X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אספירין ניתן היום כטיפול סטנדרטי במצב חירום, אך מדענים גילו כי תוספת של התרופה קלופידוגרל יכולה להציל חיים.
▪  ▪  ▪

ניתן למנוע אלפי מקרי מוות בכל שנה על-ידי מתן אספירין ותרופה נוספת למניעת קרישי דם אצל חולים שעברו התקף לב, כך דיווחו אתמול חוקרים מאוניברטיסת אוקספורד (ו', 3.11.05).
על-פי הממצאים הרשמיים, כ-10 מיליון בני אדם מוצאים את מותם כתוצאה מהתקפי לב, מידי שנה. אספירין הוא טיפול סטנדרטי כטיפול חירום, אך מחקרם של המדענים הבריטיים מגלה כי תוספת של התרופה קלופידוגרל יכולה להציל חיים.
קלופידוגרל, המשווקת תחת השם Plavix (פלאויקס) והנמכרת על-ידי Sanofi-Aventis ו-Bristol-Myers Squibb היא התרופה הרביעית הנמכרת בעולם כולו.
אם טיפול מוקדם בקלופידוגרל היה ניתן בבתי חולים רק למיליון מתוך 10 מיליון החולים שעברו התקף לב, ניתן היה, כך על-פי הראיות הנוכחיות, למנוע כ-5,000 מקרי מוות ו-5,000 התקפי לב חוזרים שאינם קטלניים ושבץ, כתבו ב"Lancet".
החוקרים השוו את השפעתה של התרופה מול פלצבו (תרופה דמה שאינה מכילה חומר רפואי אך מבחינה פסיכולוגית משפיעה כתרופה) על 45,800 חולים שטופלו בהתקף לב ב-1,250 בתי חולים בסין.
אצל חולים שקיבלו 75 מיליגרם של התרופה על בסיס יומי בנוסף לאספירין או לטיפול אחר, למשך 4 שבועות, היו 7% פחות מקרי מוות מאשר בקבוצת הפלצבו, ונמצאה ירידה של 14% בהתקפי לב חוזרים.
טיפול שגרתי
בראיון עימם הדגישו החוקרים כי הנתונים מראים את הכדאיות לשימוש בתרופה על בסיס רוטיני, בנוסף לאספירין. התרופה מעניקה יתרון מתון אך מועיל והנתונים מראים כי היא בטוחה לחלוטין. יש לשקול את מתן התרופה על בסיס קבוע לטענתם, בטיפול נמרץ בבתי החולים כשמדובר בהתקף לב.
התרופה משלימה את הטיפול באספירין אך פועלת בדרך שונה. לדברי החוקרים, יש צורך בטיפול של שבועיים בלבד בתרופה כך שהעלויות יהיו נמוכות. "היא קלה, יעילה ובטוחה", כתבו.
הקרן הבריטית לבריאות אמרה כי המחקר הוא האחרון מבין מספר מחקרים המראים את יתרונות התרופה לחולים עם מחלות קרדיווסקולריות. היא נמצאת כבר בשימוש לחולים הסובלים מאנגינה לא יציבה, והמחקר הנוכחי מאשר כי היא בטוחה ויעילה גם לטיפול בהתקפי לב.
על-פי ארגון הבריאות העולמי, מחלות קרדיווסקולריות הם הרוצח מספר אחת בעולם. הן האחראיות ל-29.2% מסה"כ מקרי המוות בעולם. כ-20 מיליון בני אדם שורדים לאחר התקפי לב ושבץ בכל שנה, אך רבים זקוקים בעקבות האירוע לטיפול ארוך טווח.
השמנה, עישון, סוכרת, לחץ דם גבוה ורמות כולסטרול גבוהות הם גורמי הסיכון המובילים למחלה.

תאריך:  05/11/2005   |   עודכן:  05/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
בכירים באיחוד האירופי ממתנים את יחסם כלפי הממשל בטהרן ומשגרים מסרים של פייסנות    חרף נחישותם להביא לסיום תוכנית הגרעין האירני, אומרים בכירים כי "יש לחזור לשולחן הדיונים ולחדש את הקשר הדיפלומטי"    הודגש: "התנאי נותר כשהיה - כבדו את החלטת המועצה לאנרגיה אטומית"
יפעת גדות
המסוכן ביותר - שומן שלא ניתן לגלות על-ידי בדיקת BMI    אנשים עם שומן עודף בבטן סובלים מסיכון גבוה להתקפי לב בעוד אחרים יכולים לסבול מעודף משקל אך לא מסיכון גבוה
מיכאל דבורין
המקרה המוזר התרחש במדינת פנסילבניה בארה"ב    האשה ביקשה לנקום בחברה לשעבר על-כי לאחר פרידתם התרועע עם נשים אחרות, ובעת שישן הדביקה את איבר מינו לבטנו בדבק מגע חזק    וזה עוד לא הכל...
מיכאל דבורין
מזכירות המדינה האמריקנית פרסמה הודעה המזהירה אזרחים אמריקנים הנמצאים בפריז לבל יבקרו ברובעים בהם מתבצעות הפרעות זה היום התשיעי ברציפות
הדר פרבר
ככל הנראה קשור חילול הקברים לאונס של ילדה בת 14 על-ידי אדם אסיאתי    על הקברים נמצאו פתקים בהם: "מוות לכל המוסלמים האנסים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il