X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הציבור הישראלי אינו מאמין בעצמו

42% סבורים: סיכוי רב למלחמת אזרחים

סקר המכון הישראלי לדמוקרטיה מציג מצב עגום למדי באמון הציבור במוסדות המדינה ובחשש ממלחמת אזרחים נקודת אור חיובית ברצון הישראלים לחיות בארץ
▪  ▪  ▪
ביה"מ העליון, במקום ה-2 באמון הציבור

רבין, המנהיג המוצלח ביותר

   הדר פרבר
דליה רבין: התמודדנו עם מציאות אכזרית

היום נציין עשור לרצח רה"מ ושר הביטחון יצחק רבין. מסקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה עולה כי רוב הציבור (74%) מחזיק באירוע המצער כאירוע המשמעותי ביותר בתולדות המדינה, אם כי יותר מכך (84%) מאמינים, כי אסון כזה עלול לקרות שוב, כתוצאה מתוכנית ההינתקות.
מדד הדמוקטריה מתפרסם מדי שנה במסגרת מרכז גוטמן ובהנחיית פרופ' אשר אריאן והשנה מתמקד בציון עשר שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל.
דמותו של יצחק רבין בזיכרון הקולקטיבי
הסקר מצייר את דמותו של יצחק רבין כדמות חיובית, אמינה, כמי שפעל כדי להביא את השלום ובעיקר כאדם בעל כושר מנהיגות (84%). 79% סבורים כי רה"מ לשעבר העדיף את טובת המדינה מאשר את טובת מפלגתו ומספר דומה חושבים כי היה בכוחו להביא את השלום. בסופו של דבר עומד רבין בסקר בראש רשימת המנהיגים בישראל, לפי תפקודם, עם 30%, כשאחריו מנחם בגין, עם 22% ודוד בן-גוריון עם 18%.
מדינה מושחתת
ישראל ממוקמת במקום ה-14 מתוך 36 מדינות בשחיתות הפוליטית (המקום ה-23 בטוהר המידות) במסגרת מדד הדמוקטריה נעשה שימוש בהערכה מעודכנת של מכון ICRG שבחן את טוהר המדינות בעולם (היעדר שחיתות). ישראל ממוקמת במדד טוהר המידות ב-2005 במקום ה-23 עם ציון 3 (בסולם 1-7), לצד טיוואן, הונגריה ואסטוניה.
בשלטון בארץ ובמוסדותיו - אין הציבור מאמין. מהסקר עולה כי חלה ירידה של 9% במידת האמון של הציבור במשטרה, ירידה של 8% באמון בצה"ל, 7% באמון בביה"מ העליון וברבנות הראשית וירידה של 6% במידת האמון בפרקליטות המדינה. להבדיל, צה"ל ממשיך להינות מ-78%, כשאחריו ביה"מ העליון עם 70%.
את הירידה באמון שהישראלים נותנים בצה"ל ובמשטרה, מיחסים במכון לדמוקרטיה לתוכנית ההינתקות.
חוסנה של הדמוקרטיה
אשר לדמוקרטיה הישראלית, גם היא נמצאת בירידה - 5% פחות מאמינים השנה כי המשטר רצוי לישראל אם כי עדיין מדובר במספר גדול 80%. גם מספר האנשים אשר חושבים כי דמוקרטיה היא צורת השלטון הטובה ביותר ירד, 74%, לעומת 80% אשתקד. קרוב למחצית (45%) מאמינים כי כשקייימת סתירה בין הדמוקרטיה לבין ההלכה היהודית - יש להעדיף את הדמוקרטיה.
השנה חלה עלייה בעניין הציבור בפוליטיקה - 71% דיווחו על עניין בפוליטיקה, עלייה של 4% בהשאווה לשנה שעברה. 81% דיווחו כי הם מתעדכנים בפוליטיקה מדי יום ביומו או כמה פעמים בשבוע, אם כי רק 5% פעילים במפלגה מסוימת או אוהדים אותה. לעומתם 31% חשים כי ביכולתם להשפיע על מדיניות הממשלה (לעומת 18% ב-2004).
לא מאמין בעצמו
הציבור הישראלי אינו מאמין בעצמו: 42% סבורים כי יש סיכוי רב לפרוץ מלחמת אזרחים בעקבות מחלוקות בנושא השטחים, ו-30% מייחסים לכך סבירות מעטה. 28% סבורים כי אין סיכוי כי תפרוץ מלחמת אזרחים במדינת ישראל.
למרות זאת, אפשר לראות עלייה של 3% במספר האנשים אשר מאמינים ביחסים טובים בין יהודים דתיים לחילונים (31%). 11% בלבד סבורים כי היחסים בין יהודים לערבים טובים, ירידה של 5% בהשוואה לנתונים אתשקד. רבים יותר מתנגדים לטענה, כי נדרש "רוב יהודי" בהחלטות גורליות למדינה (החזרת שטחים - 34% לעומת 23% אשתקד) ו-50% מתנגדים לעידוד הגירת ערבים מהארץ, עלייה של 9%.
דווקא במצב הכלכלה בישראל משתתפי הסקר אופטימיים למדי, ורבים (35%) סבורים כי הוא טוב. 35%, לעומת 54% בשנה שעברה, חושבים כי מצבה טוב.
גאווה נוספת היא מספר הישראלים אשר רוצים לחיות בארץ - 83% גאים בישראליותם ו-89% רוצים לחיות בארץ לטווח הרחוק. במדד טוהר המידות, ישראל ממוקמת במקום ה-23 מבין 36 דמוקרטיות בעולם.

תאריך:  03/11/2005   |   עודכן:  03/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מחקר בקרב אנשים שעברו בדיקות מאמץ סטנדרטיות גילה כי אלה שסבלו מקוצר נשימה אך לא מסימנים אחרים לבעיות לב היו בסיכון גבוה יותר מפי שניים למוות מסיבות קרדיולוגיות לעומת אלה שסבלו מאנגינה
יואב יצחק
מופז נפגש אמש עם שרת החוץ האמריקנית    עומד להיפגש היום עם סגן נשיא ארה"ב    מתריע: לא נשתף פעולה עם אנשי החמאס אם אלה ימונו לתפקידים בכירים בהנהגת הרשות הפלשתינית
יפעת גדות
לעיתים קרובות סובלים חולים עם שיעול כרוני מתסכול וכעס ומחוסר סובלנות של הסביבה או בני זוגם לבעיה    הסיבה לשיעול, בעיקר אצל חולים שאינם מעשנים ולא סובלים מבעיות במערכת החיסונית, היא גישת האבחון
יואב יצחק
ועדת פנימית גילתה: רישומים כוזבים של אופציות שהקצתה מרקורי איפשרו הטבות לבכירים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים    שלושה בכירים נאלצו להתפטר: אמנון לנדן, המכהן כיושב-ראש ומנכ"ל החברה; דאגלס סמית, סמנכ"ל הכספים וסוסאן סקאר, סגן נשיא החברה    ביקורת גם נגד יאיר שמיר, שמונה זה לא מכבר ליושב-ראש התעשיה האוירית, יגאל כוכבי וגיורא ירון
יבגני זרובינסקי
פקחים של עיריית קריית אתא רשמו עשרות דוחות למשליכי פסולת ולתושבים שהרעישו במהלך הלילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il