X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ויכוח לגבי שיטת הבדיקה; החובה להתקין מערכת זיהוי אויר גם בישראל - החל משנת הדגם 2004
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  תאונות דרכים
  בטיחות
  צמיגים

מערכת אזהרה מפני לחץ אויר לקוי בצמיגים, תותקן בעתיד הקרוב בכל המכוניות החדשות. כך החליטה הרשות הלאומית האמריקנית לבטיחות בדרכים, שמצאה כי לחץ אויר לקוי בצמיגים, הינו אחד הגורמים הקטלניים ביותר לתאונות דרכים.
תאונות יחיד והתהפכוית מסיבות לכאורה מסתוריות וחסרות הסבר, מתגלות מאוחר יותר כתוצאה של לחץ בלתי בצמיגי הרכב. הצמיג שומר על הקשר הראשוני של המכונית עם הכביש, וכל פגם במבנהו עלול לגרום לתוצאה קטלנית. לחץ אויר בלתי מתאים יגרום לקילוף רבדי המגן של הצמיג, עד לחשיפת שכבת בסיס הצמיג – ומכאן קצרה הדרך להתפוצצות הצמיג ולזריקת הרכב מהכביש.
בדיקה שבועית של לחץ האויר עשויה למנוע בקלות תאונות רבות, אך מעטים הנהגים המקפידים על ביצוע הבדיקה. בשנת 2000 יצא הקונגרס האמריקני בחקיקה ראשית בנושא זה, המורה על התקנת מערכות ניטור לחצי אויר בכל המכוניות שייוצרו בעתיד.
החקיקה נערכה בצל שערוריית 6.5 מיליון צמיגי חברת פיירסטון הפגומים, אשר גרמו לתאונות דרכים במהלכן נירשמו 271 מקרי מוות ו-800 פצועים. חברת פורד השתמשה בצמיגים המסוכנים בגי'פים הנפוצים מדגם אקספלורר, ובחוק החדש נקבע כי החל משנת 2004 יוחל בהתקנת מערכת זיהוי לחץ אויר במהלך ייצורן של המכוניות החדשות.
הרשות הלאומית האמריקנית לבטיחות בדרכים - NHTSA, מאפשרת ליצרני הרכב לבחור באחת משתי דרכי הפעלה: השיטה הישירה הנחשבת לבדוקה ומדוייקת, והשיטה האלטרנטיבית העושה שימוש במערכת ה ABS של המכונית. בשיטה האלטרנטיבית מאתר מחשב ה ABS שוני בין מהלך גלגל מסויים לבין שלושת הגלגלים האחרים, ומפרש ההבדל כמידת לחץ אויר שגויה.
הרשות לבטיחות צידדה מתמיד בשיטה הישירה שעלותה כ-79 דולר למכונית, בעוד שיצרני הרכב טוענים כי השיטה האלטרנטיבית העולה רק כ-13 דולר למכונית, הינה אמינה יותר. מחלקת הבטיחות של ג'נראל מוטורס מסבירה, כי השיטה העקיפה נוחה יותר להתקנה בכל מכונית, שכן 82 אחוז מהמכוניות מיוצרות באופן סטנדרטי עם ABS.
אירגוני צרכנים קובלים, כי הרשות נכנעה לרצון הבית הלבן, אשר לכשעצמו התיישר על-פי לחצי לובי יצרני המכוניות. בשנה שעברה הביע מימשל בוש תמיכה בשיטה העקיפה. אירגוני הצרכנים קבעו, כי יצרני הרכב שואפים לשלב את המערכת הניטור הישירה רק במכוניות יקרות ותמורת תוספת מחיר.
החוק היה אמור להיכנס לתוקף עוד בנובמבר השנה, ולחייב את התקנת המערכת בכל מכונית במשקל עד 5 טון. עתה ניכר כי החל מנובמבר 2003 יצטרך כל יצרן להתקין את מערכת הניטור ב-10 אחוזים מהצי הרכב החדש מייצורו, בשנה הבאה יחוייבו 35 אחוזים בהתקנה ובשנה שלאחר מכן 65 אחוזים. במרס 2005 צפוייה הרשות לפרסם החלטות לגבי המשך הדרך, אך כבר עתה ניכר כי החל מ-31 באוקטובר 2006 יצויידו במערכת כל המכוניות.
לישראל יגיעו מכוניות ראשונות המצויידות במערכת, בשנת הדגם 2004. בדעת רשויות ארה"ב לחייב בהתקנת המערכת את כל המכוניות המשווקות בתחומה, ולפיכך ידרשו גם היצרנים האירופיים לאמץ את הפיתוח הבטיחותי החדש.

תאריך:  03/06/2002   |   עודכן:  03/06/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
הדלתות רחבות מאוד, והן ניתנות לפתיחה בזוית של 90 מעלות; כך תתאפשר יציאה מלכותית וזקופה מהמכונית
אלונה קורן
זאת לעומת הפסד של 72 מיליון שקל בשנת 2001; לידר-דש הרוויחה 12 מיליון שקל
ברבעון
אלונה קורן
עיקר הפגיעה בהכנסות נבעה מירידה של 17% בהכנסות עסקי הביטוח
יואב יצחק
הקופה טוענת שלא מולאו הבטחות לסיוע; בידי משרד הבריאות מידע המצביע על הוצאות תמוהות; אחת מהן: 100 אלף דולר לקמפיין פרסום ברדיו דרום שבעליו הוא צביקה שלום, אחיו של שר האוצר
אלונה קורן
בשוק המט"ח ממתינים לאישור התוכנית הכלכלית בכנסת בקריאה שנייה ושלישית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il