X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"המידע כבר היה קיים בידי החיזבאללה - ישראל פשוט סירבה לשלם את המחיר" חוגים המקורבים לחיזבאללה: נסראללה יישא היום נאום המכיל מסרים שיכו גלים
▪  ▪  ▪

מזכ"ל 'החזית העממית-המפקדה הכללית', אחמד ג'יבריל, אומר כי ארגון החיזבאללה מחזיק במידע בעל ערך לגבי גורלו של הנווט הנעדר רון ארד. לדבריו, החיזבאללה הודיע בשעתו לישראל על אודות המידע המצוי ברשותו באמצעות המתווך הגרמני, אך זו סירבה לקבל אותו בשל דרישות הסף הגבוהות שהציב הארגון בתמורה.
"מדובר במידע טוב אך ישראל סירבה לשלם את המחיר. לישראל לא איכפת מגורלו של רון ארד. לאחר מכן המתווך הגרמני פרש", הוא אומר (ו', 28.10.05) בראיון לעיתון הערבי-ישראלי 'כול אל-ערב' היוצא לאור בנצרת. עוד מציין ג'יבריל, כי ישראל התעקשה כל העת לדעת בראש ובראשונה האם רון חי או מת, מה שתקע לדבריו את העסקה.
יש לסייג ולומר, כי אפשר שאין מדובר אלא בספין תעמולתי מבית היוצר של ארגון החיזבאללה, שג'יבריל משמש כשופרו במקרה זה. כמו כן, המקרה הידוע בו הועברה לישראל עצם שנטען כי עצם מעצמותיו של רון, התברר לבסוף כהונאה.
ג'יבריל, אשר שימש כקצין בדרגת רב סרן בצבא הסורי ולפני שלוש שנים וחצי איבד את בנו ג'יהאד בהתנקשות מסתורית בלב ביירות, נתון בימים אלה תחת לחץ כבד מצד הרשויות בלבנון בשל חשד למעורבות ארגונו ברצח חרירי.
האיש, שכבר ידע הצלחה במו"מ לשחרור שבויים מול ישראל (עסקת ג'יבריל, מאי 1985), נתפס בעבר לפחות פעם אחת במסירת מידע כוזב באשר לנסיבות בהן אבדו עקבותיו של רון. היה זה באמצע שנות ה-90' כאשר פתח את פיו בנושא בעקבות חטיפתו של מוסטפא דיראני לישראל, ומסר כמה פרטים שלאחר מכן התבררו כלא נכונים.
עם זאת, היה בכל זאת גרעין של אמת בדבריו. יש מי שסבור אגב שהאיש יודע לא מעט בפרשת נעדרי סולטאן יעקוב. ג'יבריל הצהיר כל השנים כי רון ארד נמצא בין החיים. טרם נמסרה תגובת משפחת ארד לדברים או תגובת גורמים רשמיים בישראל.
אחיו של רון, חן, גילה באחרונה בראיון לעיתון 'אל-חיאת' הלונדוני, כי משפחת ארד מנהלת ערוץ קשר עצמאי וישיר עם גורמים באירן ובלבנון, לרבות כאלה הנמנים על הדרג הדתי והפוליטי. זאת לאחר שגם הפרס הכספי הגבוה שהוצע בעבור מידע על רון, לא השיג את המטרה.
בתוך כך, חוגים המקורבים לחיזבאללה מעריכים שמזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, יישא היום נאום המכיל מסרים שיכו גלים בעצרת המרכזית שתיערך בצהריים בפרבר הדרומי של ביירות לרגל "יום ירושלים העולמי" ("יום אל-קודס"). לא ברור אם יהיה שם משהו הנוגע לשלב השני של עסקת השבויים שמעולם לא הושלם, או שמא יעסוק הנאום אך ורק בהתפתחויות האזוריות בעקבות דוח החקירה בפרשת רצח חרירי.
כמו בכל שנה, פעילי החיזבאללה יקיימו מפגן צבאי ותצוגת תכלית. אחד המאפיינים של היום הזה הוא קריאות אנטי ישראליות מובהקות. גם בטהרן, בירת אירן, צפויות להתקיים היום תהלוכות לרגל "יום אל-קודס".

תאריך:  28/10/2005   |   עודכן:  28/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המפקח על הביטוח יחייב את החברות לספק כמעט כל תרופה - אבל לא תוצרת שוויץ    מיליוני המבוטחים בקופות החולים לא יהנו מההוראה החדשה
שלומי דיאז
למרות הכוננות המשטרה לא הגבילה גיל הנכנסים לתפילה בהר הבית    לא התירה כניסה לפלשתינים    כוננות גבוהה בירושלים גם במוצאי שבת
עידן יוסף
התמונות המופיעות באתר הבית של העיתונאי ברי חמיש, המנתח קונספירציות הקשורות לרצח רבין, מעלות שוב את השאלה בדבר גבולות חופש הביטוי והגדרת הסתה
יפעת גדות
הרקע של דגל ישראל לבן ושני פסים כחולים מעטרים אותו למעלה ולמטה, כשבמרכזו מגן דוד בצבע כחול
יואב יצחק
עם זאת מדגיש השר: מויאל הוא אחד המועמדים    ועדת המינויים תכונס כנראה בשבוע הבא    מויאל מיודד אישית עם בני הזוג שלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il