X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שגרירות ישראל בהודו נכנסה לנוהל חירום

כ-65 נרצחו בסידרת פיגועים בניו-דלהי

שלושה או ארבעה פיצוצים נשמעו בעיר ניו-דלהי, בשעה שרבים מתושבי העיר יצאו לשווקים לערוך קניות לרגל חגם הדתי - הדיוואלי ישראלים בילו באתרים שנפגעו
▪  ▪  ▪

בסידרה של פיגועים בשווקים בלב ניו-דלהי נרצחו לפחות 65 בני אדם, כך נמסר על-ידי גורמי ממשל הודים. מספר ההרוגים הולך ומתעדכן כל העת עם חילוץ הנפגעים ומתן הטיפול הרפואי.
אחד הפיגועים בוצע (שבת, 29.10.05 סמוך ל-14:00, שעון ישראל) באתר "מיין בזאר" שליד התחנה המרכזית של העיר. באותו זמן אירעו שני פיצוצים נוספים, אחד מהם באזר תעשיה והשני באתר תיירות. רשת CNN דיווחה על פיצוץ רביעי. חשש שישראלים נמנים עם הנפגעים. עם אחד הישראלים, שנפצע קל, נוצר קשר והוא יוטס לישראל מיידית.
סוכנויות החדשות מדווחות על כ-100 נפגעים נוספים ועל בהלה במקום. כוחות הצלה רבים וכוחות ביטחון הוזרמו למקום. הנפגעים הם בעיקר הודים, אך קיים חשש כי עימם נמנים גם תיירים. שום ארגון טרור טרם לקח אחריות, אך ההערכה היא כי ארגון אל-קאעידה הוא שביצע את סידרת הפיגועים.
בשעות אחר-הצהריים אישרה משטרת הודו כי הפיצוצים נובעים ממתקפת טרור, אך המשטרה לא פירטה כלפי מי מופנה החשד. השלטונות ההודים העלו את הכוננות בכל רחבי המדינה והורו לתושבי ניו-דלהי להישאר בבתיהם עד לסיום הטיפול בזירות הפיגועים.
[למעלה מ- 100 הרוגים בתאונת רכבת בהודו]
הפיצוצים אירעו בשעות שרבים מתושבי העיר יצאו לשווקים לערוך קניות לרגל חגם הדתי - הדיוואלי, שייערך בעוד שלושה ימים. רשויות הביטחון בהודו הוציאו באחרונה אזהרות מפני אלימות - החשש הוא מפני אלימות בין הינדים ומוסלמים - אך לא היו התרעות ספציפיות מפני פיגועים.
שגרירות ישראל בניו-דלהי מפעילה עתה נוהל חירום, וזאת בעקבות המידע שהובא לידיעתה. במשרד החוץ בישראל פועל חדר מצב 24 שעות ביממה. מייד לאחר הפיגוע הגיעו שיחות טלפון רבות, אך בהעדר מידע רשמי התקשו בחדר המצב לסייע לפונים. שגריר ישראל בהודו אמר, כי אנשי השגרירות אוספים את שמות הישראלים באזור ודואגים להעביר מידע למשפחות.
מעדויות שהגיעו לישראל עולה, כי לפחות באחד האתרים בהם אירע הפיגוע שהו גם ישראלים. בשלב זה אין מידע האם ישראלים נפגעו. הודו, כידוע, מהווה מוקד לישראלים. אלפים אלפים שוהים עתה בהודו.
"נשמע פיצוץ גדול מאוד"
ישראלית שיצאה לטיול בהודו אמרה בראיון לערוץ 2: נשמע פיצוץ גדול מאוד. הישראלים, אמרה, מרוכזים במלון ליד בית חב"ד, והם מתקשרים בטלפון לישראל כדי להרגיע את משפחותיהם.
עד כה שום קבוצה לא לקחה אחריות לפיגועים, אך שר הפנים ההודי אמר, כי "בהחלט לא מדובר בתאונה". כמה קבוצות קיצוניות, קטנות יחסית, פעלו לאחרונה בהודו. כמו כן נרשמה אלימות בין ההינדים לבין המוסלמים בשנים האחרונות, רובן מרוכזות באזור השנוי במחלוקת, קשמיר. חלק מהקבוצות דורשות עצמאות מהממשלה ההודית.
המשטרה ההודית פרסמה אזהרה הנוגעת לאזור בו אירעו הפיגועים היום, אך אזהרות מסוג זה שכיחות למדי.
לפני כשנה אירעה סידרת פיגועים באסאם ובעיר דימפור בנגאלנד שבצפון המדינה, אשר גרמו למותם של 51 איש ולכמאה פצועים. גם אז התרחש הפיגוע הראשון באזור הומה אדם, בתחנת רכבת בדימפור. פיגועים נוספים אירעו בשווקים שונים.
תגובות בעולם
מנהיגי מדינות רבות בעולם גינו את ההתקפות בניו-דלהי.
מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, גינה את הפיגועים ואמר כי מדובר ב"מעשי טרור מזוויעים". אנאן אמר: "אני מזועזע במיוחד מהעובדה שהפיגועים בוצעו יום אחד בלבד לפני חגיגות העצמאות של הודו".
האחראי על מדיניות החוץ באיחוד האירופי, חוויר סולנה, גינה את סידרת הפיגועים ואמר: "אני נחרד מהתקפות אלו על אזרחים חפים מפשע ימים לפני חגיגות החג ההינדי "הינדו דיוואלי" והחג המוסלמי "עיד אל-פיטר". שום דבר לא יכול להצדיק טרור".
"הפושעים האחראים לפיגועים הנתעבים האלה חייבים לעמוד לדין והם יועמדו לדין. אני מגנה את הפיגוע בכל לשון של גינוי את התקפות הטרור שהתרחשו אחר-הצהריים", הוסיף סולנה.
גם שר החוץ של הבריטי, ג'ק סטרו, הצטרף למגנים ואמר כי "זוהי דוגמה נוספת לזלזול של הטרוריסטים בחיי אדם. ברצועי להביע בפני העם ההודי תמיכה והזדהות עמוקה".
ראש ממשלת צרפת, דומיניק דה-ווילפן גינה את הפיגועים וכתב איגרת תנחומים לראש הממשלה ההודי. "למדתי על ההתקפה הנוראית בניו דלהי שגרמה למספר גדול של נפגעים בעצב גדול", הוא כתב. "צרפת מגנה את הטרור ואת פעולות הטרור בצורה הנחרצת ביותר". ווילפן הציע לשלטונות ההודים את "סיועה המלא של צרפת בנסיבות דרמטיות אלה", נאמר עוד במכתב.
"אין דבר אשר יכול להצדיק את מעשי האימה האלה", הוסיף דובר משרד החוץ הצרפתי.

