב יצחק
קבוצת ידיעות אחרונות, פישמן ותשובה קיבלו הצעה לרכישת השליטה בפרטנר    פישמן: קיבלנו פנייה אך אין מו"מ    שווי פרטנר מסתכם ב-6.1 מיליארד ש"ח
שלומי דיאז
גרם למות חברו שנסע עימו ברכב    נסע במהירות מופרזת    גזר דינו ינתן במועד אחר
שלומי דיאז
גבר שהזמין בחורה שנקלעה למצוקה כלכלית ניסה לאחר מכן לכפות עליה יחסי מין    נידון לשלוש שנים וטען: "היחסים היו בהסכמה"    בימ"ש דחה את הערעור
יוסי עבדי
רבע מתושבי השטחים רוצים לראות את מרוואן ברגותי על כיסאו של הנשיא הפלשתיני    כך מעלה סקר חדש המתפרסם מטעם "המרכזי הפלשתיני לדעת קהל". בין נתוניו: 64.8% מהפלשתינים חוששים לביטחונם ו- 81.4% "רוצים לשים סוף למציאות האנרכיה".
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il