X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מוקדם יותר: ילד פלשתיני נפצע קשה מאש צה"ל הפלשתינים: הוא יידה אבנים לעבר כוח צה"ל גירסת צה"ל: ייתכן והיו חילופי אש; הנושא בבדיקה
▪  ▪  ▪

פצצת מרגמה נורתה בצהריים לעבר בסיס צה"ל נחל עוז, הסמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. חייל אחד נפצע באורח קל וקיבל טיפול במקום. 2 חיילים נוספים לקו בהלם והוגדרו נפגעי חרדה.
כשעתיים לאחר האירוע, תותחים של צה"ל ביצעו ירי בתגובה לעבר מרחבי השיגור בצפון הרצועה. בצה"ל אומרים, כי ימשיכו ויפעלו בכל האמצעים העומדים לרשותם, על-מנת למנוע פגחיעה באזרחי ישראל.
מוקדם יותר היום, ילד פלשתיני מג'נין, אחמד אל-חטיב, בן 12, נורה ונפצע קשה על-ידי כוח צה"ל.
מצה"ל נמסר, כי מתחקיר ראשוני שנערך לאחר האירוע, עולה כי פלשתינים חמושים פתחו באש לעבר הכוח ממספר מוקדים. הכוח אשר זיהה ממרחק של כ-130 מטר דמות חמושה, פתח לעברה באש וזיהה פגיעה. משהתקרב הכוח לאזור, נמצא במקום הרובה אותו החזיק הפלשתיני, אחמד אל-חטיב, רובה עשוי פלסטיק [ראו תמונה משמאל].
בצה"ל אומרים, כי על-פי התחקיר עולה כי החיילים פעלו על-פי הנהלים. מפקד פיקוד המרכז, האלוף יאיר נוה, הורה כי לאחר סיום התחקיר הראשוני שבוצע ברמת החטיבה, יתבצע תחקיר נוסף על-ידי מפקד האוגדה ומפקד הפיקוד. "צה"ל מצר על הפגיעה בנער הפלשתיני. אירוע זה מוכיח כי ניסיונותיהם של ארגוני הטרור לפגוע בכוחות צה"ל תוך כדי פעולה מתוך אוכלוסיה אזרחית, מסכנים פלשתינים חפים מפשע", כך נאמר בהודעת דובר צה"ל.
הילד, שנפצע בראשו, הועבר לבית החולים רמב"ם בחיפה, לבקשת הפלשתינים, שם אושפז והוא מקבל טיפול.
17 מבוקשים נעצרו הלילה באזור יהודה ושומרון. בין העצורים - חמישה פעילים של הג'יהאד האיסלמי, אשר נעצרו באזור ג'נין; שלושה פעילים של החמאס שנעצרו באזור רמאללה; שמונה מבוקשים שנעצרו בבית לחם; פעיל נוסף של הג'יהאד האיסלמי נעצר על-ידי כוח מיוחד של המשטרה במחנה הפליטים קלנדיה, מצפון לירושלים.
אורית נוקד: להאיץ את מיגון היישובים
סגנית השר, אורית נוקד, קוראת לממשלה להאיץ את תהליך מיגון היישובים בעוטף עזה ולהחיל עליהם סיווג של קו עימות. "עם ההינתקות מעזה הפכו למעשה קיבוצי ויישובי האזור לקו הגבול החדש. רק בשבועות האחרונים מאז ההינתקות ספגו יישובי עוטף עזה למעלה מ-50 נפילות של קאסמים ופצמ"רים. לא ייתכן שאזרחים שומרי חוק במדינה יוחזקו כבני ערובה בידי קבוצות טרור קיצוניות ולא יוכלו לנהל אורח חיים תקין", אמרה.
נוקד הוסיפה ואמרה: "מדובר בכ-45 יישובים המרוחקים עד כ-7 ק"מ מהגבול החדש וחובת המדינה לדאוג לביטחונם של התושבים, לחזקם, לעודד התיישבות של אוכלוסיה חדשה באזור ולסייע ליישובי האזור באמצעות מתן הטבות כלכליות, הטבות בתחום החינוך והרווחה. יש להתחיל סיווג מחדש של אזור קו עימות עבור יישובי האזור שחלקם אינו מוכר אפילו כאזור עדיפות לאומי א".
"אין בכוונתי להיות נביאת זעם אולם, אני חוששת שאם לא נעשה כך, אנו עלולים למצוא את עצמנו במצב בו יותר ויותר מתושבי האזור יעזבו אם בשל המצב הכלכלי או בשל המצב הביטחוני".

תאריך:  03/11/2005   |   עודכן:  03/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
סילביו ברלוסקוני גילה לעיתון האיטלקי סילרו כי מחבל מתאבד ניסה להתפוצץ בקרבתו כשצפה במשחק באיצטדיון כדורגל
מירב לוי
רבים נוהגים בעת חופשת סקי לשכור רכב על-מנת להוזיל את עלויות החופשה    מספר כללי זהירות ועירנות עשויים למנוע תאונות מיותרות
יפעת גדות
רופאים לעיתים קרובות מתעלמים מסינוטיסיס כגורם לשיעול כרוני וחולים רבים הסובלים משיעול כרוני שומעים מהרופא עצה בנוסח "תלמדו לחיות עם השיעול"
נוה יוסף
הצעיר היה מובטל בשלוש השנים שקדמו לתאונה והחל בהכשרה להוראת נהיגה    בית המשפט העמיד את אובדן ההשתכרות החודשי שלו על 10,000 שקל
שלומי דיאז
גבר בן 31 מכפר סבא הציג עצמו בצ'אטים כ"נערה בשם ענבל"    פיתה קטינים לשיחות מין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il