X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי הנטען על-ידו רכש את הנשק עקב חשש לחייו בשל סכסוכי חמולות אחר-כך מכר אותו לאחר
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר 42 חודשי מאסר בפועל על סלאח מרחלה, בן 26 אב לארבעה, בדואי מהנגב שהורשע על-פי הודאתו - ובעקבות הסדר טיעון - בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, עבירת נשק, גניבה על-ידי מציאה, הובלת תחמושת, החזקת תחמושת, מסירת נשק וסיוע לסחר בנשק.
בכתב האישום שהוגש נגדו טענה הפרקליטות, כי בתחילת שנת 2003, קשר הנאשם קשר עם אחר וקיבל ממנו רובה 16M שעליו מורכב טלסקופ, ותמורתם שילם 25,000 ש"ח. את הרובה האמור החזיק הנאשם ברשותו עד ליום 1.5.05, שאז מסר אותו לבן דודו כדי שזה יסתירנו. בינתיים, ובמהלך התקופה האמורה שבה הרובה היה ברשותו, חיפש הנאשם בשיטחי אימונים של צה"ל ומצא כדורים ומחסניות ואותם לקח והוביל לביתו.
בעקבות קשר שנקשר בין הנאשם לבין אחר בחודש מאי 2004, ולפיו יסייע הנאשם ברכישת נשק עבור אחר - פנה הנאשם לשם כך אל גיסו וזה מסר לנאשם רובה קלצ'ניקוב, לא תקין, ומחסנית שהכילה 12 כדורים; ואת כל אלה מסר הנאשם לאחר, תמורת 3,000 ש"ח.
הנאשם טען להגנתו כי רכש רובה לצורכי הגנה על עצמו ועל בני משפחתו מפני יריבים, על-רקע סכסוך קרקעות ממושך; ואילו באשר לעבירות האחרות - טען, כי ביצען אך כדי לסייע לחבר שביקש זאת ממנו, וכי לא קיבל, בפועל, כל תמורה כספית או אחרת בגינן. כן טען, כי למעשה, מרבית האוכלוסיה הבדואית (שהוא נמנה עליה) מחזיקה כלי נשק לצורכי הגנה עצמית, ולא מתוך רצון לפגוע באחרים.
בגזר הדין קבע בית המשפט כי החליט לשלוח את הנאשם למאסר בפועל מהסיבה ש"אין צריך להכביר מילים על חומרת העבירות בנשק, ככלל, ומעצם טיבן וטיבען, בהיות כלי נשק מיועדים, מעצם תכליתם, ומעיקרא - ועל-פי רוב, וכשהם מוחזקים בידי גורמים בלתי מורשים - לשימוש נגד גופם וחייהם של בני אדם. זאת, אם על-רקע פלילי, במסגרת יריבויות וסכסוכים בקרב עולם הפשע העברייני; ואם - ולצערנו, ובמציאות הביטחונית בה אנו שרויים - גם על-רקע ביטחוני, נוכח השימוש שנעשה בהם נגד אזרחי המדינה ותושביה, בידי גורמים חבלניים עויינים; ואין צריך לומר, כי נשק המועבר מיד ליד עלול ליפול, בסופו של דבר, בידי איזה מהגורמים המסוכנים".
עם זאת, בית המשפט הודיע כי החליט להתחשב, לקולא, בעובדת היותו נעדר כל עבר פלילי קודם, והיות זה לו מאסרו הראשון; ובעובדה שהודה וחסך לתביעה ולבית המשפט זמן ומשאבים.
תאריך:  05/11/2005   |   עודכן:  05/11/2005
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
שלב הטירונות, הנמשך כחודשיים ימים, כולל אימוני כושר, תפעול כלי נשק, ירי ואומנויות לחימה    ב"טקס ההשבעה" מצהירים הלוחמים: "אנו נשבעים אמונים לבן-לאדן ודרכו"    ה-CIA מעריך: בין השנים 1996 ו- 2001 אימנו "מחנות הצבא" של בן-לאדן כ-20,000 לוחמים מוסלמים
שלומי דיאז
ההרוג הוא אבי דגן (28) מפתח תקוה    חברו שרדף אחר הגנב שנמלט עם הרכב דרס אותו    בת תשע נפצעה קשה בתאונת פגע וברח באשקלון    הרוג בתאונה בצומת עופר    רוכב אופנוע נהרג ליד אבן יהודה    עוד הרוג ליד כביש לטרון
יואב יצחק
ההחלטה - בעקבות דבריו של נשיא אירן, מחמוד אחמדי-נג'אד, שהתבטא בזכות הצורך "למחוק את ישראל מהמפה"    תגובות אוהדות בעולם על החלטת אנאן
יוסי עבדי
הביקורת נגד ממשלו של ג'ורג' בוש אינה מפסיקה לזרום. הפעם היה זה ג'ימי קרטר, נשיא ארה"ב לשעבר, אשר הגדיר בראיון לרשת NBC, את הערכות המודיעיניות בטרם היציאה למלחמה בעירק - "מניפולציה שנועדה להטעות את הציבור האמריקני"
רן ברבון
ליגת העל: באדיר כבש צמד ודגו חתם עם השלישי לזכות האדומים שעלו למקום השלישי. שלו מנשה השווה זמנית לזכות כפ"ס שירדה אל מתחת לקו האדום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il