X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גורמים רשמיים בהודו אינם משוכנעים כי האשם אכן תלוי באותה קבוצה או בכל גורם בצד הפקיסטני של הגבול
▪  ▪  ▪

קבוצה לא ידועה אשר לדברי המשטרה הפקיסטנית, קשורה לקיצונים בפקיסטן, בחבל קשמיר לקחה אחריות לארבעת הפיגועים שאירעו בסוף השבוע (שבת) בהודו, וגרמו למותם של 59 בני אדם בניו-דלהי, אך גורמים רשמיים בהודו אינם משוכנעים כי האשם אכן תלוי באותה קבוצה או בכל גורם בצד הפקיסטני של הגבול.
הרשויות אמרו כי כבר אספו מידע חיוני ורמזים על מה שאירע בשבת בשני שווקים הומי אדם ובאוטובוס. החוקרים פשטו על עשרות בתי מלון בעיר בניסיון לאתר חשודים והמשטרה אמרה, כי היא חוקרת כמה גורמים "אנונימיים". הבוקר ניו-דלהי נראתה תחת אבטחה כבידה כשהתושבים פתחו בשבוע העבודה שלהם. במערב העיר ג'ייפור, עמדו דקה דומייה לזכר הקורבנות של הפיגועים.
בדרך כלל גורמים בהודו אכן מפנים אצבע מאשימה כלפי המורדים הפקיסטנים אשר פועלים בקשמיר, בחלק ההודי, בכל התקפות טרור אשר קורות במקום. לאחר הפיגועים שאירעו בשבת, גינתה הממשלה הפקיסטנית את האירוע.
כאמור, התקשר אדם אשר מכנה את עצמו אחמד יאר גהאזנבי לסוכנות הידיעות בקשמיר ההודית ואמר, כי הקבוצה האיסלמית 'אינקוילאב מאהז', או החזית למפהכה האיסלמית, ביצעה את הפיגועים הקטלניים אשר גרמו גם ללמעלה ממאתיים פצועים. עוד אמר, כי הפיגועים בוצעו כהתנגדות להיתקלות של המורדים באנשי הביטחון אשר לטענתו פגעו בהם באופן משמעותי.
המשטרה בקשמיר ההודית אמרה, כי סוכנויות המודיעין אינן מכירות את שמו של המתקשר והממשלה סירבה להגיב על לקיחת האחריות. עם זאת, סגן מפכ"ל המשטרה בניו-דלהי, קרנייל סינג, אמר כי הקבוצה קשורה ל-לשקאר א-טויבה (Lashkar-e-Toiba), או 'צבא הטהורים', קבוצה אלימה אשר פועל בקשמיר נגד מטרות ממשל הודיות ונגד תיירים מערביים.
מומחה לעניין אמר, כי התזמון של הפיגועים מצביע על כך שאכן קבוצה זו עשויה להיות זו שעומדת מאחוריהם. "זה נראה כמו לשקאר. הם הקבוצה הפעילה ביותר כאן", כך אמר המומחה, ויקראם סוד, לשעבר ראש מטה המחקר בסוכנות הביון ההודית.
החוקרים מנסים לאתר כמה טלפונים ניידים מהם בוצעו מספר שיחות, אשר על-פי החקירה נראה כי הן בוצעו "בתבנית מסוימת", שככל הנראה מובילה לגורמים אשר עומדים מאחורי תכנון הפיגועים. המשטרה מחפשת אדם בשנות העשרים לחייו, אשר סירב לקנות כרטיס לאוטובוס וירד ממנו, לאחר שהשאיר תיק גדול שגרם לבהלה רבה. הנהג והכרטיסן השליכו את התיק, כשאירע הפיצוץ.
ההתקפות אירעו בזמן רגיש במיוחד, כשהודו ופקיסטן הסכימו על פתיחת הגבול בחבל השנוי במחלוקת, על-מנת שנפגעי רעידת האדמה שאירעה באסיה יוכלו לעבור את הגבול ולהתאחד עם משפחותיהם.
לאחרונה הוגדרה מדיניות של "גבול רך" עם פקיסטן. האופוזיציה ההודית קראה לבחון שוב את המדיניות, במסגרתה הוסכם בתחילת השבוע כי אנשים יוכלו לחצות את הגבול הקשמירי בחמש נקודות שנקבעו לכך, החל מה-7 בנובמבר, כדי לסייע לנפגעי רעידת האדמה, כאמור, במזון, מקלט ורפואה. בנוסף, יוכלו אנשים להתאחד עם משפחותיהם בצד השני של הגבול. כ-80,000 איש נהרגו ברעידת האדמה וכ-3 מיליון תושבים נותרו ללא גג לראשיהם, רובם בפקיסטן.

תאריך:  31/10/2005   |   עודכן:  31/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
כאשר בני הנוער נמצאים עם חברים, קללות וגסות רוח עשויים להיות חלק מהדרך בה הם מתייחסים האחד לשני    יכול להיות שהם פשוט שוכחים לשנות את ההתנהגות כשהם מגיעים הביתה
מירב לוי
יפגש עם נשיא המדינה ואנשי כמורה בישראל    יבקר במוזיאון יד ושם    יפגש עם ראש הכניסה היוונית אורתודוכסית    בנוסף, יפגש גם עם יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן
יפעת גדות
אזור במוח נמצא עבה יותר אצל אנשים שאינם סובלים מחרדות גם לאחר אירוע מלחיץ כמו פיגוע למשל
הדר פרבר
המרכז יכלול את כל הסרטים שנעשו על השואה ועשרות אלפי עדויות ניצולים    יעניק מדי שנה את "פרס יו"ר יד ושם ליצירה קולנועית העוסקת בשואה"
יהונתן דחוח-הלוי
מות שני צעירים מוסלמים שנמלטו ממעצר משטרתי הביא להפרות סדר חמורות באחד הפרברים הצפוניים של פריז    מאות צעירים מוסלמים, בדומה למראות האינתיפאדה בשטחים, תקפו את כוחות הביטחון, שרפו כלי רכב ממשלתיים ופחי אשפה ואף נשמעו יריות לעבר כוח משטרתי    גורמי ביטחון רואים באזור המהווה חממה לצמיחת ארגונים איסלמיים קיצוניים - "הר געש רדום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il