X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המרכז יכלול את כל הסרטים שנעשו על השואה ועשרות אלפי עדויות ניצולים יעניק מדי שנה את "פרס יו"ר יד ושם ליצירה קולנועית העוסקת בשואה"
▪  ▪  ▪

ביד ושם ייחנך מחר (יום ג', 1.11.05) מרכז הצפייה החדש שהוקם בתרומתם של דניאלה ודניאל שטינמץ מישראל ושל קרן "ישרי דרך" מיסודו של סטיבן שפילברג.
באירוע תוקרן ברכה של שפילברג שהקליט במיוחד וכן ישאו דברים: שר האוצר ומ"מ ראש הממשלה אהוד אולמרט, היזם ואיש העסקים דניאל שטינמץ, נשיא ומנכ"ל הקרן להיסטוריה חזותית מיסודו של סטיבן שפילברג פרופ' דאגלאס גרינברג, יו"ר האגודה האמריקנית למען יד ושם אליעזר זבורובסקי, יו"ר הנהלת יד ושם, אבנר שלו.
המרכז, מרכז ידע עולמי יחיד מסוגו, יאסוף ויקטלג יצירות קולנועיות על כל סוגיהן בנושא השואה. במרכז ניתן יהיה לצפות בעדויות מצולמות של ניצולים - עשרות אלפי עדויות מצולמות מאוסף יד ושם ובהמשך גם מאוסף הקרן להיסטוריה חזותית, מיסודו של סטיבן שפילברג.
יו"ר הנהלת יד ושם, אבנר שלו, מסר: "השפה החזותית היא השפה הבינלאומית בדורנו ורק תלך ותתחזק בקרב דור העתיד. ההתמודדות עם העובדה הביולוגית שדור הניצולים הולך ומתמעט מעצימה את חשיבותה של שפה זו בתחום זיכרון השואה". עוד הוסיף שלו: "המרכז יעודד את המחקר בתחום הקולנוע והשואה וכן ישמש אמצעי חינוכי מהמדרגה הראשונה".
המרכז ממוקם בצמוד למוזיאון החדש לתולדות השואה והוא מהווה חלק מהמכלול המוזיאוני החדש. הוא יאפשר לבני נוער, יוצרים, חוקרים ומחנכים לאתר בלחיצת כפתור סרטים בנושא השואה מכל ז'אנר לפי שמות, נושאים ומקומות לבחירתם. המבקר יוכל לצפות בהם בעזרת מערכת לצפייה בהזמנה מיידית, המותקנת בכל אחת מ-50 העמדות הממוחשבות הקיימות במרכז וכן באופן קבוצתי באולם המיועד לכך. המרכז שפועל לצד ספריית יד ושם ובראשו עומדת ליאת בן חביב, יקיים כנסים וימי עיון במטרה לעודד את הדיון הציבורי ואת המחקר בנושא "שואה וקולנוע".
סטיבן שפילברג: "מרכז הצפייה החדש ביד ושם משלים את המוזיאון על מרכיביו השונים, אשר מספקים יחד תמונה שלמה של שואה וזיכרון. למרכז הצפייה מטרה שאפתנית וייחודית שהעניקה את ההשראה לתמיכתי במיזם זה".
כדי לעודד את היצירה הקולנועית בנושא השואה, יעניק מרכז הצפייה מידי שנה, החל משנת 2006, את "פרס יושב-ראש יד ושם ליצירה קולנועית העוסקת בשואה" הודות לתרומתם של מיכאלה ולאון קונסטנטינר. מרכז הצפייה הוא מיזם בצמיחה ובהתפתחות מתמשכת. יד ושם מזמין יוצרי סרטים ליצור עמו קשר, על-מנת להבטיח שסרטם יהיה נגיש לצפייה במרכז. כל זאת במטרה לעזור לנו להקים את המאגר העולמי המקיף והשלם ביותר לידע היסטורי וקולנועי על השואה.

תאריך:  31/10/2005   |   עודכן:  31/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
מות שני צעירים מוסלמים שנמלטו ממעצר משטרתי הביא להפרות סדר חמורות באחד הפרברים הצפוניים של פריז    מאות צעירים מוסלמים, בדומה למראות האינתיפאדה בשטחים, תקפו את כוחות הביטחון, שרפו כלי רכב ממשלתיים ופחי אשפה ואף נשמעו יריות לעבר כוח משטרתי    גורמי ביטחון רואים באזור המהווה חממה לצמיחת ארגונים איסלמיים קיצוניים - "הר געש רדום"
ענבל אביב
אחד הקישורים הפופולריים באתר, הוא זה שמוביל ללוח אופנועים משומשים - קנייה ומכירה, אך הגולשים המנסים להכנס ללוח נתקלים כעת בהודעה בלשון זו: "HACKED BY Team-Evil FUCK ISRAEL"
ענבל אביב
קובה הינה מדינה קומוניסטית. לישראל אין עימה יחסים דיפלומטיים וכן אין לישראל שגרירות בקובה, ולכן יש קושי לבצע את כל הסידורים להעברת הגופה
יפעת גדות
ראש הממשלה נרצחה על-ידי שומרי ראשה הסיקים
יוסי עבדי
אירן מתכוונת לסייע לסוריה בבניית חמישה מתקנים לפיתוח נשק כימי    בתוכנית: לסיים את הקמת בסיסי הנשק עד לסוף שנת 2006 - "לכל המאוחר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il