X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד הרווחה ועמותת עלם מדווחים על עלייה של 60% במספר הפניות של נערות חרדיות עלייה בפניות עקב אלימות מינית ירידה בדיווחים על הריונות בלתי רצויים וניסיונות התאבדות
▪  ▪  ▪

עלייה של כ-55.5% נרשמה במספר הנערות הפונות לעזרה עקב בעיות של אלימות במשפחה. כך עולה (יום ה', 3.11.05) מנתונים שמציגים משרד הרווחה ועמותת עלם.
נתון זה ונתונים נוספים שיפורטו בהמשך, מתייחסים למצב הנערות בישראל בשנת 1999 לעומת שנת 2004. כל הנתונים שיוצגו כאן יצביעו על עליות בפנייה לעזרה, בארבע השנים האחרונות.
עלייה של 60% נרשמה במספר הפניות של נערות חרדיות במצוקה ועלייה של 36.8% במספר פניותיהן של נערות ערביות. עליות אלו מוסברות בתהליך חיובי המתרחש באוכלוסיות אלו. נושאים שנחשבו כטאבו משפחתי יוצאים אל פני השטח ומגיעים לרשויות.
על-פי נתוני הרשות לנערה במשרד הרווחה, עלייה משמעותית נוספת במצוקות נערות נמדדת בעיקר במספר הפניות בעקבות אלימות מינית - עלייה של 21% מאז שנת 1999. בנוסף, גם הפרעות אכילה בקרב נערות היא תופעה המחריפה בארבע השנים האחרונות וניכרת עלייה של 15.3% במספר הפניות.
כמו-כן, נרשם גידול של 79% במספר הנערות הבורחות מהבית, כאשר בשנה האחרונה 250 נערות ממתינות לסידור חוץ-ביתי, זאת לעומת 213 בשנה הקודמת.
שני נתונים מדאיגים מצביעים על ירידה במספר הדיווחים על הריונות בלתי רצויים (23%) וירידה של 7% בדיווחים על ניסיונות אובדניים של נערות.
מרכז עד"י (התעצמות, דאגה, ידידות) ייפתח היום (ה') רשמית על-ידי עמותת עלם, בשיתוף משרד הרווחה, המרכז לשיקום נוער, 'אשלים' ועירית רחובות.
המרכז נועד לספק בית ומענה הולם לנערות במצוקה, תוך שילובן האינטגרטיבי בקהילה המקומית והחזרתן לתפקוד חברתי מלא. העלייה המשמעותית במספר הנערות במצוקה בישראל בארבע השנים האחרונות, כמו גם שינויים והחרפה באפיוני נערות במצוקה, מציפים ומעלים את הצורך ביצירת פתרונות אלטרנטיביים ובהרחבת המענים הקיימים.
ציון גבאי, מנכ"ל עמותת עלם: "לאחרונה מתחילה לחלחל ההבנה כי נערות דורשות תשומת לב טיפולית וחברתית ייחודית וכי אין כיום די משאבים קהילתיים ודרכי טיפול מספקות. במסגרת פרויקט "עדי", זוכות נערות אלו לטיפול בתוך הקהילה, שאינו מנתק אותן ממשפחותיהן ומסביבתן הקרובה. המטרה היא לשמר את אותן נערות בחברה הנורמטיבית, ולמנוע מהן להגיע למסגרת נעולה. פרויקט "עדי" הוא פיילוט ראשוני, שמספק מענה לנערות מרחובות והאזור, וכעת המטרה היא להפכו לשירות כלל ארצי ולהקמת מסגרות דומות אשר יספקו מענה לנערות במצוקה בכל רחבי הארץ".
אילנית ברבי, מנהלת מרכז עד"י: "בקהילה אין כיום מסגרות הולמות המהוות חלופה לבית הספר מחד ולסידור חוץ ביתי מאידך, והיכולת להיקלט במסגרות סגורות כ"צופיה" ו"מסילה" הינה מצומצמת. התוצאה היא שנערות במצוקה משוטטות ברחובות ומצבן מחמיר. חוסר במסגרת קהילתית הולמת עולה בצורה ברורה מפניות של נערות בסיכון לפרויקטים השונים של עמותת עלם, שהחליטה לתת לכך מענה אינטנסיבי ורב-מימדי".
המרכז פועל מדי יום מהשעה 8:00 בבוקר ועד 20:00 בערב, ומיועד לנערות במצוקה בגילאי 21-13.

תאריך:  03/11/2005   |   עודכן:  03/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מספק חדשות, מידה וביקורות מעולם הרכב    האתר בבעלות חברת מדיה בעלת מספר אתרים לקהילה ההומוסקסואלית
הדר פרבר
המועד בו יפסיק הענף לפעול סופית: עד ה-15 באפריל 2006    יגובשו קריטריונים לפיצוי המגדלים
ענבל אביב, עומר שיקלר
מוקדם יותר: ילד פלשתיני נפצע קשה מאש צה"ל    הפלשתינים: הוא יידה אבנים לעבר כוח צה"ל    גירסת צה"ל: ייתכן והיו חילופי אש; הנושא בבדיקה
הדר פרבר
סילביו ברלוסקוני גילה לעיתון האיטלקי סילרו כי מחבל מתאבד ניסה להתפוצץ בקרבתו כשצפה במשחק באיצטדיון כדורגל
מירב לוי
רבים נוהגים בעת חופשת סקי לשכור רכב על-מנת להוזיל את עלויות החופשה    מספר כללי זהירות ועירנות עשויים למנוע תאונות מיותרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il