X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דיווח מבאדן-באדן: עוד החמרות לחברות הישראליות נזקי קתרינה 60 מיליארד דולר, אך רק כ-20 מיליארד מבוטחים מיהן החברות שנפגעו
▪  ▪  ▪
עיר המרחצאות הקובעת את מצב הביטוח
אלעזר לוין
מאות מבטחי משנה מתכנסים מדי שנה בעיר הגרמנית השלווה, כדי לקבוע את גובה פרמיות ביטוחי הרכוש לכל העולם
לרשימה המלאה

חברות ביטוח המשנה בארה"ב ובאירופה יעלו את פרמיות ביטוח הרכוש בישראל, בשנת 2006, בשיעור של 5% עד 15%, בשל הצורך לכסות את נזקי סופת ההוריקן "קתרינה", כך הודיעו נציגי החברות הגדולות. ההודעה נמסרה בכנס המסורתי של מבטחי המשנה, שנערך בבאדן-באדן, גרמניה, בשבוע שעבר.
עוד החליטו מבטחי המשנה להנמיך את תקרת הכיסוי לנזקי קטסטרופות ונזקי טבע בישראל, העמודת כיום על 5% עד 7.5%. לא נמסר שיעור ההורדה. משמעות ההחלטה היא, שהחברות לא יכסו נזקים מעל לגודל מסוים, המשתנה מחברה לחברה ומתיק לתיק.
בנוסף, החליטו מבטחי המשנה לתת את מיכסת הכיסוי בעיקר לחברות ביטוח ישראליות הנחשבות בעיניהם "טובות". לדוגמא, אם חברת ביטוח משנה מחליטה לתת כיסוי של 40 מיליון דולר בביטוח קטסטרופות לכל ענף הביטוח בישראל, היא תיתן את עיקר הסכום לחברות "טובות", ורק סכום קטן לחברות "גרועות".
עם זאת, ההפסד לענף הביטוח ולמבוטחים בישראל, כתוצאה מן ההחמרות, קטן יחסית: פרמיות הרכוש בישראל הוזלו ב-4% בשנת 2003, וב-13% נוספים בשנת 2004, כך שגם לאחר ההעלאה הצפויה, יהיו הפרמיות עדיין זולות בהשואה ל-2002.
העלאת הפרמיות בישראל מתונה יחסית, בין היתר משום שבישראל אין הוריקנים. בכנס מונטה-קרלו, שנערך לפני חדשיים, הודיעו חברות ביטוח השליש (אלו שנותנות ביטוח משנה למבטחי המשנה) על העלאת הפרמיה בשיעורים של עד 25%, כדי לכסות את נזקי הסופות בכלל, וקתרינה בפרט.
דיוני באדן-באדן סגורים, אך Nfc קיבל מידע מפורט על הדיונים ומסקנותיהם. החברות הודיעו, כי קתרינה גרמה נזקים בארה"ב ב-60 מיליארד דולר, ומזה כ-20 מיליארד דולר מכוסים על-ידי פוליסות ביטוח. זהו הנזק הביטוחי הגדול ביותר שהיה מעולם, ומנהלי החברות בארה"ב הגיעו לכנס נפולי פנים ומודאגים.
חברות הביטוח האמריקניות יספגו את רוב הנזק, ויאבדו עד 40% מההון העצמי שלהן: חברת סן פול תשלם נזקים ב-800 מיליון דולר, חברות מונפיליה-רי ואקסיס 600 מיליון דולר כל אחת, אוורסט-רי 500 מיליון דולר, פרטנר-רי 350 מיליון דולר.
גם לחברות ביטוח אירופיות נגרמו נזקים גדולים: אליאנס 580 מיליון דולר, מיוניק-רי וסוויס-רי 500 מיליון דולר כל אחת. אולם חברות אלו, הגדולות ביותר בעולם, הן כה גדולות, עד שהשפעת קתרינה עליהן - שולית. מיוניק-רי, למשל, דיווחה כי הנזקים מהוים 2% בלבד מההון העצמי שלה. מתברר, כי הנזקים של החברות האמריקניות הם הדוחפים את פרמיות הביטוח כלפי מעלה.
הידיעות על סופת ההוריקן החדשה, ווילמה, הגיעו לכנס באדן-באדן ביום השני של הכנס. הן גרמו להעכרה נוספת של האוירה.
כמה ראשי חברות ביטוח גדולות הגיעו מישראל לכנס. בהן המשנה למנכ"ל כלל ביטוח שמואל (סמי) בסט, נשיא הראל גדעון המבורגר, סגן מנכ"ל מנורה מנחם הרפז, מנהל האגף האלמנטי באריה, אריה הרמן, ונציגת החברה לביטוח חקלאי.

תאריך:  04/11/2005   |   עודכן:  04/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
יבואן רהיטים איטלקיים שכר חנות בת 400 מ"ר
יפעת גדות
סטודנטים אירנים הסתערו על שגרירות ארה"ב ויותר מ-90 בני אדם הוחזקו כבני-ערובה למשך 444 יום    ב-8 באפריל 1980 ניתקה ארצות הברית את יחסיה עם אירן
יואב יצחק
הנציבות העבירה את תיק החקירה לטיפול הפרקליטות    לנציבות אין סמכות לחקור את רעיית השגריר אן איילון או את רעיית שר החוץ ג'ודי שלום-ניר-מוזס
יהונתן דחוח-הלוי
"בית הדין השרעי" של אל-קאעידה פסק גזר דין מוות על שני הדיפלומטים המרוקנים שחטף הארגון לפני כחודש בבגדד    הנימוק: "תמיכתם בכוחות הרשע והכפירה" - אל-קאעידה חוזר ומאיים: אין ערך לחסינות הדיפלומטית על אדמת האיסלאם
שלומי דיאז
"התרים" בעיר ל"בניית בית מדרש"    הועבר לחקירה גם במשטרת חדרה שם דרוש עקב עבירות מרמה ומין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il