X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הותקפו בפקיעין באבנים וחזיזים

התלמידים הותקפו; בית הספר הסתיר

כיתה שיצאה לטייל בגליל הותקפה ע"י אספסוף דרוזי שהשליך על התלמידים אבנים והשחית את רכב ביה"ס משרד החינוך: בית הספר לא דיווח על האירוע החריג
▪  ▪  ▪



לילה קשה עבר על תלמידי תיכון דתי מבית ספר בדרום הארץ. קבוצת המטיילים, שיצאה לטיול בפקיעין בגליל, כפר בו מתגוררים דרוזים ויהודים, הותקפה בידי צעירים דרוזים בנפצים, ביצים וחזיזים.
האירוע התרחש בשבוע שעבר (יום ד', 2.11.05), אך דבר קיומו נודע רק כעת. הכל החל כאשר תלמידי כיתה י"א הגיעו בשעה 18:00 לרחבת המעיין בפקיעין, והחלו להתארגן לקראת לינת לילה בבית הכנסת העתיק של הכפר.
מעדויות התלמידים שנכחו במקום והגיעו ל-Nfc עולה התמונה הבאה: בעוד ש-30 תלמידים החלו פורקים את הציוד מטנדר הטויוטה הבית-ספרי ומן העגלה שהיתה רתומה אליו, כשלפתע הגיחה חבורה של 60-50 צעירים דרוזים מתושבי המקום.
הללו החלו לדחוף את התלמידים, ולהחטיף סטירות על ימין ועל שמאל, תוך שהם מנסים להתגרות בתלמידים בקריאות דוגמת "מה אתם עושים פה? צאו מפה!", "זה לא בית כנסת, זה בית זונות". אחד התלמידים אף נפגע בשתי אזניו, לאחר שחזיז הושלך סמוך לראשו.
התלמידים, שביקשו לא להיכנס לעימות עם המתפרעים, "התקפלו" ופרקו את הציוד במהירות אל תוך חצר בית הכנסת העתיק. אולם גם לאחר שנכנסו לשם המשיכו הצעירים להטרידם.
המשטרה הגיעה אחרי שלוש שעות
אריאל, מורה הכיתה, סיפר ל-Nfc: "הגענו בסביבות השעה 18:00 לפקיעין מתוך מגמה לסייר ביישוב וללון ברחבת ביהכנ"ס העתיק, במהלך הגעתנו ליישוב נתקלנו במספר פיצוצים של חזיזים, תרצנו זאת לעצמנו ולתלמידנו כי מדובר ביום חג של המקומיים, אולם אחר שהפכנו להיות מטרה לחזיזים וביצים, חשנו מאוימים ודיווחנו על כך למשטרה".
מסיבה שנבדקת במשטרה, הגיע סיור של שוטרי מג"ב למקום האירוע רק 3 שעות לאחר הקריאה, מבלי שברשות השוטרים יהיה טופס להגשת תלונה. במשטרה מבררים גם מדוע הגיע סיור מג"ב ולא ניידת משטרה כחולה של משטרת מעונה.
משרד החינוך: הטיול קיבל כל האישורים, אך בית הספר לא דיווח על האירוע
למרות הבעייתיות ההלכתית שבדבר רוב התלמידים ישנו בתוך בית הכנסת עצמו מחשש לפגיעה, אך בודדים ישנו בחוץ, לאחר שהשמירה מטעם בית הספר תוגברה באמצעות כלי נשק שנשאו עימם המורים. חלק מן התלמידים רצו לעזוב את המקום מחשש לפגיעה נוספת, אך המורים שכאמור הגבירו את האבטחה טענו כי הטיול קיבל ממשרד החינוך אישורים כנדרש והלינה המאורגנת במקום לא נעשתה במחטף.
למחרת, השכימו התלמידים קום עם שחר ומצאו שהחוויה הקשה לא הסתיימה. על טנדר הטויוטה של המטיילים נזרקו לבנים ואבנים, שמשותיו נופצו ושלושת צמיגי הרכב נוקבו [כמופיע בתמונות].
כמו כן תלמידים שעמדו בסימטה צרה למעבר זכו ל"קבלת פנים" מצד תושבי הכפר שנהגו ברכבים ופתחו בכוונה את דלתות הרכבים, באופן שמחץ כמה תלמידים אל הקיר.
ניידת של משטרת מעונה שהגיעה למקום גבתה עדות בשטח, והשוטר ביקש מסגל בית הספר להגיש תלונה לאחר תיקון הרכב, וכך אכן נעשה. הרכב נגרר לקריית שמונה ותלונה הוגשה במשטרת ראש פינה. התלמידים עזבו ברגל את פקיעין להמשך הטיול, כשאת הציוד הכבד נשאו על גבם בשביליה הפתלתולים של פקיעין בדרכם מעלה אל מחוץ לכפר.
"אנו יוצאים עם תחושה קשה מהמקום", אמר אריאל, "נראה כי הנוער המקומי נותן פורקן לשנאתו ויצריו בעוד המבוגרים עומדים מן הצד ואינם מתערבים".
שני חשודים נעצרו
קובי דוד, דובר מרחב הגליל במשטרת ישראל, מסר כי באירוע הנדון נעצרו שני חשודים בשנות העשרים לחייהם, שיובאו לדין בבית המשפט בעכו בגין תקיפה וגרימת נזק.
ממשרד החינוך נמסר בתגובה, כי בית הספר קיבל אישור יציאה לטיול על-פי כל הכללים הנדרשים. עם זאת בית הספר לא דיווח בהתאם לתקנות על האירוע החריג. בתוך כך הנושא נבדק בימים אלה על-ידי מנהל אגף ביטחון, בטיחות ושעת חירום.
יצוין, כי לטיול לא התלווה אוטובוס, מאחר שהמדובר בצעידה רגלית בטיול ארוך, שהחל במוצאי שבת והסתיים ביום שישי. אוטובוס הסיע את התלמידים בהלוך ובחזור מהטיול.

תאריך:  06/11/2005   |   עודכן:  08/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מפקד האוגדה תא"ל רוסו חתם תפקידו באופן סימלי בחנוכת בית כנסת    "חייל, אף אם אינו נכנס אל בית הכנסת ורק חולף בקרבתו... יבצע את משימתו אחרת: בחרדת קודש ולא מחרדת מוות", אמר רב העוצבה
יואב יצחק
בפורום יהיו חברים חמישה מבכירי סיעת הליכוד: אהוד אולמרט, סילבן שלום, עוזי לנדאו, בנימין נתניהו וגדעון סער    שרון מברך על היוזמה ועל ההבנות המתגבשות
מירב לוי
שר הביטחון אמר את הדברים בסיום ביקורו בארה"ב ולקראת ביקורה של רייס בישראל    רייס תיפעל לקידום מפת הדרכים והרגיעה באזור
נמרוד דוויק
במהלך הטקס הופיעו על הבמה מדונה, הגרוליאז (במופע הולוגרמות), רובי וויליאמס, בלאק אייד פיז, פו פייטרז ושאקירה    זוכים נוספים: רובי ווילאמס - פרס האמן הטוב ביותר    קולדפליי - פרס השיר הטוב ביותר על שירם "Speed Of Sound"
נמרוד דוויק
לאחר קנייה ווסט יוצא גם ברט בכרך הוותיק נגד ממשל בוש    באלבומו החדש מבקר בכרך את הנשיא הרפובליקני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il