X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מזכירות המדינה האמריקנית פרסמה הודעה המזהירה אזרחים אמריקנים הנמצאים בפריז לבל יבקרו ברובעים בהם מתבצעות הפרעות זה היום התשיעי ברציפות
▪  ▪  ▪
מיכאל דבורין, יהונתן דחוח-הלוי
מתרחבת "אינתיפאדת המוסלמים" בצרפת

שנים סבלה מדינת ישראל מאזהרות של מדינות כלפי אזרחיהן שלא לבקר כאן מחמת הטרור הפלשתיני המשתולל, טרור שלעיתים זכה להצדקה מצד מדינות המערב. כעת, זהו תורה של צרפת לטעום מהתרופה המרה הזו, בעקבות התמשכות המהומות הקשות בצרפת זה היום התשיעי. נוכח גל המהומות ההולך ומתפשט, כונסה ממשלת צרפת בערב (שבת) לדיון חירום, הן כדי להחליט כיצד לעצור את המהומות, והן כדי להרגיע את האוכלוסיה בצרפת בכלל ובפריז בפרט, שביטחונם האישי הולך ומתערער. לישיבת הממשלה זימן ראש הממשלה, דומיניק דה-וילפן, נציג בכיר של הקהיליה המוסלמית בצרפת.
מזכירות המדינה האמריקנית הודיעה אמש (4.11.05) כי היא מזהירה את אזרחי ארה"ב לבל יבקרו באיזורים המסוכנים בפריז מחשש לחייהם. האזהרה באה לאחר שהלילה שוב התעצמו המהומות בצרפת: הוצתו כ-900 מכוניות בעיר הבירה של צרפת, ונעצרו כ-250 בני אדם, רובם מוסלמים; אשה בגיל העמידה שנסעה באוטובוס שחצה את אחד האיזורים המסוכנים הוצאה ממנו בכוח והוצתה; עשרות חנויות נבזזו והוצתו. ההסלמה במהומות באה לידי ביטוי גם בשימוש לראשונה של המשטרה במסוק וחלוקת השוטרים לקבוצות קטנות, על-מנת לרדוף אחר צעירים מתפרעים הנוסעים במכוניות ואופנועים על-מנת להגיע ממהומה אחת לשניה.
באחת המהומות במזרח פריז מנעו מתפרעים מצוותים רפואיים לפנות חולה, השליכו אבנים והציתו את מכונית האמבולנס שהמתינה בצד.
האזהרה האמריקנית שהוצאה הלילה מתייחסת לא רק לרובעי העוני בפרברי פריז, אשר אליהם ממילא לא מגיעים תיירים אמריקנים רבים, אלא אף לדרך המרכזית המובילה מנמל התעופה שארל דה גול למרכזה של "עיר האורות" שהפכה בימים האחרונים "לעיר ההצתות".
"הנוסעים האמריקנים צריכים להיזהר מלעלות על הרכבת מנמל התעופה למרכז העיר מאחר שהיא עוברת באיזור הבעייתי ולפיכך עלולות להיווצר מהומות", נאמר בהודעת דובר מזכירות המדינה האמריקנית. "תחת זאת עדיף לקחת מוניות או לנסוע ברכבים צרפתיים ובכל מקרה מומלץ להימנע ממקומות עמוסי קהל בהם מתרחשות המהומות", הוסיף הדובר.
השגרירות האמריקנית הוסיפה והזהירה את אזרחי ארה"ב כי יעקבו מקרוב אחר התפתחות המהומות גם במקומות אחרים בצרפת, כגון: בעיר דיז'ון, מרסיי, או בחבל נורמנדי ולפי חומרת המצב יכלכלו את צעדיהם, בהחלט אזהרות חסרות תקדים. גם רוסיה פירסמה הודעה דומה לאזרחיה השוהים בצרפת.
בעקבות הודעות אלה, ובניסיון להרגיע, מיהר משרד החוץ בצרפת לכנס מסיבת עיתונאים. נטען כי אין סכנה לבקר ולשהות בפריז, ומכל מקום - נטען כי התקשורת מפריזה בתיאוריה את המהומות.

תאריך:  05/11/2005   |   עודכן:  06/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
ככל הנראה קשור חילול הקברים לאונס של ילדה בת 14 על-ידי אדם אסיאתי    על הקברים נמצאו פתקים בהם: "מוות לכל המוסלמים האנסים"
נמרוד דוויק
בעת גילופין קרא שחקן העבר "מקסיקני טיפש"    הצעיר תובע עתה 50,000 דולר
הדר פרבר
ככל הנראה נדבקו מעופות מתים שהיו נגועים בווירוס
מיכאל דבורין
אמש חשפה הטלוויזיה ההולנדית מסמכים סודיים של שירותי הביטחון של המדינה מהם עולה כי חוליה תיכננה ליירט מטוס של אל-על בנמל התעופה הראשי של אמסטרדם
יהונתן דחוח-הלוי
ועדת החקירה של האו"ם לרצח חרירי ממשיכה ללחוץ על המשטר הסורי    עתה היא דורשת כי חקירת הבכירים הסורים החשודים תתבצע על אדמת לבנון    סוריה, הגם שדעתה אינה נוחה מתביעה זו, ממשיכה להציג נכונות לשיתוף פעולה מלא עם הוועדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il