X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
אושר מינויים של בוים ובר-און לשרים במשרד הקליטה והתמ"ת העברת הסמכויות על מנהל מקרקעי ישראל יועברו לשר התיירות אושר איחוד מועצות השידור
▪  ▪  ▪

הממשלה אישרה היום בישיבתה (א', 30.10.05) את מינויים של חברי הכנסת זאב בוים ורוני בר-און לשרים במשרד הקליטה והתמ"ת.
12 שרי הליכוד אישרו את המינויים החדשים - זאב בוים יהיה שר הקליטה והשר המתאם בין הממשלה לכנסת. רוני בראון יהיה שר התעשיה, המסחר והתעסוקה.
הממשלה אף אישרה העברת הסמכויות על מנהל מקרקעי ישראל לידי שר התיירות, אברהם הירשזון וכן העברת האחריות על רשות השידור לשרת המשפטים, ציפי לבני. הממשלה אישרה בנושא זה, את איחוד פעילותן של מועצת הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו, המועצה לשידורי כבלים ולווין וכן את פעילות מנהלת הסדרת השידורים לציבור, לרשות מאוחדת לשידורים מסחריים.
מחר (יום ב') צפוי להביא ראש הממשלה, אריאל שרון, לאישור הכנסת, בחבילה אחת, מינוי ארבעה שרים: אהוד אולמרט, זאב בוים, רוני בר-און ומתן וילנאי. הבוקר, לפני פתיחת ישיבת הממשלה, הודיע ראש הממשלה לחבר הכנסת בר-און כי הוא המיועד לתיק התמ"ת; ולח"כ בוים - תיק הקליטה.
שרי העבודה החרימו ההצבעה
שרי העבודה לא השתתפו בהצבעה היום, כאקט של מחאה. במוצ"ש הודיע ח"כ עמרם מצנע (העבודה) כי אין בכוונתו לתמוך במינויים לשרים של בר-און ובוים. לדבריו, מדובר בבזבוז של כספי ציבור, מאחר שאין כל סיבה הגיונית להרחיב את הממשלה. הוא ציין, כי אין לו כל בעיה לתמוך במינויו של אולמרט לאוצר.
שרים במפלגת העבודה רוטנים נגד מהלכיו של שרון. השרה דליה איציק אמרה, כי תמיכת חברי הכנסת של העבודה אינה מונחת בכיסו של שרון. השרה איציק דורשת לקיים דיון מסודר עם שרון, בניסיון לקבל אחד משני התיקים שיוצאו מאולמרט: תיק רשות השידור או תיק מינהל מקרקעי ישראל.
גם "אויבו" מבית של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע כי יתנגד בהצבעה בכנסת. לדבריו, מדובר בשוחד פוליטי ותשלום טובות הנאה לאישים שתמכו אישית במהלכיו של שרון. הוא ציין, כי מהמינויים משתקפת מראית עין של שחיתות פוליטית וקניית קולות.
ביום ה' הודיע שרון, כי יביא להצבעה בחבילה אחת, את אישור כל הארבעה: וילנאי למינוי קבע במשרד המדע; אולמרט למינוי קבע במשרד האוצר; ובוים ובר-און במשרדי התמ"ת והקליטה.
"אני מתכוון להביא את האישור של שלושת השרים כקבוצה אחת לכנסת עם פתיחת המושב", אמר שרון והוסיף, כי "אני לא רואה סיבה שזה לא יעבור. כל המאבק מהמושב הקודם הסתיים, ואני מצפה מהסיעה לעבוד בצורה מסודרת, כי אם הליכוד לא יכול לקבל החלטה אולי הוא לא יוכל להנהיג".
במידה ושרון לא יצליח לאשר את המינויים ביום ב', הוא יתייצב מול בעיה קשה, מאחר ולא יוכל לחזור ולהציג את השר אולמרט לתפקיד שר האוצר. במידה ומקרה שכזה יתרחש, תהיה בו משום פגיעה קשה הן בתפקוד הממשלה והן ביוקרתו של שרון עצמו.
שרון לא יזכה גם בתמיכת סיעת שינוי. בשבוע שעבר הודיעה סיעה זו כי לא תתמוך במינוי השרים החדשים. עם זאת, עדיין לא ברור כיצד יצביע יו"ר המפלגה, יוסף (טומי) לפיד.
גם מורדי הליכוד אורבים לשרון. חלק ניכר מהם, ובהם עוזי לנדאו, הודיעו כי לא יתמכו במינוי השרים. בכינוס שקיימו לפני מספר שבועות הודיעו, כי לפני כל הצבעה ישקלו כל נושא לגופו ויחליטו על אופן הצבעתם על בסיס פרטני.
לבני: לא מבינה את התנהלות חברי הליכוד
שר התיירות אברהם הירשזון אמר היום, זמן קצר לפני כניסתו לישיבת הממשלה, כי שרון הודיע: "אני הולך בדרכי, ואם החברים לא יצביעו כך, אני אראה את זה בחומרה ואסיק מסקנות קשות מכך". השר הירשזון אמר כי הדבר עלול להביא לפיצול הליכוד.
השרה ציפי לבני אמרה בנושא המינויים, כי איננה מבינה את התנהלות חברי הליכוד. "מדברים על מינוי שרים של הליכוד, לא כדי להגדיל את הממשלה אלא כדי שלליכוד יהיה את הייצוג שסוכם שיהיה לו. לא מדובר בעניין פרסונלי, השאלה היא מה יהיה הייצוג של הליכוד בממשלה".
ח"כ עבד-אלמאלכ דהאמשה, יו"ר רע"מ, הודיע שסיעתו (רע"מ) לא תדבר עם הממשלה ולא תקיים דיונים לגבי אופן הצבעתה בעניין צירוף שרים חדשים לממשלה, ועמדתה ברורה וחד-משמעית - היא נגד.
עוד הוא מסר, כי נציגי רע"מ בכנסת יבקשו לבדוק עם הממשלה את ביצוע ההסכם איתם לגבי תקציב 2005, ואם תרצה הממשלה לדבר על התקציב הבא יהיה ניתן לעשות זאת.

תאריך:  29/10/2005   |   עודכן:  30/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
כך אמר היום השגריר הפלשתיני באוסטרליה בנאום בפרלמנט של טזמניה    פארוק קדומי: "ההתנגדות היא שתשחרר את יהודה ושומרון"
עידן יוסף
מנהיג הקהילה היהודית באירן שנכח בכנס אנטי ציוני תקף את ישראל, וחיזק את הצהרתו של נשיא אירן כי על ישראל להיעלם מן המפה
יהונתן דחוח-הלוי
שיא חדש במעשי הזוועה בעירק והפעם המתלונן על "פשעי האויב" לא אחר מאשר ארגון אל-קאעידה העירקי    אל-קאעידה מאשימה את המליציה השיעית "פיילק בדר" הפועלת בהשראת אירן ברצח בעינויים קשים של תושב סוני ובעקירת ליבו כסימן להשפלה
עומר שיקלר
בתוכנית שתי הטבות עיקריות: מתן מענקים והלוואות לסטודנטים הלומדים בירושלים לתארים מדעיים-טכנולוגיים, ומתן מלגות מחייה לסטודנטים הלומדים בירושלים לתואר ראשון או שני, אשר יתגוררו בשכירות במרכז ירושלים
עומר שיקלר
המפגינים, ברובם מוסלמים קראו קריאות לשחרור פלשתין    מולם התייצבו כ-150 מפגינים פרו-ישראלים    המשטרה חצצה בין המחנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il