תאריך:  29/10/2005   |   עודכן:  30/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
גורמי הביטחון בישראל מזהירים את הפלשתינים, בהודעות מוקלטות שנשלחו מאזור חיוג 03 למאות טלפונים בצפון השומרון, מפני מתן סיוע ומחסה לטרוריסטים הפלשתינים    צה"ל הגביר באחרונה את הלוחמה הפסיכולוגית בשטחים בתקווה שתסייע להרתיע את ארגוני הטרור הפלשתינים ותדרבן את התושבים לפעול נגדם
יוסי עבדי
הכדורגלן האגדי מארגנטינה נפגש עם נשיא קובה במסגרת צילומים לטלוויזיה המקומית    מרדונה ניצל את ההזדמנות כדי לראיין את שליט קובה לתוכניתו המצליחה "הלילה של 10"    השניים ביקרו בחריפות את הממשל האמריקני, בעוד השיא הגיע עם דבריו של מרדונה : "בוש הוא רוצח"
יהונתן דחוח-הלוי
העיתון לה-פיגארו מסר אמש, כי בידי צוות חקירה צרפתי התקבל מידע המאמת כוונה של גורמי טרור איסלאמיים קיצוניים להפיל בו-זמנית שני מטוסי נוסעים באחד משדות התעופה בצרפת באמצעות טילים נגד מטוסים מסוג SA 18    המידע התקבל בחקירתו של פעיל אל-קאעידה העצור בירדן    חלק מחברי החוליה נעצרו כבר בשנת 2002 ואולם אחרים ואיתם ככל הנראה גם טילי הנ"מ עדיין מסתובבים חופשי
מחלקה ראשונה
לדברי גורמים בקהיר, מדובר בחלק ממאמץ משולב הכולל בן היתר שיתוף פעולה מצד סוריה עם צוות החקירה הבינלאומי והשתלטות על הגבול עם עירק
יוסי עבדי
אחרית הימים? כנסייה פרוטסטנטית בקנדה, מצאה דרך מקורית למשוך את קהל מאמיניה לדרשת יום ראשון    באופן מפתיע היא החליטה למקד את נושאי השיחה במה שלדעתה מעניין כל אחד מאיתנו: יחסי מין. הכומר, איבור גרנט, טוען בהטפותיו: "שיר השירים, הוא תיאור אוהבים והשתקפותם של איברי הגבר והאישה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il