X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדנמרק מגיעים דיווחים כי בשבוע האחרון התרחשו הפגנות אלימות של מוסלמים במדינה בדנמרק שוררת בחודש האחרון מתיחות דתית על-רקע מחאת הקהילה המוסלמית נגד עיתון מקומי שפרסם קריקטורות הפוגעות בנביא מוחמד
▪  ▪  ▪

אינתיפאדה מוסלמית לא רק בצרפת: העיתונות הדנית מדווחת כי בשבוע האחרון התרחשו באורהוס, העיר השנייה בגודלה בדנמרק, מהומות אלימות של מוסלמים אשר יידו אבנים לעבר כוחות המשטרה והציתו מכל הבא ליד. הפורעים המוסלמים קראו: "האזור הזה שייך לנו! למהגרים!" ו"המשטרה החוצה!".
בדנמרק חיים 180,000 מוסלמים שהם כ-3% מתוך 5.4 מיליון אזרחי המדינה. רובם שומרים בקנאות על המסורת הדתית ומסרבים להיטמע בחברה המקומית.
המתיחות הדתית בדנמרק גברה בחודש האחרון בעקבות האשמות שהשמיעו ארגונים איסלאמיים נגד העיתון הדני, יולנד פוסטן, אשר פרסם קריקטורות הפוגעות לטעמם בכבודו של הנביא מוחמד. העיתון הדני פרסם קריאה לקריקטוריסטים לשלוח איורים המתארים את הנביא מוחמד בעקבות פנייה של אחד הסופרים הדנים לעיתון, בה התלונן כי לא מצא אף לא מאייר אחד המוכן לצייר עבור ספרו החדש את הנביא מוחמד, וזאת מפחד תגובתם של המוסלמים הקיצונים העלולים לראות בכך "חילול הקודש". 12 קריקטוריסטים נענו לקריאת העיתון לשבור את מחסום הפחד, והקריקטורות ששלחו התפרסמו בעיתון.
התגובות הנזעמות של הקהילה המוסלמית הגדולה בדנמרק לא איחרו לבוא. האימאם ראיד-הילאל, במכתב רשמי לעורכי העיתון, דרש התנצלות פומבית ובנימה מאיימת הוסיף: "המוסלמים לא ישלימו לעולם עם השפלה כזו אשר פגעה ברגשות כל מוסלמי בעולם".
סוגיית הקריקטורות עדיין לא ירדה מסדר היום בדנמרק בפרט ובעולם המוסלמי בכלל והיא צפויה לעמוד במוקד ועידת הפסגה הקרובה של מדינות הועידה האיסלאמית האמורה להתכנס בתחילת דצמבר בסעודיה. מצרים מובילה בהקשר זה פעילות דיפלומטית ענפה נגד דנמרק ואף החליטה לחדול מכל שיתוף פעולה עימה בנושאי זכויות אדם ובכל יוזמה במוסדות בינלאומיים, עד שתנקוט ממשלת דנמרק צעדים נגד האחראים לפגיעה בכבוד הנביא מוחמד.
דנמרק מהווה יעד לארגונים האיסלאמיים הרואים בה מטרה נוחה להפצת האיסלאם וכמקפצה לחידוש הכיבושים האיסלאמיים באירופה. השיח' עיסאם עמיירה, מבכירי חיזב אלתחריר (מתגורר בירושלים), ביטא את תפיסה זו בדרשה שנשא לא מכבר ובה אמר:
"הוי, קהל השומעים! 3% מהמוסלמים בדנמרק מהווים סכנה על ממלכת דנמרק העתידית, ואין לתמוה על כך שהרי המוסלמים בית'רב (שמה הקדום של העיר מדינה אליה היגר הנביא מוחמד ממכה) היו פחות מ-3% מכלל התושבים ועם זאת הצליחו לשנות את ממלכת ית'רב. אין לתמוה שאחינו בדנמרק הצליחו להכניס את האיסלאם לכל בית מבתי תושבי דנמרק. אללה יעניק להם את הניצחון בארצם כדי להקים את הח'ליפות בדנמרק.
"אחר כך ילחמו תושבי הח'ליפות (שתוקם בדנמרק) באוסלו, לאחר שישנו את שמה לעיר מדינה (על שם העיר מדינה בסעודיה) והם ילחמו בשכניהם הסקנדינבים על-מנת לצרף את ארצם לשטח הח'ליפות. אחר כך הם ינהלו את הג'יהאד הקדוש להפיץ את בשורת האיסלאם לשאר אירופה, עד אשר יגיעו לעיר מדינה המקורית ויאחדו את שתי הערים תחת דגל האיסלאם".

תאריך:  06/11/2005   |   עודכן:  06/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
קיבלו אירוח במונקו ע"ח איל הון    חויבו להחזיר את הכסף אך לא עשו זאת    אומ"ץ טוענת: היועמ"ש נמנע מעימות עם אישי ציבור רמי מעלה
הדר פרבר
על-פי פרסומים בעיתון "לה ריפובליקה", איש שירות המודיעין האיטלקי קיבל הנחיות מברלוסקוני לזייף מסמכים לפיהן עירק רכשה אורניום מניז'ר, ולהעבירם לבוש כדי שייצא למלחמה    ברלוסקוני מכחיש
מירב לוי
מטרת המרכז: לקדם הבנה טובה יותר של תהליך הזדקנות האוכלוסיה בישראל
מירב לוי
הסטודנט הישראלי אינו מתנתק ולו לרגע מהנייד שלו    62% שולחים הודעות במהלך השיעור    הבנים אינם נופלים מהבנות בשליחת הודעות
מחלקה ראשונה
המשחק יתקיים באיצטדיון ה"קאמפ נואו"    בסוף השבוע התקיימה מסיבת עיתונאים של מרכז פרס לשלום ומועדון הכדורגל ברצלונה לקראת המשחק שייערך ביום שלישי, 29 בנובמבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il