X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בבקשה להצטרף להליך משפטי טוענת לשכת עורכי הדין כי דרישת הבנקים למשכנתאות להחתים את עורך הדין על התחייבות ברישום משכנתא נוגדת את כללי האתיקה של הלשכה
▪  ▪  ▪

לשכת עורכי הדין הגישה לבית למשפט המחוזי בתל אביב בקשה להצטרף כ"ידיד בית המשפט" להליך המתנהל, בימים אלה, בין עו"ד סיני דוד ובנק לאומי למשכנתאות, במסגרתו עלתה שאלה עקרונית בנוגע לאפשרות בנק לתבוע עו"ד בהסתמך על נוסח "אישור עו"ד" על-פיו מתחייב עו"ד ברישום משכנתא לטובת בנק למשכנתאות בעסקות מקרקעין.
לטענת הלשכה, המיוצגת על-ידי עורך הדין גלעד נרקיס ממשרד גלעד נרקיס ושות', אופי הבעיה הינו בעל השלכות על כלל ציבור החברים בלשכת עורכי הדין, ושיתופם בהליך יאפשר להציג את הבעיה במלוא היקפה.
לטענת הלשכה, כתב ההתחייבות עומד בניגוד לכללי הלשכה (אתיקה מקצועית), לפיהם: "לא יערוב עו"ד ערבות אישית בעניין הנמצא בטיפולו".
לדברי הלשכה, נוסח כתב ההתחייבות הופך את עורך הדין דה-פקטו לערב לחובות לקוחו שכן הוא מתחייב כלפי הבנק לא לרשום את העברת הזכויות מהמוכרים לקונים, אלא אם באותו מעמד תירשם המשכנתא לזכות הבנק, או אם תומצא לבנק התחייבות של חברה משכנת או של מינהל מקרקעי ישראל.
"במרבית המקרים דרישת הבנקים למשכנתאות לחתימת עורך הדין על כתב ההתחייבות מתרחשת אלא לאחר שכבר התקשרה עיסקת המקרקעין והצדדים קשורים בהסכם מחייב" נכתב בבקשה.
"בשלב זה ולאחר שכבר קיים כאמור הסכם מחייב, ניצב עורך הדין בפני מצב בלתי נסבל לפיו אין לו למעשה כל ברירה אלא לחתום על כתב ההתחייבות שכן באם לא יעשה כן עתיד לקוחו להיגרר להפרת הסכם. או אז הלחץ המופעל על עורך הדין לחתום על טופס זה הוא גדול מנשוא ומעמיד את עורך הדין בפני ניגוד עניינים ברור, בו הוא נדרש לערוב ללקוחו כי יבצע את המוטל עליו... הכיצד יוכל עורך דין לסרב במועד זה לחתום ולגרום ללקוחו להפר הסכם לרכישת דירתו ?!".
לבסוף מציינת הלשכה בבקשה, כי כלל לא ברור מדוע עורך הדין הוא זה שנושא בנטל הפיקוח והאחריות על העברת הזכויות ע"ש הבנק כאשר האינטרס ברישום מהיר של המשכנתא הוא אינטרס של הבנק.

תאריך:  28/10/2005   |   עודכן:  30/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר וייס
מנגד, גרמה תחזית הכנסות לרבעון הבא, שהיתה נמוכה מהערכות האנליסטים, לירידה בשערי מניות החברה בנאסד"ק
יהונתן דחוח-הלוי
בחג עיד אל-פיטר בשבוע הבא יועלה לראשונה בסעודיה מחזה שהופק, בוים ומשוחק על-ידי נשים בלבד    כמו כן, יחנך בית הקולנוע הסעודי הראשון שיציג בתחילה אך ורק סרטים מצוירים בדיבוב לערבית    תחת הלחץ האמריקני לדמוקרטיזציה במזרח התיכון עושה סעודיה צעדים ראשונים בדרך לפתיחות תרבותית    ארגוני הנשים תובעים זכות הצבעה לנשים בבחירות וביטול החוק האוסר על נשים לנהוג בכלי רכב
נוה יוסף
ראש לשכת עורכי הדין, ד"ר שלמה כהן, יוצא כגד כוונת הרשות לאיסור הלבנת הון לחייב עו"ד למסור מידע על לקוחותיו ולבטל בכך את החיסיון עו"ד-לקוח
ניר וייס
תביעתו של זוג נופשים, שהשתמש בשירותי החברה להזמנת חופשה בטורקיה על חשבון זכאותם לנופש בספרד, נדחתה, בין-היתר, לאור אחריותה של החברה כגורם מקשר בלבד
שלומי דיאז
שוטר ירה לעבר גלגלי הרכב    טען שבא לבצע פיגוע דריסה    ברמת השרון נדקרה צעירה ערביה    חשד לרקע לאומני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il