X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשנים האחרונות יש יותר ביקוש לתרופות ללא מרשם היקף שוק תרופות אלה נאמד ב-130 מיליון דולר בשנה עיקר ההשפעה על רוכשי OTC באה מהמלצות הרוקחים וחלקם מושפעים דווקא מפרסומות רוב הרכישות - משככי כאבים
▪  ▪  ▪

היקף שוק התרופות ללא מרשם בישראל נאמד כיום בכ-130 מיליון דולר לשנה, עם קצב גידול שנתי של 5% בין השנים 2000-2004. כמו-כן, גם ב-2005 צפוי היקף הגידול לעמוד על 5%-6%. כך עולה (יום ב', 31.10.05) ממחקר שנערך באוניברסיטת דרבי.
המחקר נערך על-ידי סיגל מכני, סטודנטית באוניברסיטת דרבי ועובדת בחברת טבע.
למרות קצב הגידול שנרשם במכירת תרופות ללא מרשם בישראל, מספר זה עדיין נחשב לנמוך לעומת השוק באירופה, שם מדובר בקצב גידול של כ-15% ואף יותר בשנה.
מממצאי המחקר עולה כי משככי הכאבים הינם הקטגוריה העיקרית הנמכרת כ-OTC בבתי המרקחת בארץ ובעולם, מאז החל שוק התרופות ללא מרשם לפעול. הצפי הוא שמגמה זו תימשך גם בשנים הבאות.
מהנתונים עולה עוד כי רכישת תרופה ללא מרשם מלווה במעורבות נמוכה של הצרכן בישראל והיא שונה במהותה מהתנהגותם של צרכנים ביחס למוצרי מזון או מוצרי צריכה, דבר מפתיע שכן הצפי היה שמעורבות הקונים בתרופות תהיה גבוהה משמעותית.
ממה הקונים מושפעים? מפרסומות והתנסות בעבר
מעבודתה של הסטודנטית עולה כי עיקר ההשפעה על רוכשי OTC באה דווקא מהמלצות הרוקחים, וזאת משום שהמלצות אלה נתפסות ברצינות מצד הקונים הרואים ברוקחים כמעין "סמכות רפואית" בעלת ניסיון והיכרות המקנה להמלצה משמעות רצינית ואחראית.
בנוסף, לקוחות מושפעים גם מפרסומות בתקשורת, ובמקביל התנסות אישית או של בן משפחה מהווה גורם משמעותי אף היא ברכישת תרופות OTC.
בעשור האחרון קיימת מגמה של פרסום מוצרים ללא מרשם על-מנת להשפיע על החלטותיו של הצרכן ועידודו לגשת לבית המרקחת, בלי לעבור סמכות של רופא. ההערכה היא שהיקף פרסום תרופות OTC יילך ויגדל בשנים הקרובות, דבר שכצפוי ישפיע על הצרכנים.
החנויות מהוות אף הן אלמנט תחרותי חדש יחסית שמגביר את התחרות בתרופות ללא מרשם. חנויות אלה יגרמו להקמת קווי הפצה נוספים למאות נקודות מכירה חדשות.
אוניברסיטת דרבי מעריכה כי במטרה לייעל את מערך ההפצה, ייווצרו תמהילי הפצת תרופות מוגבלות בהיקפים תוך התמקדות במערך ההפצה אשר יותאם להפצתם של התרופות ללא מרשם, כאשר משקל גדול במערך ההפצה יתמקד במשככי כאבים שכאמור הם הנרכשים ביותר על-ידי צרכני OTC.
גם קופות החולים מצטרפות לתחרות בתחום
הניסיונות של רשתות המזון לפתוח בתי מרקחת בתוך הרשתות במטרה להפוך את קניית התרופות לחלק ממערכת הקניות השגרתית לבית, עשויים להגביר את התחרות בתחום תרופות OTC. כל זאת בנפרד מקופות החולים ורשתות הפארמים השונות שכבר עכשיו, ובעיקר בשל גודלן והיקף הרכישה שלהן, מוזילות מחירים ומגבירות אף הן את התחרות בתחום.
על-פי הערכות, "הפאסיביות" הנוכחית של קוני התרופות ללא מרשם עשויות להשתנות בעתיד בגלל התחרות שתיצור הבדלי מחירים משמעותיים לצרכנים. בנוסף, יווצר בידול ברור יותר בין סוגי התרופות במקום להתייחס למשככי הכאבים "כתרופה אחת" ללא הבדלים מהותיים בין התרופות השונות כפי שקונים רבים נוטים להתייחס אליהם כיום.
כמו-כן, יתכן כי הגברת התחרות בתחום התרופות ללא מרשם תביא להגדלת שיעור הצמיחה השנתי מ-5% לשיעור משמעותי יותר במכירות בישראל תוך גידול צפוי בכמות נקודות המכירה.

תאריך:  31/10/2005   |   עודכן:  31/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
סעיף 16 לחוק המע"מ קובע כי בעלי עסקים מוכרחים להעביר תשלומי מע"מ גם במקרים שהחוק מונע מהם לגבותם מלקוחותיהם    הדרישה באה על-רקע קריסות עסקים כמו קלאבמרקט, המוכיחות שמתכונת החוק הנוכחית בעייתית
הדר פרבר
ראש ממשלת איטליה מתכוון להתמודד לכהונה נוספת בבבחירות שייערכו בעוד מספר חודשים
נוה יוסף
על-פי תיקון 33 לחוק חסינות חברי הכנסת, הודעתו של מזוז על הגשת כתב האישום מסירה את חסינותו של גורלובסקי אלא אם זה מעוניין להשאירה ולהעמידה להצבעה בוועדת הכנסת ובמליאה
יואב יצחק
היועמ"ש הורה לבדוק חשד לפיו ביצע עבירות פליליות ב-2004 וניצל לרעה את תפקידו    סייע בקידום חברי מרכז הליכוד בחברת בזק    אולמרט מכחיש החשד נגדו
גלית יצחק
מחצית מהסובלים מיתר לחץ דם אינם מודעים לכך וחלקם אינם מטופלים כיאות    היום יצוין ברחבי הארץ יום יתר לחץ דם    עובדי מד"א יבצעו מדידות לחץ דם בקניונים ומקומות ציבוריים    בי"ח וולפסון יקיים יום פתוח לציבור בנושא זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il