X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החברה זינקה באמצעות רכישת מבטחים מובילה 14 שנים רצופות בתשואות
▪  ▪  ▪

"בשנה האחרונה הפכנו לגורם מוביל השוק ההון", אמר היום (ד', 2.11.05) מנכ"ל מנורה, אהרון קלמן. הוא דיבר בכנס ארצי של 400 מסוכני החברה, שנערך בתל אביב, עם תחילת מכירת מוצרי פיננסים והשקעות של החברה.
קלמן אמר כי נקודת המפנה היתה בספטמבר אשתקד, כאשר החברה רכשה במכרז את קרן הפנסיה מבטחים, ב-710 מיליון שקל. מבטחים היא בעלת 51% משוק הפנסיה, עם פרמיות של 2 מיליארד שקל לשנה.
למנורה היו בשנת 2004 הכנסות של 3 מיליארד שקל מפרמיות בכל ענפי הביטוח, ועם רכישת מבטחים גדלו הכנסותיה בבת אחת ל-5 מיליארד שקל לשנה. החברה מהוה כיום 23.7% משוק ההון ותופסת את המקום השני, לאחר מגדל, לה 29.1% מהשוק.
מנכ"ל מנורה אמר כי החברה מובילה 14 שנים ברציפות, החל מ-1992, בתשואות על כספי מבוטחים בביטוחי חיים. הוא הציג טבלאות שהוכיחו כי תשואת מנורה גבוהה פי שניים בערך, מתשואת מדדי שוק ההון בכל סוגי המדדים - ת"א 25, ת"א 75, ת"א 100, אגרות חוב, השקעות במטבע חוץ וכל נתון השוואתי אחר.
עוד אמר כי מנורה כחברת ביטוח הקטינה את ההוצאות בכלל הפעילות שלה מ-10.2% מהמחזור בשנת 1993 ל-8.8% מהמחזור בשנת 2004, וצמצום זה חד יותר מאשר בכלל השוק. הירידה בהוצאות, יחד עם גידול חד בהכנסות מפרמיות, הביא לגידול חד ברווחי החברה.
ההון העצמי של החברה גדל מ-190 מיליון שקל בשנת 1993 ל-1.07 מיליארד שקל בשנת 2004. הדבר מאפשר לחברה להקטין את סך הפרמיות שהיא מעבירה לביטוח משנה בחו"ל מ-44% ל-24% בשנים הנסקרות, מאחר שהיא יכולה לסמוך במידה גדלה והולכת על ההון העצמי שלה. פחות פרמיות לחו"ל משמע גידול בהכנסות וברווחים.
קלמן אמר כי מנורה תפעל בשלוש זרועות - ביטוח בכל הענפים, פנסיה וחיסכון לטווח ארוך, וזרוע הפעילות הפיננסית באמצעות החברה-הבת מנורה-פיננסים. חברה זו תעסוק בין היתר בנושא קופות גמל, קרנות השתלמות ופעילות בשוקי ההון והבורסה.

תאריך:  02/11/2005   |   עודכן:  02/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
משרד הבריאות מזהיר מפני צריכת שימורי טונה "טוב טעם" של חברת מן בע"מ, מתאריך ייצור 1.8.05 ו-11.9.05, מחשש להימצאות היסטמין    הורה להוריד את המוצר מהמדפים לאחר שהגיעו תלונות על אודם בפנים שנגרמו ל-30 פעוטות במעונות בקריית גת
יוסי עבדי
סילבן שלום התיחס בראיון ברשת ב' לראשונה למשמעות החלטת עצרת האו"ם לפיה ה-27 בינואר יוכר כ"יום הזיכרון הבינלאומי לשואה"    בעניין הסכסוך עם הפלשתינים הדגיש השר: המפתח לרגיעה נמצא אצל אבו מאזן
מחלקה ראשונה
שרון, לפיד, אלון ונתניהו נאמו לזכרו    זאבי נרצח לפני ארבע שנים ע"י שלושה מחבלים פלשתינים    שרון: "גם לאחר מותו, נמצאו רבים החולקים על משנתו ודרכו המדינית. אך אין איש שיוכל למחוק או להתעלם ממשנתו הארץ-ישראלית"
מחלקה ראשונה
מייבאת חיישני נסיעה לאחור של חברת DRAGON    שווי העיסקה: כחצי מיליון שקל
מירב לוי
750 אלף ביקרו בכותל המערבי    תפוסת המלונות בעיר עמדה על 85%    בבירה נערכים לעידוד התיירות בתקופת החורף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il