X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אינתיפדת המוסלמים והמהגרים נמשכת פריז במלוא כוחה גם הלילה יצאו מאות צעירים מאיזורי המצוקה בפריז, התנגשו עם כוחות הביטחון ושרפו מכל הבא ליד הצתות גם במארסיי ובדיז'ון
▪  ▪  ▪
שרפו 23 אוטובוסים

שורפים מבנים

מהומות המוסלמים בפרברי פריז - "אינתיפאדת המוסלמים בפריז" - שהחלו לפני שמונה ימים, מתרחבות לשכונות נוספות הסמוכות לעיר הבירה ואף לערים אחרות ובהן: רוואן מצפון לפריז, דיז'ון במזרח ומארסיי בדרום צרפת. בעקבות ההחמרה במצב הביטחוני, פירסמו רוסיה וארה"ב אזהרות לאזרחיהן המבקרים בפריז. אלה מתבקשים להתרחק מהאזורים בהם יש מהומות.
דפוסי הפרות הסדר האלימות של המוסלמים השתנו במהלך הימים האחרונים. אלה עברו מעימותים אלימים של המון מתפרע על כוחות הביטחון, לתקיפות ממוקדות של בתי עסק ויעדים ממשלתיים. בעיר רוואן שרפו פורעים מוסלמים 23 אוטובוסים שחנו בחניון וכן במקומות שונים נשרפו מחסני טקסטיל, בית ספר וכלי רכב.
על-פי נתוני משטרת צרפת, בשמונת ימי הפרות הסדר האלימות בצרפת הוצתו 1,260 כלי רכב, מתוכם כ- 600 בישוב סיין סנט דניס. המקרה המזעזע ביותר התרחש ביום רביעי כאשר אישה נכה בת חמישים נלכדה באוטובוס שהוצת בידי הפורעים ונכוותה קשות במרבית חלקי גופה.
משטרת צרפת תיגברה את כוחותיה בפרברים בהם מתגוררים מוסלמים ומהגרים מאפריקה על-מנת להרתיע את הפורעים. ואולם, לא היה בכך כדי לבלום את גל האלימות המוסיף כאמור להתפשט ברחבי צרפת.
ראש הממשלה דה ווליפאן, שכינס ביום שישי ישיבות חירום לדיון בהפרות הסדר, נמצא תחת לחץ גובר של ראשי ערים הדורשים ממנו לנקוט צעדים מידיים להרגעת המצב. הם אינם מסתפקים בהבטחות כלליות של הממשלה או ב"תוכנית הפעולה לפרברים" שדה ווילפאן מתכוון להציג בחודש הבא. לדידם, המשך הפסיביות של הממשלה עלולה להביא המשך התרחבות הפרות הסדר ויציאת משליטה אם יפלו חללים נוספים במהלכן.
פריז ממשיכה, כאמור, להיות מוקד להתפרעות. הלילה הוצתו בעיר לא פחות מ-420 מכוניות. ממשטרת העיר נמסר כי בנוסף נפצעו 5 שוטרים בעימותים שפרצו עם המתפרעים הזועמים. עם זאת, בניגוד ללילות הקודמים - הפעם לא היו עימותים ישירים בין המשטרה למתפרעים ולא נורתה אש חיה לעבר השוטרים.
"השיא של המהומות כבר מאחורינו" - אמר בכיר במשטרת פריז, והוסיף: "המצב בלתי נסבל. אנשים מפחדים לצאת מהבית, הגיע הזמן לשים לזה סוף".
המהומות החלו ב-27 לאוקטובר: 2 קטינים בני 15 ו-17 בני מהגרים, התחשמלו למוות בתוך ארון חשמל אליו נכנסו כדי להתחבא מהמשטרה. מאז שנודע על ההתחשמלות, פרץ תיסכול רב בקרב המהגרים. אלפי צעירים יצאו לרחובות פריז להביע את מורת רוחם ממצבם הכלכלי והחברתי בצרפת.
אגב, גם בימים כתיקונם נושא הצתות הרכב בפריז מהווה בעייה קשה עבור המשטר המקומית. מנתוני המשטרה עולה, כי אלפי מכוניות מוצתות מדי חודש. מתחילת השנה דווחו כבר יותר מ-70,000 מקרים של אלימות מצד המהגרים בעיר, בין אם כלפי המשטרה וסמלי הממסד הצרפתי הישן, ובין אם במלחמות כנופיות בינם לבין עצמם.

תאריך:  04/11/2005   |   עודכן:  05/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
חשוד בתקיפה על-רקע רומנטי    בית המשפט שיחררו למעצר בית    טוען כי מדובר בעלילה
שלומי דיאז
עוד שניים נפצעו קל    הפיצוץ הרעיד את האזור    מכבי האש כיבו השריפה שפרצה בבית    נראה כי הרקע הוא התלקחות של חומר דליק שהוחזק במחסן צמוד
יוסי עבדי
המהומות האלימות בבירת אתיופיה נמשכות. לאחר ארבעה ימי הפגנות סוערות, נהרגו 42 בני אדם ויותר ממאה נפצעו    משרד החוץ הישראלי: "לאור המצב הרגיש ואי היכולת לצפות את ההתפתחויות העתידיות, אנו ממליצים לישראלים לדחות לפי שעה את הגעתם למדינה".
דורון כנען
במכבי פתח תקוה שוב חשו כי ניתן היה לסיים לפחות בתיקו    משיח: ברוב המשחק היינו טובים יותר
עידן יוסף
במכתב ברכה לרגל סיום הרמדאן כתב יו"ר מרצ-יחד כי ישראל נקטת אפליה כלפי הציבור הערבי בכל התחומים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il