X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט הדגיש את חומרת העבירות, וקבע כי "מעשי הנאשם וגניבת הסמים שהובאו להשמדה מחזירה את הגלגל לאחור ונועדה להשיב לרחובותינו את הסם שנתפס בעמל כה רב"
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר בשבוע שעבר ארבע שנות מאסר בפועל, על חסיין בן מחמוד חליל, עובד במפעל לשריפת סמים, אשר הורשע בסדרת עבירות של סחר, אספקה, החזקה שלא לצריכה עצמית ושימוש בסמים מסוכנים, וכן בעבירה של החזקת ונשיאת נשק ותחמושת.
חליל בן ה-22, עבד במפעל א. ע. ביואקולוגיה בע"מ, המשמש בעיקר כמשרפה להשמדת בעלי חיים מתים. המפעל טיפל גם בהשמדה ושריפה של סמים מסוכנים, שנתפסו על-ידי משטרת ישראל והובאו למפעל מעת לעת לצורך השמדתם.
על-פי המפורט בהכרעת הדין, החל מסוף שנת 2001, גנבו הנאשם ועובדים אחרים במספר מועדים כמויות שונות של סמים שהובאו להשמדה. במהלך אוקטובר 2003, בעת שהנאשם שהה במשרפה עם אחרים, הגיעו למקום שוטרים, אשר תפסו במהלך חיפוש במקום כמויות גדולות של כדורי MDMA (אקסטזי), מספר סוליות חשיש, וכן אקדח מסוג F.N. ותחמושת מתאימה.
לבית המשפט הוגש תקציר קצין המבחן, ממנו עלה, כי לנאשם, בן למשפחה מוסלמית, אין כל עבר פלילי, והוא החל להשתמש בסמים במהלך עבודתו במפעל. הנאשם עצמו ציין, כי הפסיק להשתמש בסמים אסורים ובבדיקות השתן שמסר לא נמצאו כל שרידי סם.
במהלך המשפט תואר אירוע ממאי השנה, במהלכו הותקף הנאשם בידי אלמונים בשל סכסוך עם קרובי משפחתו. על הנאשם הותז חומר דליק שהוצת, גופו נכווה קשות, וכחלק מהטיפול נאלץ גם ללבוש חליפת לחץ.
במסגרת טיעוני העונש, הדגישה התובע מטעם המדינה את החומרה הרבה במעשיו של הנאשם, ובמיוחד, את הפגיעה באמון שניתן על-ידי המשטרה למפעל ועובדיו.
מנגד, טען סניגורו של חליל, כי מרשו אינו עבריין טיפוסי, אלא אדם שעשה מעשה של טיפשות. אלמלא התרשלותם של השוטרים, ציין הסנגור, העדר פיקוח נאות על ההשמדה, וחוסר המקצועיות שגילתה המשטרה, לא היו מתרחשות העבירות על-ידי הנאשם ושאר העובדים.
שופט בית המשפט המחוזי, רון סוקול, בחר להדגיש בראשית גזר-דינו את החומרה הרבה של נגע הסמים ופגיעתו בחברה בישראל. חומרה יתרה, נקבע, יש במעשי הנאשם אשר גנב את הסמים שהובאו למפעל להשמדה.
"השמדת הסמים שנתפסו נועדה להרחיקם מהרחוב ומהמשתמשים. מעשי הנאשם וגניבת הסמים שהובאו להשמדה מחזירה את הגלגל לאחור ונועדה להשיב לרחובותינו את הסם שנתפס בעמל כה רב. משטרת ישראל נתנה אמון במפעל ובעובדיו, וגניבת הסמים על-ידי העובדים פגעה באמון זה".
בהמשך הדברים, התייחס בית המשפט למחדליה של המשטרה, וציין כי התנהגותה ראויה לבדיקה מעמיקה, אולם הם "אינם מצדיקים את מעשי הנאשם ואינם מקהים מחומרת מעשיו". כמו כן, לקח בית המשפט בחשבון את מצבו הרפואי ונסיבותיו האישיות של חליל, אשר התפתה לביצוע המעשים כאשר גילה עד כמה קל הדבר.
"הנאשם החל להשתמש בסמים רק לאחר שנפגש בהם בעבודתו במפעל. עסקת הסחר בה הורשע הנאשם היתה ניצול הזדמנות שנקרתה בדרכו ולא פרי של תכנון ותחכום".
לאחר שקילת טיעוני הצדדים, ולאור חומרתן הרבה של העבירות ונסיבותיהן, בחר השופט סוקול להטיל על הנאשם ענישה מחמירה, וגזר עליו ארבע שנות מאסר בפועל, וכן שנתיים נוספות על תנאי.

לפסק הדין המלא
פ' 394/03 – מדינת ישראל נ' חסיין בן מחמוד חליל;
בשם המדינה: עו"ד שטיינשניד - פרקליטות מחוז חיפה;
בשם הנאשם: עו"ד סבן
תאריך:  30/10/2005   |   עודכן:  30/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
שלושה פעילי ועדות ההתנגדות הסתננו לישראל דרך גבול מצרים    היו בדרכם לג'נין להפעיל מפעל לקאסמים    שיחדו חיילים מצריים בדרכם לישראל
יוסי עבדי
גורם בכיר ברשות הפלשתינית אמר היום כי אבו-מאזן שוחח עם נציגים בממשל בוש, ודחק בהם ללחוץ על ישראל "להפסיק את התוקפנות הצבאית המופעלת כנגד העם הפלשתיני"
ברוך לוי
מדנון נמסר כי מדובר בקו יוקרתי ועשיר המציג עיצובים מקוריים ואופנתיים    בקרוב ישווק קו התכשיטים היוקרתי גם בשוק הישראלי
ברוך לוי
מנכ"ל קבוצת מפעלי נייר חדרה, אבי ברנר: "מחירי המזוט כמעט והוכפלו במהלך השנה האחרונה, עובדה שהשפיעה על מחירי האנרגיה ועל התשומות בתעשיית הנייר בצורה דרסטית"    לאור העלייה המשמעותית בתשומות, יעלו המפעלים את מחירי הנייר ברבעון הרביעי 2005 בכ-10%    העלייה החדה במחירי הנייר צפויה להכביד במיוחד על העיתונות הכתובה
ברוך לוי
משאל התאחדות התעשיינים מגלה, כי הרפורמה בנמלים כבר מורגשת - 38% מהתעשיינים הבכירים סבורים כי חל שיפור בשירותי הנמלים    עוד עולה מהמשאל: כ-54% מהתעשיינים הבכירים נוסעים לחו"ל עד 5 פעמים בשנה לנסיעות עסקיות    כ-89% מהתעשיינים, נוהגים לעשות פעילות ספורטיבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il