X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
לפני כשנה הורשעו שלושת בעלי אולם ורסאי בגרימת מוות ברשלנות של 23 בני אדם ובאחריות לפציעתם של 360 אחרים על אורי ניסים, נגזרו 4 חודשי מאסר
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (א', 6.11.05) את דינם של אברהם עדי, אורי ניסים ואדיב אפרים, בעלי אולם השמחות ורסאי שבשכונת תלפיות בירושלים, אשר הורשעו בחודש אוקטובר 2004 בגרימת מותם ברשלנות של 23 בני אדם, ובפציעתם של כ-360 אחרים, במהלך חתונתם של קרן ואסי דרור בשנת 2001.
בית המשפט גזר 30 חודשי מאסר בפועל - שנתיים וחצי, על אברהם עדי ואדיב אפרים, בעלי האולם. על הנאשם השלישי - אורי ניסים, נגזרו ארבעה חודשי מאסר שיומרו לעבודות שירות.
בית המשפט קבע, כי האסון לא היה גזירה משמיים והנאשמים לא דאגו לשלומם וביטחונם של החוגגים.
כזכור, ב-24 במאי 2001, במהלך חתונתם של אסי וקרן דרור, קרסה רצפת אולם השמחות ומאות חוגגים נפלו עימו. כוחות החילוץ אשר הגיעו למקום עמלו במשך 42 שעות בניסיון להציל את הלכודים. באסון נהרגו 23 בני אדם, בהם דודו וסבו של החתן, ו-356 נפצעו, בהם הכלה קרן.
בחודש אוקטובר 2004 הרשיע בית המשפט את השלושה בגרימת מוות ברשלנות. השופט חיים לי-רן קבע בהכרעת הדין, כי משראו שקע ברחבת הריקודים, היה עליהם להתייעץ במהנדס ולא לטפל בעצמם בבעיה.
"מדובר בפגם של ממש, שעיקרו שקיעתן ברחבת הריקודים ובשטח ישיבת הקרואים הסמוך, של עשרות מרצפות על-פני שטח רצפה שבין 30 ל-50 מ"ר, ולעומק משתנה שבין 1 ו-10 ס"מ. זהו שקע של ממש החורג הרבה מעבר לפגם פעוט-ערך או לפגם אסתטי, כפי שביקשו הנאשמים לסווגו בעדויותיהם בפניי", קבע השופט.
עוד הוסיף השופט לי-רן, כי "חובת הזהירות המוטלת על בעל אולם שמחות, במיוחד כזה הממוקם בקומה שלישית, חייבה לדעתי הזמנת מהנדס, במיוחד שעה שלפי אחת האפשרויות שהגו הנאשמים, יכול והסרתו של קיר בקומה שמתחת לאולם גרמה להיווצרות השקע".
יחד עם זאת, זיכה בית המשפט את דוד עדי, אחיו של אברהם עדי, שהיה בעל תפקיד באולם אך לא אחד מבעליו. הוא זוכה משום שהיה כפוך להוראותיהם של הנאשמים האחרים ולא היה לו דבר "בקבלת החלטות מסוג אלה שנדרשו ונתקבלו במקרה דנן".
יש לציין כי במקביל להליך הפלילי, הגישו 248 מנפגעי האסון תביעת פיצויים אזרחית בגין נזקי גוף, בין היתר נגד המדינה, עיריית ירושלים, הוועדה המחוזית והמקומית לתכנון ובניה שלה, מכון התקנים הישראלי, הטכניון, וכן נגד כל אלה שהוגש נגדם כתב אישום וחברות הביטוח שלהם.
נגד מייסד שיטת ה"פל-קל", המהנדס אלי רון, עוזרו אורי פסח, מהנדסי הקונסטרוקציה דן שפר ושמעון קאופמן, והקבלן שבנה את הבניין יעקב אדיב ממשיך להתנהל ההליך הפלילי בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

תאריך:  06/11/2005   |   עודכן:  06/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
האישור ניתן לאחר שלב שלישי של ניסוי רפואי שהוכיח כי 100 מיליגרם ביום של טרסיבה בשילוב עם 'gemcitabine' שיפרו את שיעור ההישרדות אצל חולים עם סרטן לבלב מקומי שאינו ניתן לנתיחה ובשלב מתקדם
ענבל אביב
סיפר למשטרה, כי הוא יצא לשחק בשכונה, הלך עם מספר חברים ואיבד את דרכו, וכשלא מצא את הדרך הביתה וכבר היה מאוד חשוך, הלך לישון בין מכוניות חונות ברחוב
יפעת גדות
השמירה על הדיאטה חשובה יותר למעשה מאשר סוג הדיאטה עצמו. ככל ששומרים על הדיאטה לאורך זמן כך יורדים יותר במשקל
הדר פרבר
הלילה הוצתו עשרות כלי רכב בשעה ברחבי צרפת ובסך-הכל כאלף מכוניות    הצתות גם סמוך לעיריה בפריס    ראש הממשלה דה-וילפן פנה לאימאם של פריז וביקש שיפעל להרגעת הרוחות
מחלקה ראשונה
עיריית הרצליה ביטלה את הרשיון לגן של גאולה עמיר לאחר שפחות מעשרה ילדים נותרו בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il