X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הקופה טוענת שלא מולאו הבטחות לסיוע; בידי משרד הבריאות מידע המצביע על הוצאות תמוהות; אחת מהן: 100 אלף דולר לקמפיין פרסום ברדיו דרום שבעליו הוא צביקה שלום, אחיו של שר האוצר
▪  ▪  ▪

שר האוצר, סילבן שלום, יחליט תוך שבוע-שבועיים על היקף הסיוע לקופת חולים לאומית. היקף הסיוע יגיע למאות מיליוני שקלים. שלום אישר, כי אכן קיבל פנייה מהקופה, ובדעתו לפעול בהקדם להצלת הקופה, המבטחת 700 אלף איש.
עם החשיפה ב"גלובס" ביום ה' (30.5.02), לפיה הקופה הגיעה באחרונה לסף קריסה, קיבלו שרי ממשלה פניות רבות מצד בכירים בליכוד וכן מצד מנהלים בלאומית. אלה ביקשו לפעול בהקדם כדי להציל את הקופה מקריסה.
גם ראש הממשלה, אריאל שרון, קיבל דיווח על מצבה העגום של לאומית, ובשיחה שקיים עם שלום, ביקשו לפעול בהקדם כדי להציל את הקופה מקריסה. הקופה מזוהה עם הליכוד.
אחת הטענות שמעלה עתה לאומית, היא השקעותיה הגדולות בתיחזוק ובהפעלה של סניפיה ביהודה ושומרון. ב-1995 החזיקה הקופה בשטחים כ-100 סניפים.
לטענתה, היא היחידה מבין הקופות שהקימה סניפים בהתנחלויות, לאחר שקיבלה הבטחה מממשלות ישראל לפיהן תקבל הטבות וסיוע לצורך כך.
טענת הנהלת לאומית אינה מקובלת על האוצר ומשרד הבריאות. בשני משרדים אלה הצטבר מידע רב, הנוגע לניהול כספי שגוי ואף להוצאות תמוהות מצד הקופה. חלק מהמידע התקבל במסמכים עליהם חתום משרד רואי החשבון היוצא של הקופה, ליואי את ליואי.
מידע נוסף מצביע על הוצאות גדולות המעוררות שאלות. מדובר, בין היתר, במסע שיווק ופרסום בכלי תקשורת שונים.
בין היתר מדובר בהצעה שקיבלה לאומית במרס 2001 להעלות קמפיין פרסום ב"רדיו דרום" בסכום כולל של 100 אלף דולר. רדיו דרום נשלט על-ידי צביקה שלום, אחיו של השר שלום.
ההצעה אושרה בחלקה, במסגרת קמפיין גדול שביצעה לאומית, באמצעות לאומית לעתיד.
יו"ר לאומית, אברהם הירשזון, אמר היום, כי הקופה ממתינה עתה לאישור תוכנית הבראה שהגישה. "הגשנו תוכנית הבראה שפרוסה על מספר שנים. הקופה צריכה לתרום. מדינת ישראל תסייע לה. אנחנו הקופה היחידה שנכנסנו עם גיבנת".
הירשזון טוען, כי בניגוד לקופות אחרות - לאומית לא קיבלה סיוע ממשלתי. כללית קיבלה לדבריו סיוע בסך 4.6 מיליארד שקל, ואילו "אנחנו קיבלנו קדחת בצלחת, למרות חוק בריאות ממלכתי שקבע שכולם ייכנסו מיושרים".
הירשזון הוסיף, כי לאומית פועלת מזה מספר שנים לצמצם את ההוצאות. כך, לדוגמא, סגרה הקופה 30 סניפים ביש"ע. ההוצאות ביש"ע כיום גבוהות בהרבה גם בגלל האינתיפאדה, אמר. לדבריו, מה שמעיק על הקופה הם חובות העבר והפנסיה התקציבית שמשלמת הקופה.
הירשזון אמר, כי אין בדעת מועצת המנהלים של הקופה לפטר את המנכ"ל, שמואל רוזנמן. לדבריו, רוזנמן צריך לעמוד בראש תוכנית ההבראה. באשר לו עצמו, אמר: "אני לא אעזוב עד שקופת חולים תהיה מיושרת לחלוטין".
בנוגע לפרסום ברדיו דרום מסרה לאומית, כי הקופה ראתה בדרום יעד אסטרטגי, ולכן נקטה במדיניות שיווק שנועדה לשפר את התשתיות וסביבת השירות ללקוח. ההתקשרות עם רדיו דרום נעשתה במסגרת מדיניות זו, בזכותה גוייסו בשנה האחרונה אלפי חברים חדשים בדרום.

תאריך:  02/06/2002   |   עודכן:  02/06/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
בשוק המט"ח ממתינים לאישור התוכנית הכלכלית בכנסת בקריאה שנייה ושלישית
הדר פרבר
המשבר בא לידי ביטוי בהדלדלות מקורות המים, שגרמה לגירעון מצטבר של כ-2 מיליארד מ"ק במאגרי המים; חברי הוועדה טוענים למחדל מתמשך של הממשלות
מירב לוי
ד"ר אופר הינו בעל ניסיון רב בניהול מו"פ בתעשייה וניסיון עשיר בהנבטות של סטארט-אפ והשקעות מו"פ
אלונה קורן
בגולדמן זאקס מעריכים כי לאחר אישור התוכנית הכלכלית ירד הדולר לרמה של 4.55 שקלים
מירב לוי
הקמת היאחזות הנח"ל נועדה לחזק את היישובים במרחב התפר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il