X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עלות המוכנות לקראת התפרצות השפעת: 7.1 מיליארד דולר הדגיש את הסכנה שבהתפרצות השפעת וקרא להתכונן מבעוד מועד
▪  ▪  ▪

הממשל האמריקני, ובראשו הנשיא, ג'ורג' בוש, מחלימים מאסון ההוריקנים, מהטיפול הלקוי ב'קתרינה' והביקורת בעקבותיה וכעת נאלצים להתמודד עם בעיה לא פחות מאיימת - שפעת העופות. הנשיא האמריקני נאם היום (ג', 1.11.05) במוסד הלאומי לבריאות במרילנד והודיע על האסטרטגיה שלו בנושא. כבר עכשיו יש שמבקרים את הנשיא ושואלים, מדוע עד כה לא הוכנה תוכנית חירום. גם גורמים בממשל עצמו אמרו לאחרונה, כי ארה"ב אינה מוכנה להתפרצות המחלה.
הנשיא הדגיש בנאומו את הקושי הרב שב"סופר-שפעת" שהיכתה את המדינה, וביקש מהקונגרס 1.2 מיליארד דולר לחיסונים שאמורים להגן על כ-20 מיליון אמריקנים מפני השפעת.
המטרות שהנשיא בוש הציג: לזהות ולעצור כל התפרצות של שפעת העופות, לפתח חיסון ותרופות שיעזרו להילחם בווירוס ולהגיב במהירות האפשרית כדי למנוע אבדן חיים.
נזכיר, כי החודש פרסם הניו-יורק טיימס מסמך, אשר מצביע על עובדה מפחידה - ארה"ב אינה מוכנה להתפרצות מחלת שפעת העופות וכי קרוב לשני מיליון בני אדם עלולים לקפח את חייהם כתוצאה מהמחלה - אם ארה"ב לא תיערך בהתאם - ובהקדם. על-פי המסמך אם לא תיעצר ההתפרצות באסיה היא עלולה להגיע לארה"ב בתוך מספר חודשים ואולי אף שבועות מספר. בעקבות זאת הורה הנשיא להכין תוכנית חירום למלחמה במחלה.
הנשיא אמר, כי מדובר בתוכנית שעלותה 7.1 מיליארד דולר, אשר תעזור להתכונן להתפרצות השפעת אשר בנתיים עושה שמות באסיה.
בחדשות הכבלים האמריקנים דווח, כי במסגרת האסטרטגיה החדשה של בוש, מתכוון הנשיא האמריקני להציע אסטרטגיה של הגנה על יצרני חיסון השפעת מפני תביעות כצעד בסיסי לקדם את תעשיית ייצור התרופות - ואכן לדברי הנשיא יש לקחת אחריות עבור היצרנים של החיסונים.
המדינות בארה"ב ממתינות להוראות ראשונות, בנוגע לקבלת חיסונים ותרופות. ככל הנראה בראש רשימת הנזקקים לחיסון, באופן דחוף ביותר, יהיו העובדים אשר מעורבים בייצור החיסון, עובדי בריאות, שוטרים ונהגי אמבולנסים ועוד.
יש לנו סיבה להיות מודאגים
"אם ההסטוריה היא המדריך שלנו, אז יש לנו סיבה להיות מודאגים", אמר בוש. "בעשור האחרון, המדינה שלנו והעולם נפגעו על-ידי שלוש מגפות של שפעת, ווירוסים מעופות תרמו לכל אלה". הנשיא הצביע על כך שהמגיפה ב-1918 גרמה למותם של כחצי מיליון אמריקנים ולמעלה מ-20 מיליון אנשים ברחבי העולם.
"שליש מהאוכלוסיה האמריקנית נדבקה, ותוחלת החיים במדינה שלנו ירדה ב-13 שנה. אחרי המגיפה ב-1918 הגיעו מחלות ב-1957 ו-1968, אשר הרגו עשרות אלפי אמריקנים ומיליונים ברחבי העולם".
בחודש שעבר מסר ארגון הבריאות העולמי כי מספר ההרוגים כתוצאה משפעת העופות עלול להגיע למיליונים. הארגון כינה את השפעת "המגיפה הנוראה ביותר שהעולם ראה". סוג המחלה ממנו מודאגים רוב המדענים הוא וירוס שפעת העופות H5N1. וירוס זה הוא הקטלני ביותר, וכבר גרם למותם של עשרות בני אדם בכל דרום מזרח אסיה.
המקרה האחרון שהתגלה של שפעת העופות היה בקנדה, אם כי ככל הנראה לא מדובר בנגיף ה-H5N1.

תאריך:  01/11/2005   |   עודכן:  01/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
זכתה בחוזה של חברת בואינג לאספקת למעלה מ-500 מערכות ראש JHMCS    כמו כן זכתה החברה בחוזים ישירים של חיל הים וחיל האוויר האמריקנים לאספקת חלקי חילוף וציוד בדיקה ותמיכה למערכות אלו
נמרוד דוויק
החוג לתיאטרון של אוניברסיטת ת"א יעלה הצגה בינלאומית דרך האינטרנט    השימוש החדשני במדיה מאפשר לרענן את התיאטרון לדברי המארגנים
הדר פרבר
איחדו צוות ספורטיבי למשחקים האסיאתיים ב-2006 וידונו באיחוד הצוות גם במשחקים בבייג'ין
ברוך לוי
הרכישה - תמורת 41.7 מיליון דולר    העסקה משתלבת במדיניות בנק לאומי להרחבת הפעילות הבין-לאומית
ברוך לוי
חברת אקליפטופ תשקם את האתר במסגרת פרויקט היער המשקי בישראל    כבר בט"ו בשבט הקרוב מתכוונת החברה לנטוע כ-10,000 שתילי אקליפטוס במתחם לתועלת הציבור, ועל-ידי כך לשמור על איכות הסביבה, מי התהום ושיקום הקרקע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il