X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כאשר בני הנוער נמצאים עם חברים, קללות וגסות רוח עשויים להיות חלק מהדרך בה הם מתייחסים האחד לשני יכול להיות שהם פשוט שוכחים לשנות את ההתנהגות כשהם מגיעים הביתה
▪  ▪  ▪

בני נוער לעיתים קרובות מתנהגים בצורה פוגעת ואנטי חברתית וההשערה היא כי הכל כתוצאה משינויי ההורמונים וחלק טבעי של גיל ההתבגרות. אך מה אפשר לעשות כשאתם מוצאים עצמכם תוהים לאן נעלם הילד העליז והמתוק שלכם?
להאשים את ההורמונים?
ישנן ראיות המצביעות על כך שהתפרצויות זעם, התפרצויות רגשיות אחרות ונהמות וצעקות אינן חלק טבעי מתהליך ההתבגרות, אלא למעשה הדגשה של אישיותו של אדם צעיר.
אם לילדכם יש התפרצויות זעם לפני גיל הבגרות המינית, סביר להניח שאלו יחמירו במהלך גיל ההתבגרות. אם לא, הן לא בהכרח יתפתחו.
מאיפה זה בא?
אם ילדכם גס רוח אתם צריכים לדעת מדוע לפני שתחליטו מה לעשות לגבי התנהגות זו.
הסיבה לכך יכולה להיות כי הוא מנסה לזעזע אתכם. או, כי זו דרכו להביע את עצמו בדרך נפרדת מכם (סימן לעצמאות).
סיבה נוספת נובעת מהעובדה כי הוא אינו מסוגל לשלוט בעצמו וסובל מ'מבול' של רגשות מבלבלים. כאשר הוא נמצא עם חברים, קללות וגסות רוח עשויים להיות חלק מהדרך בה הם מתייחסים האחד לשני; יכול להיות שהוא פשוט שכח לשנות את ההתנהגות כשהגיע הביתה. או, יכול להיות, שהוא מחקה אתכם.
תגובה נמהרת מצידכם, במיוחד אם גסות הרוח שלו אינה חלק מאישיותו, עלולה להחריף את הבעייה. אל תתייחסו לזה ברצינות רבה מדי, נסו לגלות מה עומד מאחורי ההתנהגות הזו. יכול להיות שהוא רב איתכם בעקבות אי הבנה שמקורה במקום אחר לגמרי.
שאלה של אישיות
אם ילדכם בדרך כלל מסוגל להביע את עצמו הן מבחינה מילולית והן מבחינה רגשית הרי שגסות הרוח אינה חלק מאישיותו. במידה ולא, היא עלולה להיות יותר מבעייה זמנית. קושי בהבעת רגשות או קושי במציאת המילים הנכונות עשויים להוביל אותו להפוך לגס רוח או להשמע כזה. אם זה המקרה, גסות הרוח היא התנהגות משנית לחוסר היכולת להביע עצמו - ובזה יש למקד את תשומת הלב.
ביטויים רגשיים עשויים להיות דרך המשתפרת עם הזמן. כמובן שטוב יותר לעזור לילד לפתח יכולות אלו בגיל צעיר ככל האפשר אך לעולם לא מאוחר להתחיל.
מה עושים?
אל תתעלמו מצורת התנהגות זו - אם גסות רוח היא התנהגות שהיתה תמיד חלק מאישיותו של הילד והחריפה כשגדל, אתם צריכים להתמודד איתה.
דברו עם הילד - נסו להגיע לשורש הסיבה להתנהגות.
מצאו מישהו שהילד בוטח בו - במידה והוא לא נפתח אליכם בקשר להתנהגותו, נסו לבדוק אם יעדיף לשוחח עם חבר משפחה, אח גדול יותר דוד או דודה.
אם כל אלו לא יצליחו, יתכן ואתם צריכים לפנות לייעוץ מקצועי. זכרו, אם אתם בוחרים באפשרות זו יתכן מאד שתאלצו לבחון בהזדמנות זאת גם את התנהגותכם שלכם.

תאריך:  31/10/2005   |   עודכן:  31/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
יפגש עם נשיא המדינה ואנשי כמורה בישראל    יבקר במוזיאון יד ושם    יפגש עם ראש הכניסה היוונית אורתודוכסית    בנוסף, יפגש גם עם יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן
יפעת גדות
אזור במוח נמצא עבה יותר אצל אנשים שאינם סובלים מחרדות גם לאחר אירוע מלחיץ כמו פיגוע למשל
הדר פרבר
המרכז יכלול את כל הסרטים שנעשו על השואה ועשרות אלפי עדויות ניצולים    יעניק מדי שנה את "פרס יו"ר יד ושם ליצירה קולנועית העוסקת בשואה"
יהונתן דחוח-הלוי
מות שני צעירים מוסלמים שנמלטו ממעצר משטרתי הביא להפרות סדר חמורות באחד הפרברים הצפוניים של פריז    מאות צעירים מוסלמים, בדומה למראות האינתיפאדה בשטחים, תקפו את כוחות הביטחון, שרפו כלי רכב ממשלתיים ופחי אשפה ואף נשמעו יריות לעבר כוח משטרתי    גורמי ביטחון רואים באזור המהווה חממה לצמיחת ארגונים איסלמיים קיצוניים - "הר געש רדום"
ענבל אביב
אחד הקישורים הפופולריים באתר, הוא זה שמוביל ללוח אופנועים משומשים - קנייה ומכירה, אך הגולשים המנסים להכנס ללוח נתקלים כעת בהודעה בלשון זו: "HACKED BY Team-Evil FUCK ISRAEL"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il