X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נוקב לראשונה בשמו של מי שהסגיר אותו לידי האמריקנים; "בחי אלוהים, היתה זו הפעם הראשונה שהקשבתי ללב שלי ושילמתי על כך מחיר יקר"
▪  ▪  ▪

הרודן העירקי לשעבר, סדאם חוסיין, העומד בימים אלה למשפט בפני בית דין עירקי מיוחד, מספר לראשונה מה הסיבה המרכזית שלטעמו הובילה לנפילתו בשבי באותו לילה היסטורי בשנת 2003
ליד עיר הולדתו עוג'ה, שבאזור תכרית.
"בחי אלוהים, לא היה יום שבו הלכתי על-פי נטיית הלב שלי למעט אותו יום. שילמתי על כך את המחיר היקר ביותר בתולדותיי". כך מצוטט סדאם מתוך שיחה שניהל עם סגנו לשעבר, טה יאסין רמדאן, בהפסקה בין שתי ישיבות בית המשפט באמצע החודש שעבר.
הדברים מובאים (שבת, 5.11.05) בעיתון המקומי העירקי א-שאהד אל-מוסתקיל (= העד העצמאי) ותופסים תהודה בכמה כלי תקשורת מרכזיים בעולם הערבי.
את הסיבה למעצרו הגדיר סדאם כ"בגידה". הוא מגולל את השתלשלות העניינים: "באתי מיומיים מייגעים ב(אזור) חמרין, במהלכם נפגשתי עם כמה מפקדים. האיש שהסיע אותי במכונית נקרא קייס א-נאמק. הייתי עייף מאוד".
"כשהגענו לביתו של קייס, שאלתי אותו: 'האם אני ישן אצלך הלילה?', הוא אמר לי: אדוני, אתה אורחנו היקר. לרגע לא פקפקתי בדבריו. הופתעתי כאשר האמריקנים עמדו על הראש שלי לאחר שקייס א-נאמק הלשין עליי".
בעיתון אל-חיאת הלונדוני, המצטט את העיתון המקומי העירקי, נכתב, כי סדאם שאל את טה יאסין רמדאן למצבם של העצורים האחרים מקרב מפלגת הבעת'. "הם במורל גבוה מאוד, למעט שניים", השיב רמדאן, ונקב בשמותיהם של שני בכירים בבעת' - אחד השתגע בכלא והשני מת בנסיבות לא ברורות. סדאם הגיב: "די לשערוריה ולבושה".
לדברי סדאם, א-נאמק הוא גיסו של עאדל א-דורי - מבוקש מספר 52 שכאמור מת בכלא. "הבושה תרדוף אותו", הוסיף.
בחודש שעבר נפתח הדיון הראשון במשפטו של סדאם חוסיין ביחד עם עוד שיבעה נאשמים מבכירי משטר הבעת'. המשפט הפך במהרה לפארסה כאשר סדאם חוסיין החל לשפוט את שופטיו, וסירב אפילו להזדהות בשמו בהתאם להליך הפרוצדורלי המקובל. כשפנה אליו השופט הכורדי בתואר "הנשיא לשעבר", תיקן אותו סדאם, ואמר: טעות בידך - אני נשיאה הנוכחי של עירק.
בסוף החודש ייפתח הדיון השני בעניינו של סדאם חוסיין ואין ספק שהוא עתיד לספק קוריוזים נוספים. אם יימצא אשם במעשים המיוחסים לו (פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות וטבח עם) עשוי בית המשפט לדון אותו למוות בתלייה.

תאריך:  05/11/2005   |   עודכן:  05/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חומר שנמצא בחלב אם מונע העברת וירוס ה-HIV לתינוק
מחלקה ראשונה
גורמים פלשתינים: זהו ניצחון של אנשי המנגנונים על הראיס; הלחץ מתוך הפת"ח עבד ואבו מאזן נכנע לבסוף; נמשך הכרסום במעמד הראיס
יוסי עבדי
ארגון החמאס קורא "להעלים את זכר הצהרת בלפור" ודורש "למחוק את הסימנים שהותירה בדפי ההיסטוריה"    ההודעה מתפרסמת על-רקע ציון 88 שנים להצהרה הבריטית, שניתנה ב-2 בנובמבר 1917    בכירי החמאס לא שוכחים להזכיר את הבחירות הקרבות לפרלמנט הפלשתיני ומדגישים: "רק החלפת הכוחות ברשות תביא סוף לאנרכיה בשטחים"
יפעת גדות
מחקרים מצביעים על קשר משמעותי בין אכילה נכונה בגיל ההתבגרות לבין ירידה בסיכון לחלות בסרטן השד בגיל מאוחר יותר.
יוסי עבדי
"רומנטיקה מודרנית": דבורה הייל, בת 48 מדנבר, ארה"ב, פרסמה באתר הקניות eBay, מודעה המציעה לגברים 'פנויים' לקנות את ביתה תמורת 600,000 דולרים    בנוסף לריהוט, כוללת החבילה: כלה וחתונה    הדרישה: "עליך להיות בין הגילאים 40-60, סימפטי ואוהב אתגרים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il